Silent Hill f překvapil tím, že nemá problém s optimalizací
Koncem měsíce dorazí očekávaný horor Silent Hill f. Už nyní se objevují první dojmy z hraní, které vyzdvihují jeho velmi dobrý technický stav.
Proč je ale vyzdvihován především dobrý technický stav hry? Silent Hill f totiž poběží na Unreal Enginu 5, jenž je nechvalně známý problematickou optimalizací. Hry na tomto enginu se často potýkají s propady snímků, záškuby obrazu nebo rozmazanými texturami. V případě Silent Hill f to však zatím nevypadá, že by tyto problémy hrozily.
Známé Digital Foundry se pustilo do krátkého rozboru hry a potvrdilo, že je překvapilo, v jak dobrém stavu titul je. Silent Hill f běží ostře, bez stutteringu a se stabilními 60 snímky za sekundu – něco takového rozhodně není u Unreal Enginu 5 standardem. K potížím tohoto enginu se nedávno vyjádřil i šéf Epicu Tim Sweeney. Podle něj si je vývojáři často způsobují sami tím, že optimalizaci pro slabší počítače nechávají na poslední chvíli a neřeší ji průběžně. Epic proto chystá nové nástroje a školení, aby vývojářům ukázal správný postup. Dalším problémem je také to, že při dlouhém vývoji se mnohdy pracuje na starší verzi enginu, protože přechod na novější znamená spoustu dodatečné práce.
Silent Hill f tak hráče potěší především dobrým technickým stavem. Zda si je získá i příběhem nebo hororovou atmosférou, uvidíme 25. září, kdy hra vychází na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.