Platforma Steam zakázala hry, které nutily hráče sledovat reklamy
Reklamy jsou dnes už prakticky všude, kam se jen podíváte. Zvlášť nepříjemné jsou pak ty nucené. Steam se nicméně rozhodl proti tomuto trendu bojovat.
Mobilní obchody jsou dnes plné reklam, které často musíte sledovat, abyste se vůbec dostali k tomu, co chcete. Společnost Valve se však rozhodla proti tomuto trendu bojovat a na platformě Steam změnila pravidla pro distribuci her. Nově tak nesmějí být na Steamu hry, které hráče nutí sledovat reklamy.
Nová pravidla obsahují hlavně tři body. Steam hry nesmí obsahovat placené reklamy ani být závislé na reklamním financování. Hráči nesmí být nuceni sledovat reklamy, aby mohli hrát nebo získat herní výhody. Reklamy nesmí být používány jako odměna, například sledováním reklamy nelze získat bonusy či herní předměty.
Tato pravidla se však netýkají reálných produktových značek, jako jsou loga sponzorů na cedulích nebo závodních autech. Tyto prvky ale musí být přirozenou součástí hry a nesmí narušovat hratelnost. Valve se snaží co nejvíce zpříjemnit uživatelský zážitek v digitálním obchodě. Minulý týden například zavedlo varování před „mrtvými“ hrami v předběžném přístupu. Steam tak nyní ukazuje, zda vývojáři na daném titulu stále pracují, nebo ne.