Studio Playerunknown Productions prozradilo první detaily o projektu Artemis
i Zdroj: Studio Playerunknown Productions
Prologue Článek Studio Playerunknown Productions prozradilo první detaily o projektu Artemis

Studio Playerunknown Productions prozradilo první detaily o projektu Artemis

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

8. 4. 2023 09:00

Tvůrci úspěšné battle-royale akce PUBG už roky pracují na menší hře Prologue, ta bude de facto technologickým demem pro chystaný obří MMO projekt Artemis. Autor hry Greenen prozradil nové detaily.

Reklama

Brendan Greenen, autor skvělého PUBG a zakladatel studia Playerunkown Productions v roce 2019 oznámil, že studio pracuje na MMO hře Project Artemis, ještě předtím se ale hráči dočkají hry Prologue, na které se otestují nové technologie a zbrusu nový engine, pravděpodobně vyjde zdarma jako “demoverze”.

Dnes omrkneme všechny dostupné informace ohledně MMO projektu Artemis. Greenen se před několika týdny zúčastnil konference GDC 2023, kam s sebou přinesl také rozpracovaný Project Artemis. Ten několika novinářům předvedl a prozradil pár detailů, co od toho vlastně čekat.

Project Artemis
i Zdroj: Playerunknownproductions.net
Project Artemis

V první řadě upozornil, že artemis vlastně nikdy nemusí ani vyjít, prý jde o tak ambiciózní a šílený projekt, že je dost možné, že si jej hráči nikdy nezkusí. Tvůrčí celek totiž vytváří něco, co tu ještě nebylo, na hráče čeká otevřený svět o rozloze tisíců kilometrů čtverečních, přitom původní plán bylo vytvořit mapu 100 × 100 km2.

Když se jej novinář z PC Gameru zeptal, do jakého žánru hra zapadá, Greenen odpověděl, že doslova nejde o videohru, myšlenka je taková, že projekt hráči využijí jako virtuální svět, kde si budou dělat co chtějí, chybět však nemají některé herní prvky, jako například k přežití, nemine nás tak hledání či pěstování potravin a vody, “nechceme hráčům říkat, co mají dělat” dodal Greenen. Ve spolupráci s dalšími lidmi se pak klidně můžeme pustit třeba do stavby měst.

Project Artemis
i Zdroj: Playerunknownproductions.net
Project Artemis

Svět bude procedurálně generovat realistické lokace široké tisíce kilometrů stejně bohaté a texturované jako skutečný svět, plné skrytých zákoutí, masivních hor a temných lesů. Plán je takový, že ve světě můžete potkat na tisíce hráčů, každý z nich však může stejně jako v reálném světě žít jinak a mít jiné aktivity a záliby. 

Trochu už to zní jako simulátor, že? Bude se tak i chovat, chybět nebude dynamicky měnící se počasí včetně obrovských bouřek, stejně tak divoká zvěř v lesích. 

Melba Engine

Celý projekt pohání zbrusu nový engine Melba. “Projekt Melba je ve svém jádru postaven pro škálovatelnost s využitím technologií, jako je návrh založený na datech, vícejádrové zpracování a strojové učení, které podporují simulaci v planetárním měřítku.” stojí v oficiálním popisku.

Je velmi pravděpodobné, že Project Artemis nebude pro každého, nároky budou jistě vysoké, velmi důležitá tak bude finální optimalizace hry. Novinář z PC Gameru prozradil, že při ukázce hry na Greenenovém notebooku (RTX 3080) zaznamenal údaj o 35 FPS. 

Kdy by mohl projekt vyjít není jasné, dříve než za pár let to ale jistě nebude.

Project Artemis
i Zdroj: Playerunknownproductions.net
Project Artemis
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama