České RPG Legacy of Valor: Vybuduj vlastní říši (rozhovor)
Ambiciózní český projekt Legacy of Valor dostane český dabing na špičkové úrovni! Co všechno nám prozradil autor hry v rozsáhlém rozhovoru?
České RPG Legacy of Valor jsme vám poprvé představili už v lednu letošního roku. Hra naše čtenáře, stejně jako nás, zaujala, a tak jsme se jí věnovali poměrně aktivně. V uplynulých měsících jsme sbírali nejpodstatnější informace, až jsme se nakonec spojili s autorem hry, Filipem Husákem. Filip souhlasil s rozhovorem a my neváhali ani vteřinu. Přinášíme sadu nových informací, které by vám mohly odpovědět na vaše otázky.
Filipe, můžeš se představit našim čtenářům? Jak ses dostal k vývoji her a co tě přivedlo k nápadu na Legacy of Valor?
Jmenuji se Filip Husák a vývoji her se věnuji od mládí. Začínal jsem s malými projekty a modifikacemi, ale vždy jsem cítil, že mě táhne k něčemu většímu, k vlastnímu světu a příběhu. Legacy of Valor vzniklo z mé touhy vytvořit hru, která kombinuje epické bitvy, správu vlastního sídla a hluboký příběh, ale zároveň dává hráčům svobodu tvořit si vlastní cestu. Chtěl jsem spojit prvky, které jsem sám jako hráč vždy hledal v RPG hrách, a nabídnout lidem zážitek, který vydrží na dlouho.
Zaregistroval jsem, že si skončil ve svém zaměstnání, aby ses naplno věnoval LoV, bylo to těžké rozhodnutí?
Rozhodnutí odejít z práce pro mě bylo vlastně naprosto přirozené. Legacy of Valor je projekt, kterému věřím bez jakýchkoliv pochybností. Díky silné a rostoucí komunitě vím, že na to nejsem sám a že společně můžeme hru posunout k úspěchu. Bral jsem to spíš jako příležitost než risk.
Jak bys vlastními slovy popsal Legacy of Valor jednou větou?
V Legacy of Valor buduješ říši a rozhoduješ o osudu středověkého světa.
Kde se vzal nápad na hru? Inspirovala tě nějaká konkrétní hra nebo film?
Myšlenka na Legacy of Valor se zrodila z mé dlouhodobé fascinace středověkem a lásky k RPG hrám. Vyrůstal jsem na sériích jako The Elder Scrolls a obdivoval filmy jako Pán Prstenů nebo Království nebeské. Vždycky mě ale lákalo vytvořit svět, kde se tyto prvky propojí.. příběh, správa vlastní říše, velké bitvy a kde hráč skutečně cítí, že jeho volby mají váhu. Legacy of Valor je v podstatě moje vlastní odpověď na to, co mi v jiných hrách chybělo.
Jaké hlavní prvky hru definují? Co dělá Legacy of Valor jinou než ostatní RPG a survival tituly? Bude ve hře cyklus den/noc, dynamická změna počasí a systém volby a následky?
Legacy of Valor stojí na třech hlavních pilířích.. příběhu, správě své říše a bitvách. Hráč prožívá osobní příběh, zároveň ale buduje vlastní vesnici, hrad, armádu a nakonec vede i velké bitvy, do kterých se může zapojit po boku své družiny. To celé je zasazené do živoucího světa se střídáním dne a noci, dynamickým počasím a systémem voleb a následků, které se skutečně promítají do osudu říše. Odlišuje nás právě to spojení příběhového RPG se sandboxovými a strategickými prvky, hráč tu není jen dobrodruh, ale i vládce, jehož rozhodnutí mají dlouhodobý dopad.
Jak velký bude herní svět a jak bude fungovat jeho průzkum? Můžeš přirovnat k jiné open-world hře?
Průzkum světa v Legacy of Valor probíhá z pohledu třetí osoby, takže hráč může přímo procházet vesnicemi, městy i hrady. K tomu bude mít k dispozici strategickou mapu, na které bude spravovat svou říši.. od stavby a hospodářství až po přesun armád a zadávání rozkazů. Kombinace obou vrstev dává hráči možnost zažít detailní dobrodružství i pocit skutečného vládce. Pokud bych to měl přirovnat k jinému titulu, tak asi nejblíže je Mount & Blade: Bannerlord, ale s tím rozdílem, že v Legacy of Valor tráví hráč většinu času přímo ve světě v pohledu z třetí osoby a ne na strategické mapě.
Půjde o doslova příběhovou hru nebo spíše otevřený sandbox?
Legacy of Valor kombinuje obě roviny. Hráč se vydá cestou příběhové kampaně, které mění osud jeho říše i světa kolem. Zároveň ale po dohrání příběhu zůstává otevřený sandbox, kde může dál rozvíjet své království, objevovat, vést války nebo prostě jen žít ve světě, který pomohl utvářet. Díky tomu hra nabízí jak silný příběhový zážitek, tak i dlouhodobou znovuhratelnost.
Jak funguje budování a správa osad? Dokážou si s tím poradit i úplní nováčci nebo cílíte spíše na “hardcore” hráče?
