profile-image

Dadacz

David jakubek
Registrace 20. 10. 2024
ID 3550194021
Level 20
1 306 bodů
Zbývá 194 bodů do dalšího levelu
1 000 1 500
odznak
Hlavní platforma: PlayStation
odznak
PC
odznak
PlayStation
Jmenuji se David Jakubek a jsem člověk, který miluje svět kolem sebe – jak ten reálný, tak ten digitální. Rád cestuji a fotím, snažím se tvořit snímky podle svého vnitřního já a vlastní představy. Každým novým záběrem se snažím posouvat dál, hledat nové pohledy, nové možnosti a jít za hranice běžného pohledu na svět.

Baví mě objevovat a prozkoumávat, jak místa, tak i vlastní limity – v přírodě, ve městech, i ve vlastní hlavě.

Kromě focení jsem velký fanoušek hudby, filmu, digitální zábavy a hlavně videoher, kterým se věnuju už od svých 6 let. Hraní je pro mě relax, zábava i výzva – podle nálady.

Miluju taky adrenalinové sporty, outdoor, a stejně tak i chvíle odpočinku v přírodě, kde si člověk vyčistí hlavu.

Jsem zkrátka typ, co hledá rovnováhu mezi pohybem, zážitkem a kreativitou – ať už s foťákem v ruce, nebo s ovladačem v dlani.

Recenze

Komentáře

David jakubek
David jakubek
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
18. 8. 2025 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upřímně si nemyslím, že vydávat Battlefield každý rok je dobrá strategie. U tak velké hry jde hlavně o vizuální kvalitu, zpracování a celkový zážitek – a na to potřebuje tým dostatek času. Už teď si ani neumím představit, co a kde by se měl další díl odehrávat, aby nepůsobil uspěchaně a repetitivně. Podle mě platí, že čím víc času dostanou vývojáři na tvorbu, tím silnější vizuální stránku a hlubší herní zážitek hráči dostanou.

David jakubek
David jakubek
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
12. 8. 2025 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po letech ticha
Naděje vzplála.
Na stranách síly se probouzí.

Pod tíhou očekávání stíny se lámou.
V dálce se rodí světlo – zpráva pro všechny, kdo naslouchají.

Města vzplála.
Jejich ohně křižují obzor jako volání k boji.

Battlefield šeptá jména svých válečníků.
Ocel se probouzí, hlavně těžknou pod tíhou nábojů.
Tanky se dramaticky pohybují, nebe se napíná pod křídly a rotací vrtulí.

Mír se rozplynul jako ranní mlha.
A válka… válka už právě začala.
BATTLEFIELD IS BACK

David jakubek
David jakubek
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
12. 8. 2025 01:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mě, jak to ve studiu motion capture vypadalo a probíhalo při práci se snímáním.🙄

David jakubek
David jakubek
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
11. 8. 2025 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dlouhý vývoj hry obvykle znamená vyšší náklady na platy a technologie, víc utracené za marketing a větší tlak na návratnost investice, což vede k vyšší ceně při vydání. Do ceny ale vstupuje i kvalita titulu – pokud hra nabízí špičkovou grafiku, promyšlené mechaniky a rozsáhlý obsah, vydavatelé si mohou dovolit nasadit prémiovou cenu. Kromě reálných nákladů se zohledňuje i síla značky, očekávaná poptávka a ceny podobných AAA titulů, takže finální částka není jen o tom, kolik let hra vznikala, ale i o tom, kolik jsou hráči ochotni zaplatit, často doplněné dražšími deluxe edicemi, aby se investice rychleji vrátila.

David jakubek
David jakubek
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
10. 8. 2025 02:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@F3LYX @F3LYX Osobně si myslím, že to chce hlavně čas, naučit se to a dostat se do toho. Hlavně musíš volit postup a taktiku s pořádným přemýšlením, ne jen lítat jak v béčkovým akčňáku. Myslím, že je to fakt cool záležitost – vizuál je parádní, zvuk famózní a v boji jsou jasně vidět změny. Ta destrukce? Brutální nalož, hlavně když se přidá kouř, oheň a jiskry. Teprve potom tě to začne fakt táhnout do hry a atmosféry. A nezapomínejme, že to není finálka, ale nějaká ořezaná beta.

