První dojmy z testování dema Half-Life 2 RTX
i Zdroj: Valve/Nvidia
Half-Life 2 RTX Novinka První dojmy z testování dema Half-Life 2 RTX

První dojmy z testování dema Half-Life 2 RTX

Richard Šimáček

Richard Šimáček

Platformy Windows PC

18. března vyšla demo verze Half-Life 2 RTX. My jsme ji za vás vyzkoušeli a přinášíme prvních pár poznatků o tom, jak hra vypadá a hlavně jak plynule funguje.

Reklama

Než hru vůbec spustíte, je nutné mít nainstalované nejnovější ovladače grafické karty od Nvidie, a pokud máte například několik měsíců starou verzi, hra se nemusí ani spustit, což se stalo i mně.

Po spuštění hry uvidíte typické Valve logo a následně pár sekund čekáte, než se přednačte pár grafických prvků. V hlavní nabídce překvapivě není možnost nastavení, aby se změnila úroveň detailů – tu totiž nastavujete v prostředí Nvidie po použití klávesové zkratky Alt + X.

První dojmy z testování dema Half-Life 2 RTX
i Zdroj: Valve/Nvidia

Hru jsem testoval s grafickou kartou RTX 4060 Ti, což je střední třída mezi grafickými kartami, a všechny detaily jsem nastavil na maximum. Pokud bych nezapnul DLSS, tak bych si ani neškrtl, jelikož už v nabídce hra běžela jen okolo 5 FPS, ale DLSS v presetu Quality to vylepšilo na solidních cca 55 FPS.

Pro testování jsem vybral kapitolu 1, Ravenholm, a vše běželo překvapivě plynule, a to i v situacích, kdy všude okolo lítaly výbušné sudy. Velký zvrat nastal v sekci na nádvoří, kde hořel oheň. Zde se hra začala sekat a snímková frekvence padla na 20 FPS namísto obvyklých 50–60 FPS. Když jsem se od tohoto místa vzdálil, vše fungovalo jako předtím.

První dojmy z testování dema Half-Life 2 RTX
i Zdroj: Valve/Nvidia

Všiml jsem si i artefaktů u kouře nad ohněm, které tu nestabilitu mohly teoreticky způsobit. Hra tedy běžela relativně plynule až na pár výjimek, což mě osobně překvapilo, protože nemám zas tak výkonný hardware. Samozřejmě, kdybych snížil grafické nastavení, nejspíš bych dostal o dost lepší fps.

Až vyjde plná verze, určitě si hru znovu rád zahraju, protože nové osvětlení je hodně znát a výrazně mění celý feeling ze hry. Pak už zbývá jen najít správné grafické nastavení, aby se framerate držel i v náročných scénách.

První dojmy z testování dema Half-Life 2 RTX
i Zdroj: Valve/Nvidia

Každopádně pokud máte starší RTX grafiku, tolik si hru neužijete, protože ray tracing je extrémně náročný na výkon a hrát to bez něj poměrně postrádá smysl. Je proto nutné dost snižovat detaily a nastavit výkonnější DLSS, které dost ubírá hře na ostrosti a artefakty jsou poté více patrné.

V pozdějších fázích dema a na některých místech (s náročnějším osvětlením) už mi začal rapidně klesat framerate, protože se mi zaplnila moje 8GB grafická paměť, takže už bylo nutné snížit některé detaily. Hru jsem testoval v 2K rozlišení a v něm zkrátka 8GB grafické paměti nestačí.

Ve 4K rozlišení je Half-Life 2 RTX extrémně náročný na grafickou paměť a v mnoha sekcích využívá 18 až 20 GB VRAM, což má pouze pár grafických karet na trhu.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama