30 let starý DOOM: Kdyby tehdy existovaly mikrotransakce, mohlo by to vypadat takhle
Jak by to vypadalo, kdyby první legendární DOOM obsahoval mikrotransakce? To předvedl Guy Dupont, který do 30 let staré hry přidal poplatky skrze QR kódy.
Dnes už možná polovina her nabízí mikrotransakce. Hráči se za drobný poplatek mohou dostat k bonusovým předmětům, skinům, misím (podobně jako u kritizovaného Star Wars: Outlaws) nebo tokenům pro double XP a další. Pro mnoho hráčů jsou však takové mikrotransakce a loot-boxy doslova obtěžující. My chceme jednoduše hrát hru, dokončit příběh a skončit, nechceme neustále vyskakující ikonky nebo texty, abychom si koupili nové předměty, DLC nebo skiny.
V dobách starých zlatých her tohle nebylo možné. Ale kdyby to šlo a mikrotransakce by se objevily už tehdy, mohlo to vypadat tak, jak to ukázal autor následujícího příspěvku, Guy Dupont, který pro fanoušky hry DOOM připravil video, jak by to mohlo vypadat, kdyby se v hře objevily mikrotransakce.
"Hru jsem musel upravit! Přidal jsem libcurl do zdrojového portu Chocolate Doom a napsal malý Python server pro generování QR kódů a zpracování platebních informací,"
řekl Guy Dupont. Jen si představte, že by se vám hra v průběhu zasekla a vyžádala si menší poplatek (v tomto případě 2$), abyste mohli pokračovat. Otravné, že? Ačkoliv to až takto v hrách nebývá, často od toho nejsme daleko. Velkou kritiku si nedávno například vyžádalo příběhové RPG Dragon's Dogma 2, které je doslova plné podobných mikrotransakcí (díky Zing.cz), tady zkrátka Capcom přešlápl pomyslnou hranici. Naopak velmi potěšilo studio CD Projekt RED, které nedávno uvedlo, že žádná z jejich připravovaných příběhových her nebude mikrotransakce využívat.