Galerie 3
Peak, UnderTale nebo Flappy Bird. Indie projekty, které zazářily
i Zdroj: volně k užití/ Markus Persson
Terraria Novinka Peak, UnderTale nebo Flappy Bird. Indie projekty, které zazářily

Peak, UnderTale nebo Flappy Bird. Indie projekty, které zazářily

David Vondráček

David Vondráček

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X/S Xbox Xbox One Steam Steam

V jednoduchosti je krása. Celá řada indie her se zapsala do historie pořádným úspěchem. Ačkoliv šlo původně třeba jen o menší projekt.

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00
👉 Playlist připraven! Poslechni si všechny články zde.
Reklama

Peak
Začněme jedním z posledních hitů. Indie hru Peak o lezení vzhůru přitom vývojáři stihli vyrobit za pouhý měsíc jako nahodilý projekt, který je měl zaměstnat po dokončení jejich předchozí hry Another Crab’s Treasure. Hra nedávno oslavila více než 10 milionů prodaných kopií a vývojáři vydělali miliony. Kvůli popularitě hry Peak už vznikly i její kopie a autoři se proti nim ostře vymezují. Tvrdí, že budou raději, když si hru stáhnete nelegálně, než abyste hráli okopírovanou variantu.

Minecraft
Tuhle hru zná snad každý. Navrhl ji švédský vývojář Markus Persson a z jeho malého indie projektu vzešla jedna z vůbec nejvýdělečnějších herních značek všech dob. Minecraft začal pouze jako webová hra a postupem času se vyvinul do značky, která vyprodukovala celou řadu spin-off titulů. Letos se dokonce dočkal i filmové adaptace v kinech. Samotné Perssonovo studio pak v roce 2014 odkoupil Microsoft za 2,5 miliardy dolarů.

Balatro
Indie hra loňského roku, za kterou stojí jediný člověk. Roguelike varianta na poker přitom vznikala jen ve volném čase a autor neočekával žádný úspěch. Stačilo mu, kdyby hra bavila alespoň jeho přátele. Dodnes se prodalo více než pět milionů kopií a sám autor slibuje, že příští rok přidá do hry velkou aktualizaci.

Terraria
Malá indie hra, kde si vývojáři vzali podobný koncept jako Minecraft a nechali hráčům plnou svobodu tvořit v otevřeném a náhodně generovaném světě. Místo 3D však zvolili 2D grafiku – a i to se vyplatilo. Hry se už prodalo přes 64 milionů kopií. Vývojáři se sice pokusili zaujmout i dalšími projekty, ale ty už nebyly tak úspěšné. Proto se alespoň dodnes starají o Terrarii.

Undertale
Další autor, který se k úspěchu dopracoval úplně sám. Hra s jednoduchou grafikou nabídla celou řadu neotřelých mechanismů a vybudovala si věrnou fanouškovskou základnu. Sám vývojář se nechal slyšet, že hru vytvářel v době, kdy trpěl depresemi, což se údajně nejvíce odrazilo na postavách Sanse a Papyruse. Přesné prodeje a výdělky nejsou známé, ale odhaduje se, že se prodaly miliony kopií.

Flappy Bird
Je to vlastně paradox. Když v roce 2013 umístil vietnamský vývojář Dong Nguyen na App Store svou nenápadnou hříčku Flappy Bird, ani v nejmenším nepočítal s tím, že mu hra bude časem vydělávat v přepočtu přes milion korun denně. Popularita mu ale nakonec spíše zničila život. Sám autor hru nenávidí a snaží se od ní distancovat.

Flappy Bird
i Zdroj: volně k užití/ Dong Nguyen
Flappy Bird

Hollow Knight
Autoři populární metroidvanie Hollow Knight u příležitosti vydání pokračování s podtitulem Silksong prozradili, že první hra z roku 2017 prodala přes 15 milionů kopií. Na titulu přitom pracovali jen tři lidé. Zdá se ale, že díky Silksongu se z úspěšných vývojářů stanou ještě větší boháči. Nová hra totiž prodala už během prvních dnů několik milionů kopií a pravděpodobně v celkových prodejích překoná i původní titul.

Hollow Knight
i Zdroj: Team Cherry
Hollow Knight

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama