Game Pass škodí hernímu průmyslu, tvrdí zakladatel Arcane Studios
Jeden z tvůrců hry Dishonored se pustil do kritiky služby Game Pass, která podle něj podkopává stabilitu herního průmyslu.
Raphaël Colantonio je zakladatel známého studia Arcane, které stojí za známou značkou Dishonored. Ten se nyní pustil do kritiky Microsoftu a služby Game Pass. Co mu vlastně tolik vadí? Colantonio tvrdí, že Game Pass může fungovat jen díky téměř neomezeným finančním zdrojům Microsoftu, ale dříve nebo později se ukáže, že tento přístup není dlouhodobě životaschopný a velmi to uškodí prodeji her. Game Pass si ostatně pořizuje stále více hráčů, kvůli velmi širokému seznamu her.
Mirosoft rozhodně neprožívá ideální období. Po propuštění více jak 9000 zaměstnanců se na něj valí další kritika, kterou nepotřebuje. Game Pass se ale nelíbí ani Michaelu Douseovi z Larian Studios, které stojí za hrou Baldur’s Gate 3. Ten sice uznal, že Game Pass může být užitečný pro malé nezávislé projekty, kterým snižuje riziko ztrát ale na druhou stranu je podle něj chyba se spoléhat na to, že Mircosoftu peníze nikdy nedojdou a budou nadále štědře investovat.
Oba dva pak mluvili o největším problému Game Passu. Hra dostupná v den vydání na Game Passu se hráčům nevyplatí kupovat za plnou cenu na jiné platformě. Jediné peníze, které vývojář dostane, přicházejí od Microsoftu a to bez ohledu na to, jak velký zájem hra vzbudí. Game Pass by podle nich měl sloužit především jako platforma pro starší hry, nikoliv nové. Jako dobrý příklad pak uvádějí Sony, které vydává hry za plnou cenu a až později je zařazuje do předplatného PlayStation Plus.