Ray-tracing na AMD nebo NVIDIA? Výsledky testů hovoří jasně
Ray-tracing je ne jen mezi hráči, ale hlavně vývojáři stále oblíbenější. Běží ale lépe na těch od NVIDIA nebo AMD?
Hráči byli při startu nové technologie ray-tracing (sledování paprsků v realném čase) opatrní. Zprvu se nezdálo, že by mělo jít o něco extra, nicméně porovnání s a bez ray-tracingu hovoří jasně. Hry vypadají díky odleskům, paprskům či odrazům mnohem realněji, ovšem za jakou cenu. Pro využívání ray-tracingu je potřeba vlastnit jednu z karet od NVIDIA řady RTX, nyní se již přidává také konkurenční společnost AMD s kartami RX.
Je mezi nimi nějaký rozdíl? Ať už cenový, výkonem a další? To zjistila nezávislá společnost Digital Foundry, která se dlouhodobě zaměřuje na testy hardwarů a softwarů. Tentokrát došlo na porovnání karet AMD RX 6800 XT vs. NVIDIA RTX 3080. Jak dopadly výsledky? Na to se můžete podívat ve videu výše.
NVIDIA soubojový test vyhrála na plné čáře, AMD je téměř o polovinu pomalejší.