David jakubek
David jakubek
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
9. 8. 2025 17:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jakub Hergesell @Jakub Hergesell Zdravím tě, ano, EA vydala pár titulů v Unreal Enginu, ale je jich opravdu málo – třeba takový Star Wars Jedi nebo Immortals of Aveum. Podle mého průzkumu to většinou bývají spíš menší nebo “okrajové” tituly, kde se jim zřejmě vyplatí nižší náklady a rychlejší vývoj. Samozřejmě, co je přesný důvod a jaké jsou interní kalkulace EA, to je jejich tajemství. Já osobně bych ale mnohem radši viděl pořádně vyladěný a modernizovaný Frostbite, který by ukázal, že dokáže konkurovat těm nejlepším enginům na trhu.

David jakubek
David jakubek
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
8. 8. 2025 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Battlefield neběží na Unreal Enginu jednoduše proto, že Frostbite je vlastní engine EA, takže za něj nemusí platit licence ani se přizpůsobovat cizím podmínkám. Nejde o destrukci nebo technologii – to by Unreal zvládl taky – ale o levnější provoz, plnou kontrolu a propojení napříč celou firmou. EA už do Frostbaitu investovala hromadu času i peněz, takže nemá důvod přecházet jinam. A jestli v budoucnu dojde ke změně, nebude to přechod na Unreal, ale spíš vývoj nové verze Frostbite enginu – třeba Frostbite 4.

David jakubek
David jakubek
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
7. 8. 2025 17:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Call of Duty vs. Battlefield: Když jedna série stojí na místě a druhá se snaží něco změnit

Už roky sleduju dvě největší FPS série – Call of Duty a Battlefield – a nemůžu si pomoct, ale ten rozdíl v přístupu k vývoji je čím dál tím víc do očí bijící. Ať se na mě fanoušci nezlobí, ale CoD je jako fastfood – vždycky víš, co dostaneš. Jenže občas máš prostě chuť na něco víc než jen instantní střílečku na pětiminutovky.

Call of Duty: Jiný kabát, stejný obsah

Call of Duty je v jádru už roky téměř nezměněné. Fyzika? Skoro nulová. Zasáhne tě granát a ty to přežiješ, protože zrovna ležíš v trávě. Sprintuješ a přitom střílíš s přesností odstřelovače? Jasně, proč ne. Herní mechaniky zůstávají téměř identické, díl za dílem. Jediné, co se mění, je kulisa – jednou druhá světová, jindy moderní válka, pak sci-fi, a zase zpátky.

Ale základ zůstává: rychlé tempo, malé mapy, jednoduchý killstreak systém, nulová taktika. Prostě efektní arkádová střílečka, která jede spíš na reflexy a instinkty než na přemýšlení nebo týmovou hru. Hlavní je akce, exploze, adrenalin – a to pořád dokola. Nic proti tomu, ale vývoj? Inovace? Kde nic, tu nic.

Battlefield: Válka na druhou

Battlefield je úplně jiná liga. Jo, občas klopýtne (ano, všichni víme, jaký fail byl Battlefield 2042 při vydání), ale aspoň se snaží. Snaží se posunout hranice žánru – nejen ve vizuálu, ale i v samotné herní filozofii.

Tady na bitevním poli máte:

balistiku střel (kulky mají pád, neletí po lajně jak laser),

velké otevřené mapy, kde se něco děje i kilometry od tebe,

realistickou destrukci prostředí, která má dopad na hratelnost,

a vozidla, helikoptéry, tanky, drony – prostě pocit skutečné války.

Tady nehraješ „kdo zabije víc za minutu“, ale spíš „jak přežít útok tanku, zajistit bod a nenechat se sundat snajprem ze 400 metrů“. Battlefield sází na týmovou spolupráci, plánování a variabilitu.

Závěr?

Call of Duty je blockbusterová popcornovka. Rychlá, výbušná, nenáročná. Funguje – ale už roky nemění pravidla hry, jen recykluje to samé s jiným kabátkem.

Battlefield je jako válečný epos. Občas přestřelí a spadne sám do sebe, ale pořád se snaží o něco víc – o větší realismus, větší rozsah, větší výzvu.

A právě proto stojím za značkou Battlefield. Vidím ten posun, tu snahu každým dílem přinést něco nového, zlepšit, posunout hratelnost dál. Není to vždy dokonalé, ale aspoň to není každoroční copy-paste se skinem navíc. A za tuhle snahu si podle mě zaslouží respekt.

Reklama
Reklama