Zpět na článek

Diskuze: Call of Duty nic nepřekoná, Battlefieldu se nebojíme, říká Activision

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

David jakubek
David jakubek
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
7. 8. 2025 17:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Call of Duty vs. Battlefield: Když jedna série stojí na místě a druhá se snaží něco změnit

Už roky sleduju dvě největší FPS série – Call of Duty a Battlefield – a nemůžu si pomoct, ale ten rozdíl v přístupu k vývoji je čím dál tím víc do očí bijící. Ať se na mě fanoušci nezlobí, ale CoD je jako fastfood – vždycky víš, co dostaneš. Jenže občas máš prostě chuť na něco víc než jen instantní střílečku na pětiminutovky.

Call of Duty: Jiný kabát, stejný obsah

Call of Duty je v jádru už roky téměř nezměněné. Fyzika? Skoro nulová. Zasáhne tě granát a ty to přežiješ, protože zrovna ležíš v trávě. Sprintuješ a přitom střílíš s přesností odstřelovače? Jasně, proč ne. Herní mechaniky zůstávají téměř identické, díl za dílem. Jediné, co se mění, je kulisa – jednou druhá světová, jindy moderní válka, pak sci-fi, a zase zpátky.

Ale základ zůstává: rychlé tempo, malé mapy, jednoduchý killstreak systém, nulová taktika. Prostě efektní arkádová střílečka, která jede spíš na reflexy a instinkty než na přemýšlení nebo týmovou hru. Hlavní je akce, exploze, adrenalin – a to pořád dokola. Nic proti tomu, ale vývoj? Inovace? Kde nic, tu nic.

Battlefield: Válka na druhou

Battlefield je úplně jiná liga. Jo, občas klopýtne (ano, všichni víme, jaký fail byl Battlefield 2042 při vydání), ale aspoň se snaží. Snaží se posunout hranice žánru – nejen ve vizuálu, ale i v samotné herní filozofii.

Tady na bitevním poli máte:

balistiku střel (kulky mají pád, neletí po lajně jak laser),

velké otevřené mapy, kde se něco děje i kilometry od tebe,

realistickou destrukci prostředí, která má dopad na hratelnost,

a vozidla, helikoptéry, tanky, drony – prostě pocit skutečné války.

Tady nehraješ „kdo zabije víc za minutu“, ale spíš „jak přežít útok tanku, zajistit bod a nenechat se sundat snajprem ze 400 metrů“. Battlefield sází na týmovou spolupráci, plánování a variabilitu.

Závěr?

Call of Duty je blockbusterová popcornovka. Rychlá, výbušná, nenáročná. Funguje – ale už roky nemění pravidla hry, jen recykluje to samé s jiným kabátkem.

Battlefield je jako válečný epos. Občas přestřelí a spadne sám do sebe, ale pořád se snaží o něco víc – o větší realismus, větší rozsah, větší výzvu.

A právě proto stojím za značkou Battlefield. Vidím ten posun, tu snahu každým dílem přinést něco nového, zlepšit, posunout hratelnost dál. Není to vždy dokonalé, ale aspoň to není každoroční copy-paste se skinem navíc. A za tuhle snahu si podle mě zaslouží respekt.

Reklama
Reklama