Daniel Vávra reaguje na kritiku AI u tvůrců Baldur’s Gate 3
Daniel Vávra se vyjádřil k velké kritice, která aktuálně panuje kolem čerstvě oznámeného RPG ze světa Divinity. Ne každý s Vávrou ale souhlasí.
Daniel Vávra, šéf českého Warhorse Studios, tráví na sociálních sítích spoustu času a velmi rád se vyjadřuje k naprosto každému tématu, které mu zrovna přijde zajímavé. Nás ale zajímají jeho reakce v herním odvětví - což se právě stalo, když na sociální síti X zareagoval na velkou kritiku, která se poslední zhruba týden snáší nad Larian Studios (tvůrci Baldur's Gate 3).
Larian oficiálně během The Game Awards 2025 oznámilo naprosto epickým a dost drastickým trailerem nový díl do série Divinity. Ten pravděpodobně nenaváže na předchozí díly, ale restartuje celou sérii. Nicméně vedení Larianu zároveň přiznalo, že “využívá generativní umělou inteligenci k prozkoumání raných herních nápadů, vývoji koncepčních obrázků a psaní zástupného textu”. Něco takového samozřejmě hráči zkousnout nechtějí - a není divu, AI stále ještě není připravena plnohodnotně nahradit vývojáře a její výsledky i v případě obrázků jsou často dost nepovedené. Nezapomněli však dodat, že se žádný z těchto generovaných textů a obrázků do plné hry nedostane!
Divinity: Original Sin 2 dostává next-gen upgrade zdarma
Larian Studios bez ohlášení vydalo nativní verzi pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Majitelé starší edice získají upgrade bez příplatku.
Daniel Vávra se ke kritice vyjádřil a na sociální síti X se kritizovaného studia zastal. “Pokud mi umělá inteligence pomůže vytvořit epickou hru za rok s menším týmem jako za starých časů, jsem pro. Ta hra bude mít stále art directora, scenáristy, programátory, grafické designéry, ale nebudou muset dělat únavné a nudné úkoly, budou se muset soustředit na to podstatné.”
“Mám nápady na spoustu her, ale je mi padesát let a zatím mi trvalo v průměru sedm let, než jsem vytvořil jednu hru. Pokud mi umělá inteligence pomůže tyto nápady realizovat rychleji, jsem pro.”
“Tahle hysterie kolem umělé inteligence je stejná, jako když v 19. století lidé ničili parní stroje. Larian Studio dělají něco, co dělá úplně každý, a schytali šílenou kritiku.”
A jak se na využití umělé inteligence v tomto směru koukáte vy? Vadí vám využití nebo naopak podporujete, aby AI pomáhala vývojářům urychlit vývoj? My jsme pro, ale co nám v současné době opravdu vadí, jsou tragické vygenerované obrázky, které studia využívají pro promo her.