Remedy: Chceme se stát evropským Naughty Dogem
i Zdroj: Remedy Entertainment
Novinka Remedy: Chceme se stát evropským Naughty Dogem

Remedy: Chceme se stát evropským Naughty Dogem

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

Má Remedy šanci stát se evropským Naughty Dogem? Hry mají podobné, ale proč tolik ztrácí, co se týče prodejních čísel?

Reklama

Finské talentované studio, které stojí za parádními hrami jako Alan Wake, Control, Max Payne nebo Quantum Break, asi nemusíme příliš někomu představovat. Jejich hry jsou skutečně propracované do detailů, mají krásnou grafickou stránku a absolutně úžasnou audiovizuální stránku a celkovou atmosféru. Přesto stále studio nedošlo tak daleko, aby jejich hry zaznamenaly obrovské prodeje - například Alan Wake 2 údajně stále nevydělává a to je už více než rok od vydání.

Přesto Remedy chystá velké plány. Sám šéf studia, Sam Lake, nedávno oznámil, že vesmír mezi hrami od Remedy právě odstartoval, a vyjádřil se také v hodinovém rozhovoru Kyle Rowley, který přišel s nečekaně ambiciózním plánem, když se nechal slyšet, že: “Remedy by měl mít za cíl stát se evropským Naughty Dogem." Pravdou je, že dělají velmi podobné příběhové hry s filmovými sekvencemi, speciálním nasvícením a dramatickou atmosférou. V obou případech pak studia neustále vylepšují realistickou grafiku a přidávají ray-tracing pro maximální zážitek.

Naopak se liší v konkrétním zaměření. Zatímco Remedy často využívá mysteriózních a sci-fi prvků, Naughty Dog se zaměřuje na lidské emoce, vztahy a drama, viz například The Last of Us nebo Uncharted - ovšem to se brzy změní s vydáním nedávno oznámené hry Intergalactic: The Heretic Prophet, které konečně nabídne sci-fi a údajně i prvky hororu.

Má ale skutečně Remedy na to, aby dokázalo být tzv. evropským Naughty Dogem? Za mě osobně, určitě ano, ale bude to chtít výraznou spolupráci s nějakým gigantem - na jednu stranu, jak by se vám líbilo Remedy pod Microsoftem, který má prakticky neomezený budget? Když se podíváme na finance vynaložené do The Last of Us Part 2 (220 milionů dolarů) a na Alan Wake 2 (70 milionů eur), je to obrovský rozdíl, který může hrát roli v úspěšnosti. A co si o tom myslíte vy?

Překvapivý krok Remedy: Control 2 vyjde jako akční RPG
i Zdroj: Remedy Entertainment

Překvapivý krok Remedy: Control 2 vyjde jako akční RPG

Společnost Remedy se s fanoušky podělila o finanční výsledky. Víme, kolik kopií se prodalo z her Control a Alan Wake 2. Navíc došlo na překvapivou změnu žánru u Control 2.

Remedy aktuálně pracuje na multiplayerové hře FBC: Firebreak, která údajně vyjde už letos. Následovat bude Control 2 a Max Payne 1&2 Remake.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama