Delta Force Black Hawk Down – první dojmy z coop kampaně
Kampaň Delta Force byla docela očekávaná, proto její nečekaná změna na free-to-play vyvolala obavy. Po pár hodinách můžeme říct, že byly oprávněné.
Osobně jsem se na Delta Force kampaň těšil. První záběry vypadaly víc než dobře a zároveň téma bylo velice lákavé. Bitva o Mogadishu v roce 1993 zpracovaná v kultovním filmu Černý Jestřáb Sestřelen (Black Hawk Down) vyvolává dodnes spoustu zájmu.
Tato událost byla zpracována prvně ve hře Delta Force: Black Hawk Down v roce 2003 a jednalo se o nejlepší hru, kterou NovaLogic kdy udělal. Následoval datadisk Team Sabre, který už takové ohlasy nezískal, ale v podstatě se jednalo o úspěch. Tento konflikt pak ještě zpracovala zapomenutá budgetovka od City Interactive s názvem: Terrorist Takedown: Conflict in Mogadishu. To byla sotva průměrná záležitost, která zapadla prakticky den po vydání.
Ano, já se na kampaň těšil a očekával jsem singleplayer zážitek, který aspoň koukatelně zpracuje události těch dnů. Pár odkladů mě sice nahlodalo, ale pořád jsem čekal aspoň trochu fajn zážitek.
Když se ukázaly podrobnosti o tom, že kampaň bude hlavně COOP a zdarma, ztratil jsem totálně zájem. Proč? Nové Delta Force jsou hra z Číny. A spousta čínských F2P akcí, měla kooperační režim. Většinou hodně špatný, nutno podotknout.
COOP z Číny jak se patří
Nakousl jsem, že spousta stříleček z Číny typu S.K.I.L.L. 2 a podobně mělo coop, který byl v podstatě nehratelný. Nepřátelé spawnující se za vašimi zády, nejlépe metr, obrovské množství nepřátel, šílené úkoly… prostě něco, co vás dokáže hned z fleku pořádně vytočit.
Když vývojáři oznámili coop, s tím, že bude velice obtížný, obával jsem se přesně těchto věcí. Jaké bylo moje překvapení, když se… vyplnily do puntíku. Prošel jsem první dvě mise z kampaně a druhou se mi nepovedlo dohrát. Chtěl jsem tomu dát větší šanci, ale prostě to nejde. Na to, jak jsem Delta Force měl doposud rád, tohle mě je asi natrvalo znechutilo.
První mise bylo v podstatě projít dva domy, zatknout pár VIP a chvíli držet pozici. Bohužel, když k totálně přepálenému množství nepřátel, kteří se mi spawnuli ve zdi/ metr za zády/ přímo uprostřed skupiny hráčů připočtu i bugy v množstvím než malém, máme tu opravdovou katastrofu.
Prezentace za miliony
Zmínil jsem, že mě první záběry nadchly a nemůžu popřít, že videoprezentace je opravdu solidní. Videoherní filmečky jsou doprovozeny o záběry z filmu Black Hawk Down a vše působí správně. Atmosféra je na první pohled dobrá a v do první mise vstupujete správně naladění. Touha bojovat však hráče opustí už na schodech prvního domu. Hned na schodech narazíte na hromadu nepřátel (já jich tam měl asi 5 naráz), kteří vás hned pokropí a jejich muška je neuvěřitelně přesná.
Každý roh, každý záhyb vás může stát život. To by nebylo nutně na škodu, kdyby nepřátelé nestříleli přes zeď. Je vidět, že AI je totálně blbá a kropí kolem sebe, teda, zejména do vás. Když se přiblížíte k nepříteli, ví přesně, kde se nacházíte a střílí. To, že mezi vámi je zeď, je jedno, i tak vás dostane. Nejhorší je, že to neplatí u všech nepřátel. Někdy vás ignoruje, nebo střílí jen po AI spolubojovnících.
Zabitý potenciál
Moje dojmy z dlouho očekávaného SP přídavku do Delta Force jsou neuvěřitelně negativní. Zklamání z toho, že z potenciálně dobré SP kampaně se stal jednoznačně špatný coop je neuvěřitelná. Přijde mi, že vývojáři na tomto přídavku pracovali až po launchi základní hry a kompletně to odflákli. Tohle mělo uležet ještě pár měsíců a mělo se to pořádně vybalancovat.
Takhle je to velmi špatný přídavek do docela dobré záležitosti. Škoda.