Revoluce v žánru či další propadák? CrisisX se nám představuje
Připravovaná akční survival střílečka CrisisX překvapila zbrusu novým trailerem. Co vše od novinky v žánru zombie her můžeme očekávat?
Další rok a další pokus. I těmito slovy by se dal s jistou dávkou nadsázky popsat čerstvě oznámený videoherní titul CrisisX, jenž by mohl být po mnoha zklamáních konečně oním dlouho očekávaným svěžím závanem v žánru survival stříleček. I přes množství přislíbených herních funkcí a možností ze strany vývojářů z HK Hero Entertainment však hráčská komunita zůstává spíše v rozpacích a novinku sleduje se značným odstupem.
Dle oficiálních informací se můžeme těšit na akční free-to-play sandbox pro více hráčů, odehrávající se v postapokalyptickém světě, již poněkud tradičně postiženém záhadnou nákazou, která mnohé proměnila v krvelačné zombie. Prim bude pochopitelně hrát především samotné přežívání, počínaje klasickým sháněním surovin a zásob a konče neustávajícím bojem nejen proti nenechavým hordám nemrtvých, ale i ostatním hráčům na serveru.
Jak naznačil nedávný trailer pro nadcházející videoherní konferenci Gamescom, vývojáři vsázejí na ohromný otevřený svět, jehož údajná velikost má být téměř 1,5 milionu čtverečních kilometrů. V tento moment pak ale nastává otázka, zda i CrisisX podobně jako mnoho jiných titulů nebude právě na onu velikost trpět, ať už kvůli nedostatečné rozmanitosti či často nevyhnutelným technickým problémům. Útěchou při nejmenším zůstává fakt, že po takto gigantické mapě bude moci v jeden moment pobíhat až 5 tisíc aktivních hráčů.
Bez zajímavosti proto není, že další neodmyslitelnou, ba dokonce nezbytnou součástí hry bude družení se se spoluhráči a s tím související zakládání klanů a správa základen. Samotný trailer nám však ze skupinových aktivit příliš mnoho neukázal a jediné, co tak bude mimo nekonečného boje a prohledávání opuštěného světa k dispozici, nebude nic menšího než hazard v podobě pokeru a hracích automatů. Obojí ovšem bohužel spíše nežli příjemné ukrácení volných chvil, připomíná snahu vývojářů o protlačení mikrotransakcí do hry.
CrisisX se mimo jiné ze strany komunity dočkala četných srovnání s katastrofální žánrovkou The Day Before a s již takřka zapomenutým MMO New World, přičemž oba tyto nechvalně známé tituly trpěly nejen na technické problémy, ale především na vážný nedostatek obsahu a všudypřítomnou nezáživnost už po několika hodinách hraní. Můžeme tedy jen doufat, že se z projektu nevyklube další tuctová hříčka na téma rádoby boje o přežití, avšak bez duše a jakékoli originální či zábavné myšlenky.