Podle Valve bude nový Steam Machine výkonnější než většina herních PC
Valve si od chystaného Steam Machine, malého ale výkonného kompaktního PC, slibuje konkurenci nejen vůči dnešním konzolím, ale i většině herních počítačů.
Před třemi lety vydala společnost Valve Steam Deck, který je považován za jeden z nejoblíbenějších handheldů. Zároveň šlo ale také o ponaučení a na základě zpětné vazby od hráčů vznikal i připravovaný Steam Machine. Podle vyjádření inženýra z Valve, Yazana Aldehayyata, to byl právě Steam Deck a zpětná vazba od hráčů, která ve vývoji velmi pomohla. Steam Deck je podle Valve dost výkonný na to, aby utáhl většinu her na Steamu. Velmi důležitá pak byla dostupnost a jednoduchost – Steam Deck totiž míří primárně na začátečníky, a podle Valve má být výkonnější než 70 % počítačů, které mají hráči doma.
Stále více vývojářů spoléhá na upscalovací technologie, jako je DLSS nebo FSR. Právě druhá zmíněná technologie běží na Steam Decku a bude přítomna i na Steam Machine. Díky upscalingu tak mohou i starší sestavy stále spouštět moderní hry. Stačí se podívat na dnešní konzole, jako je PS5 – na ní moderní hry většinou běží bez problémů díky upscalingu, přestože používají nižší vstupní rozlišení, zejména u náročných titulů na Unreal Enginu 5. Steam Machine by tak z těchto technologií mohl výrazně těžit. Velkou otázkou zatím zůstává cena samotného Steam Machine, kterou Valve dosud nezveřejnilo. Pouze uvedlo, že chce být konkurenceschopné a tomu přizpůsobí i cenu. Analytici se domnívají, že cena bude mezi 400–500 dolary, cena může být ale až 1000 dolarů, takový scénář ale podle všeho nehrozí. Oficiální cenu se dozvíme na začátku příštího roku, kdy má Steam Machine dorazit na trh.