Co vše víme o zrušeném Perfect Dark? Loňská ukázka byla údajně podvod
i Zdroj: The Initiative
Perfect Dark Novinka Co vše víme o zrušeném Perfect Dark? Loňská ukázka byla údajně podvod

Co vše víme o zrušeném Perfect Dark? Loňská ukázka byla údajně podvod

David Vondráček

David Vondráček

3

Na povrch vyplouvají nové informace o zrušené hře Perfect Dark. V té nejnovější se mluví o tom, že první gameplay trailer byl jeden velký podvod.

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00
👉 Playlist připraven! Poslechni si všechny články zde.
Reklama

Když jsme před rokem viděli první gameplay trailer ukazující Perfect Dark, byli jsme všichni nadšení. Trailer sklízel jen chválu a mluvilo se o tom, že tohle bude první AAAA hra od Xboxu. Jak se ale nyní ukazuje, byli jsme podle všeho svědky obyčejného podvodu.

Podle informací Ethan Gacha z Kotaku jsme totiž viděli falešný gameplay. Šlo o obyčejné, naskriptované video, které se s reálnou hrou vůbec neshodovalo. Přitom za hrou stálo studio The Initiative, které Microsoft založil s ambicí vytvořit tým hvězd z různých koutů herního průmyslu, včetně tvůrců God of War. Měla to být sázka na jistotu. Jenže vývoj si se podle všeho protahoval a mělo dojít minimálně k jednomu restartu. Celý projekt pak opustil i šéf vývoje. 

Vývojáři byli podle všeho pod velkým tlakem, protože Xbox měl od chystané hry velká očekávání. Vizí mělo být, aby se špionážní střílečka vrátila v nejlepší možné podobě a všechny ihned zaujala špičkovou vizuální stránkou, hratelností a příběhem. Zkrátka, že se Perfect Dark bude megahit, o kterém se bude mluvit ještě hodně dlouho. Velká očekávání ale přinášela jen samé problémy. Vedení několikrát změnilo koncept hry a spoustu toho bylo přepracováno. Hru ovlivnila i pandemie koronaviru, díky kterému padla spolupráce s externím studiem Certain Affinity, které stojí třeba za sérií Halo.

Celý projekt pak opustil šéf designu Drew Murray, který už projektu nevěřil a odešel do studia Insomniac Games, kde se stal hlavním designérem. Dalo by se říct, že tohle hře Perfect Dark zlomilo vaz. Po jeho odchodu totiž nastala vlna propouštění. V roce 2021 odešlo 35 zkušených vývojářů a v roce 2022 dalších 12. Dobrá polovina týmu odešla a jednu dobu na hře pracovalo pouhých 30 zaměstnanců. Šéf studia Darrell Gallagher využil své kontakty a domluvil spolupráci s Crystal Dynamics, kde dříve pracoval, ale ani tady to projektu nijak nepomohlo. Asi se tak není čemu divit, že po sedmi letech vývoje hry, už ani Xbox neviděl světlo na konci tunelu a celý projekt i se studiem The Initiative zrušili.

Perfect Dark byl na začátku ambiciózním projektem Xboxu, od kterého ale očekával něco, co zkrátka studio jednoduše nezvládlo. Sedm let vývoje, miliony vyhozené z okna a jediné co jsme dostali, byl trailer, který s hrou neměl vlastně nic společného.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama