Legendární tvůrci Gothicu, Piranha Bytes, definitivně končí
i Zdroj: Alkimia Interactive
ELEX Novinka Legendární tvůrci Gothicu, Piranha Bytes, definitivně končí

Legendární tvůrci Gothicu, Piranha Bytes, definitivně končí

Ladislav Klimeš

Ladislav Klimeš

Na začátku letošního roku proběhla internetem zpráva o konci Piranha Bytes. Po pár dnech smutku to vypadalo, že se studio podaří zachránit. Nakonec se však nepoštěstilo.

Reklama

Piranha Bytes jsem měl rád. A to že hodně. Nebudu jediný, kdo vyrůstal na sérii Gothic a měl rád i jejich další tituly. Třeba Risen 1 a Elex. Bohužel, na začátku začaly kolovat zvěsti o konci studia a já jejich tvorbě věnoval sérii článků. Zhruba v půlce oné série se objevilo oficiální vyjádření, že studio ještě funguje a bojuje o svoji existenci. Měli údajně shánět investora pro 3 díl Elexu. Popravdě, já se na něj dost těšil. 

Gothic 1 Artwork
i Zdroj: Piranha Bytes
Gothic 1 Artwork

Bohužel, v pondělí 9.7.2024 veškeré naděje vzaly za své. Internetem se roznesla novina, že Piranha Bytes definitivně končí. Nyní vyplouvají další a další detaily, které svědčí o tom, čím si toto kdysi legendární studio prošlo za poslední půlrok.

Studio na kapačkách

S touto novinkou přišel jako první polský magazín CD Action. Nejedná se zatím o oficiální zprávu a nevyjádřil se k ní nikdo z vedení Embracer Group, ani současný šéf studia Michael Rüve. Nicméně, je otázkou času, než k tomu dojde. CD Action popisoval poslední, dosti smutné měsíce studia.

Piranha Bytes Studio
i Zdroj: CD Action
Piranha Bytes Studio

Podle dostupných informací se studio snažilo sehnat investory na novou temnou fantasy hru na Unreal Engine 5 a potřebovalo k tomu 3 miliony eur. Hra měla jít ve šlépějích Gothicu. Měla se opakovat historie s Risen 1. Nikdo takový se však nenašel. 

Na netu se objevilo několik fotografií o tom, jak to vypadalo ve studiu v poslední době. Z nich vyplývá, že studio bylo ve fázi vyklízení a nikdo už neviděl naději. Anonymní zdroj uvedl, že se vývojáři naposled sešli 28.6.2024 a o dva dny později se dozvěděli o konci studia.

Poslední půlrok byl podle všeho jen agónie a marná snaha zachránit legendární studio. Už na konci loňského roku odešli ze studia Björn Pankratz se svou manželkou Jennifer. Björn Pankratz byl posledním z ústředního tria vývojářů, kteří stáli za prvním Gothicem. Očividně jim došlo, že Piraně jdou definitivně ke dnu a rozhodli se přesunout jinam. 
Když se roznesla zpráva o konci Piranha Bytes, oznámili založení nového studia s názvem Pithead Studios. V tomto studiu jsou zatím jen on a jeho manželka. Mají zatím v plánu vytvářet malé indie hry. Nic dalšího však neřekli. Tuto informaci poskytli německému Gamestaru. Dále by se chtěli ozývat týdně, aby fanoušci mohli sledovat jejich postup. Nyní jim můžeme popřát akorát hodně štěstí.

Konec jedné éry

Co se samotných Piranha Bytes týče, čeká se na oficiální vyjádření současného ředitele. To může přijít brzy, nebo taky vůbec. Piranha Bytes můžou v klidu vyšumět ze scény bez jakéhokoliv humbuku. Studio působilo na herním trhu 27 let a zanechalo nám zde legendární hry. Jeho konec je sice smutný, ale vzhledem k otřesům v herním byznysu nikoliv neočekávaný. 

Legendární tvůrci Gothicu, Piranha Bytes, definitivně končí
i Zdroj: THQ Nordic

Fanoučci vyhlížející Gothic 1 Remake se však nemusí bát. Na tom pracuje španělské studio Alkimia spadající taktéž pod Embracer Group. Můžeme jen doufat, že je nepotká podobný osud, jako originální tvůrce.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama