Dříve stačila 1, dnes byste museli použít až 100 tisíc disket pro jednu hru
Pojďme si společně zavzpomínat na dobu, kdy jsme měli videohry na disketách, a představit si, jak by to vypadalo dnes, kdy mají některé hry i přes 150 GB.
Pojďme si společně zavzpomínat na ty doby, kdy jsme ještě seděli u PC, a hráli první videohry na 3,5palcových disketách s kapacitou 1,44 MB. Pamatujete? Mezi těmi byly například Pac-Man, Tetris nebo již dokonce první a naprosto úžasný díl série Prince of Persia. Některé větší hry pak potřebovaly více disket, například SimCity, které bylo na dvou disketách, Wolfenstein 3D na až čtyřech a stejně tak třeba legendární Doom.
Uběhl nějaký čas a svět přesedlal na něco podstatně zajímavějšího. Přišly disky CD-ROM a CD-RW, které nabídly až 700 MB místa, celkem slušný nárůst, co myslíte? Mnohem zajímavější to však bylo s příchodem DVD, na které jsme již mohli nahrát až 4,7 GB, což bylo doslova revoluční, konečně jsme mohli mít i několik filmů na “cédéčku”, ale i v tu dobu videoher. Nicméně vývoj her šel rychle kupředu a to se také podepsalo na jejich nárocích a velikosti. Jistě si vzpomínáte, když jsme během hraní museli i několikrát měnit DVD.
V dnešní době již většina z nás vlastní i několik disků přesahujících 1 TB, ani to už ale kolikrát nemusí stačit, jsou zde totiž videohry, které zabírají více než 150 GB. Své by o tom mohlo říct třeba Call of Duty, Red Dead Redemption 2 nebo Final Fantasy. Teď si představte, že by taková 150 GB videohra byla na výše zmíněných disketách. Spočítali jsme, že bychom například v případě Red Dead Redemption 2 potřebovali přes 100 tisíc takových disket. Dokážete si to představit? Každou chvíli měnit disketu v té obrovské hromadě? Jak vypadá 100 tisíc disket jsme se vám pokusili ukázat například zde.
Je úžasné, jak se věci vyvíjejí. A co vy, jak vzpomínáte na disky? A jaký disk v PC máte vy? Dejte nám vědět.