Resident Evil Requiem si má pohrát s našimi emocemi
Resident Evil Requiem představí nový mechanismus hororu, od kterého si vývojáři z Capcomu hodně slibují. Zároveň má jít o čistý horor ze staré školy.
Resident Evil Requiem se podle Capcomu vrátí ke kořenům série. Bude tedy méně akční než Resident Evil 4 Remake a Resident Evil Village. Větší důraz se naopak zaměří na průzkum prostředí a backtracking. Hádanky, omezené zdroje i souboje nicméně zůstanou zachovány. Nový díl série bude navíc pojat výrazně hororověji.
Hlavní hrdinkou Resident Evil Requiem je Grace Ashcroftová, analytička FBI, která se vydává do opuštěného hotelu, aby vyšetřila smrt své matky. Její násilná smrt v ní zanechala hlubokou jizvu – Grace se uzavřela do sebe a roky se věnovala jen práci. Nyní se však musí postavit nejen své minulosti, ale i něčemu mnohem horšímu.
Ředitel projektu Koši Nakaniši a producent Masato Kumazawa v rozhovoru pro Future Games Show mimo jiné uvedli, že ve hrách Resident Evil nelze udržovat napětí na maximu po celou dobu, protože by to bylo pro hráče vyčerpávající. V Resident Evil Requiem se proto budou hororové pasáže střídat s oddechovějšími, než začne křivka napětí znovu stoupat. Rozdíl však přinese nový, dosud neodhalený systém. Tvůrci na toto téma uvedli příměr: „Představte si rozdíl mezi napětím a uvolněním jako určitou délku vlny té křivky. Chceme, aby vzdálenost mezi těmito aspekty byla větší než kdykoli předtím v sérii. Vznikne z toho naprostá horská dráha mezi různými aspekty Resident Evil. Těšíme se, až lidé pochopí, co tím myslíme. V této hře si s jejich emocemi rozhodně hodně pohrajeme.“
Resident Evil Requiem vychází 27. února 2026 na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a Switch 2.