Budování a správa osad je navržená tak, aby byla přístupná i úplným nováčkům, ale zároveň nabízela dostatek hloubky pro zkušené hráče. Hráč začíná s malou vesnicí a zpustošeným hradem, který byl po bitvě obsazený lapky. Teprve jeho vyčištěním a postupnou obnovou se hrad stává srdcem rostoucí říše. K tomu hráč rozvíjí hospodářství, staví obranné prvky, stará se o obyvatele a řeší strategické otázky, co vyrábět, kam investovat, jaké jednotky vycvičit. Systém bude intuitivní, ale zároveň nabídne dost možností, aby si i hardcore hráči přišli na své. Cílem je, aby si každý našel svůj vlastní styl vládnutí a aby správa říše působila přirozeně a zábavně.
Na jakém enginu hra běží a proč sis ho vybral?
Legacy of Valor běží na Unreal Engine 5, který jsem zvolil pro jeho schopnost tvořit rozsáhlé a detailní světy. Díky technologiím Nanite a Lumen lze dosáhnout realistického vzhledu i atmosféry bez nutnosti mít velký tým. Velkou výhodou je také silná komunita a podpora, které usnadňují vývoj. Pro hru takového rozsahu je to podle mě nejlepší volba.
Viděli jsme, že plánuješ český dabing, můžeš nám prozradit některá jména? Půjde o známé osobnosti?
Ano, český dabing plánuji, protože chci, aby hra působila autenticky i pro domácí publikum. Konkrétní jména zatím nemůžu prozradit, jednání teprve probíhají. Mohu ale říct, že cílem je zapojit zkušené dabéry a známé hlasy, které hráči z filmů či seriálů dobře znají. Chci, aby čeština v Legacy of Valor byla na špičkové úrovni a hráči měli zážitek srovnatelný s velkými tituly.
Jaký byl zatím největší problém nebo překážka při vývoji a jak ses s ní popral?
Největší výzvou je určitě to, že na hře pracuji sám. Znamená to řešit úplně všechno, od programování a designu až po grafiku, marketing a komunikaci s komunitou. Někdy je těžké zvládnout ten obrovský záběr, ale pomáhá mi hlavně skvělá podpora komunity, která mě žene dál. Každou překážku beru jako příležitost naučit se něco nového a posunout projekt o krok dopředu. Do budoucna je ale v plánu rozšířit vývojový tým, aby hra rostla ještě rychleji a v ještě vyšší kvalitě.
Máš přibližný plán uvedení na Steamu? Půjde o předběžný přístup nebo se ihned dočkáme plné verze?
Plánované vydání je aktuálně v Q4 2027. Ještě zvažuji, zda půjdu nejdříve cestou předběžného přístupu, nebo rovnou plnou verzí, bude to záležet na probíhajících jednáních s investory a také na výsledku kampaně na Kickstarteru. Průběžně ale budou probíhat playtesty, takže hru si bude možné vyzkoušet ještě před vydáním. Zároveň budu i nadále vydávat videa z vývoje a konzultovat s komunitou, co se jim líbí, co by ve hře chtěli vidět, nebo naopak ne.
Chystáš kromě PC i konzolovou verzi? Případně, můžeš definovat?
Hlavním cílem je vydání na PC, ale po jeho spuštění plánuji hru přenést i na konzole. Nyní je prototyp hratelný i na Steam Decku.
Jaké jsou další plány? Chceš rozšiřovat svět nebo přidávat jiná DLC? Či se vrhneš na další projekt?
Po vydání hlavní hry plánuji rozšiřovat svět Legacy of Valor formou DLC i velkých updatů, nové questy, regiony, vybavení a další obsah, který udrží hru dlouhodobě živou. Cílem je, aby se z ní stal projekt, ke kterému se hráči budou rádi vracet. Nový projekt v tuto chvíli neplánuji, chci se soustředit na Legacy of Valor a jeho rozvoj i po vydání.
Chceš něco vzkázat našim čtenářům?
Určitě, moc děkuji všem, kdo sledují vývoj Legacy of Valor a podporují mě na téhle cestě. Vaše zpětná vazba a nadšení jsou pro mě obrovskou motivací. Chci, aby hra byla nejen mým snem, ale i hrou, kterou si užijete právě vy, proto se těším na vaše nápady a reakce během vývoje i playtestů. Je důležité dodat, že aktuálně jsou v prototypu použity placeholdery, které plánuji postupně nahradit, například historicky přesnějšími a realističtějšími zbrojemi a zbraněmi, motion capture animacemi a dalším originálním obsahem.
Děkujeme, že sis na nás udělal čas a odpověděl nám na několik důležitých otázek. Za celou redakci Spite.cz přejeme hodně štěstí a už se nemůžeme dočkat, až se do hry podíváme! Legacy of Valor vyjde nejdříve v roce 2027 na PC - konzole doufejme budou následovat. Hru můžete sledovat na YouTube, Discordu, Instagramu nebo na Facebooku. Podporu můžete vyjádřit už nyní tlačítkem “přidat na seznam přání” na Steamu. Brzy navíc bude spuštěna kampaň na KickStarteru, kde budeme moct projekt podpořit finančně.