GTA 6: Těchto 11 patentů by mohlo posunout sérii o několik levelů dál
Žádní cheateři v GTA 6: Online, extrémně realistická voda nebo pot, žádné načítací obrazovky a další, to slibují nové patenty zaregistrované Rockstarem.
Potom, co jsme všichni dobře viděli druhý trailer pro chystané GTA 6, nám asi musí být jasné, že Rockstar Games pomalu chystá něco neuvěřitelně propracovaného. Tvůrci oznámili, že se druhý trailer skládal z poloviny gameplay záběrů a poloviny filmových scén. Výsledek? Už dnes můžeme odhadovat, že půjde o jednu z nejdetailnějších a nepropracovanějších her všech dob.
A naznačují to i veřejné patenty, které si nechalo Rockstar Games v uplynulé době zaregistrovat. Pojďme se na ně detailně podívat. Nutno podotknout, že vše je veřejně dohledatelné například na webu PatentGuru. Předem bychom ještě chtěli upozornit, že ačkoliv si Rockstar Games a Take-Two reálně patenty zaregistrovaly, nemusejí se v GTA 6 objevit a klidně s nimi tvůrci mohou počítat až v případě dalších her, například Red Dead Redemption 3 - ovšem díky traileru a screenshotům naznačuje, že se s nimi setkáme už v případě GTA 6.
Optimalizace a využití Metadat
Největší problém her s otevřeným světem? Mají často problémy s optimalizací a to kvůli načítání 3D světa v pozadí, například velkých a detailních budov, navíc si občas můžete všimnout doskakování například textur dokonce celých objektů. To by se však v GTA 6 stát nemělo. Patenty US10427046B2 a US10987587B2 mají zajistit živější a přirozený svět kolem nás, méně doskakujících objektů, které bychom mohli zaznamenat a hru by neměly zpomalovat ani masy NPC postav.
Žádní cheateři?
Jestli něco opravdu zabíjí multiplayerové hry, jsou to cheateři, kteří kazí hru ostatním a snaží se být díky nelegálním programům nejlepší na serveru. V současné době snad neexistuje hra, kterou by alespoň z části neničili hackeři. V případě GTA 6 by to však mělo být trochu jinak. Postarat se o to má patent US11273380B1, jak přesně tím chce ale docílit, je to v tuto chvíli tajemstvím. Ovšem nebylo by vůbec na škodu, kdyby někdo konečně přišel s anticheatem, který funguje.
Procedurální animace
Co dělá hry realistickými? Rozhodně bychom mohli odpovědět, že například animace postav. I dnes v některých nových hrách kolikrát nejsou nějak extra propracované - všimnout si můžete třeba během chůze po schodech, žebříku nebo rychlou změnou pohybu či směru. I tohle chtějí mít tvůrci pořešené. Patent US11620781B1 si slibuje přijít s animacemi, které se řídí speciálním systémem s umělou inteligencí, to znamená, že postavy nemusejí být předem nadefinované, ale umí reagovat například na náhodou situaci.
Platby
Patent US11992755B2 by se měl postarat o rychlé transakce ve hře. Pokud popis chápeme správně, týká se jak nákupu automobilů, zbraní, oblečení, ale i obchodování mezi hráči v rámci multiplayerového režimu, v tomto případě GTA 6: Online. Zmiňují se také platby mezi námi a NPC postavami a další.
Animace gest
Patent US11951384B2 tvrdí, že se tvůrci zaměřili na skutečně propracované vymodelování/animace gest, které NPC postavy provádí například rukami - podávání rukou nebo detailními gesty s prsty.
Načítání obrazovky
V minulosti jsme to slyšeli už mnohokrát. “Naše hry nebudou mít načítací obrazovky,” a výsledek? Často je to ještě horší než normálně. Každopádně podle popisku patentu US11794114B2 bychom se měli dočkat plynulého průchodu menu i hrou bez načítací obrazovky!
Kontinuální úroveň detailů
Postavy by měly vypadat naprosto nádherně a detailně, a to ať už jsme blízko nebo daleko. Patent US11978162B2 mluví o technologii, která umožňuje, aby se detaily lidí, aut nebo budov plynule přizpůsobovaly a stále vypadaly hezky a to bez ztráty výkonu.
Špičková grafika
Patent US12263404B2 by se měl postarat o to, aby grafika ve hře byla na nejvyšší úrovni. Postarat by se o to mimo jiné mělo nasvícení, vykreslování, odlesky a znovu bez ztráty výkonu.
Plynulý pohyb postav a aut
Jistě jste si všimli, že se v traileru spoustu krát objevila situace, kde na jednom místě byla možná stovka NPC postav či vozů. Patent US11684855B2 má využívat graf sítě, po které NPC postavy chodí/jezdí, a zajistí, aby směr i silniční provoz měly řád a nepůsobily neohrabaně.
Tekutiny
Ve světě GTA 6 bude opravdu hodně vody. Když nebudeme počítat běžné pláže, kde se vystavují krásně opálené ženy, na jedné straně mapy bude obrovskou část mapy pokrývat bažina a podobně, stejně tak najdeme ve městech u rodinných domů bazény apod. V tomto odstavci se budeme věnovat tekutinám, avšak nejen vodě. Patent US10685152B2 by totiž měl zařídit, aby například i pot během toho, co se jak my, tak NPC postavy zpotí, reálně simuloval tok nejen po těle, stejně tak voda nebo krev. Reagovat by to následně mělo i na slunce.
Realismus postav
Díky patentu US10395410B2 bychom se měli těšit na nejrealističtější pohyby postav, které tu kdy byly. Tělo bude reagovat na pohyby rukou, nohou, hlavy, břicha a detailně by se měly napínat i svaly lidí.
GTA 6 dorazí 26. května 2026 na PlayStation 5 a Xbox Series X/S. PC verze dorazí později, těžko v tuto chvíli spekulovat, kdy to přesně bude.