Skull & Bones - Připlouvají dojmy z Open Bety pirátské katastrofy
i Zdroj: Ubisoft Studio
Skull & Bones Novinka Skull & Bones - Připlouvají dojmy z Open Bety pirátské katastrofy

Skull & Bones - Připlouvají dojmy z Open Bety pirátské katastrofy

Ladislav Klimeš

Ladislav Klimeš

9. 2. 2024 15:00

Skull & Bones konečně spatřilo datum vydání a blíží se k němu napnutými plachtami. Je na čase si říct, jestli hráče čeká poklad ze zlata, nebo jenom bezcenné cetky.

Reklama

Hra Skull & Bones neměla za sebou lehký vývoj. Místo jednoduchého připlutí zhruba v roce 2014 jako spin off AC4: Black Flag, zabloudila do nebezpečných vod vývojářského pekla a na dlouhých deset let se v něm ztratila. 

Vývojářům se ne jednou, ale dokonce třikrát povedlo najet na skaliska a rozbít svoji loď. Museli tak začít od začátku a vývoj kompletně restartovat. Nyní však konečně připlouvá, ale před plným vyplutím proběhla open beta, která má navnadit hráče na toto pirátské dobrodružství. Nebo ho definitivně utopit.

Skull & Bones - Připlouvají dojmy z Open Bety pirátské katastrofy
i Zdroj: Ubisoft Singapore

První spuštění na vodu

Upřímně, od Skull & Bones jsem opravdu nic neočekával. Vývoj hry jsem kdysi sledoval a čím víc se hra odkládala, vývoj se protahoval, restartoval, kreativní ředitelé odcházeli a přicházeli. Kdo to aspoň trochu sledoval, muselo mu být jasné, že nejen tahle hra, ale i vývojáři si prošli slušným peklem. Já po čase ztratil o hru zájem a přestal tu šílenou eskapádu sledovat komplet. Nicméně, když byla oznámena open beta, pozdvihl jsem obočí a rozhodl se dát hře ještě jednu šanci. 

V open betě jsem prožil asi šest hodin, což je myslím adekvátní čas na to, abych si udělal hrubý obrázek, co vlastně můžeme očekávat od plné verze.

Skull & Bones - Připlouvají dojmy z Open Bety pirátské katastrofy
i Zdroj: Ubisoft

První spuštění hry mě příjemně překvapilo. Nebyli jste hozeni rovnou do nějaké řežby, ale nejprve jste si mohli hru v klidu nastavit a optimalizovat pro váš počítač. Jelikož jsem před časem zkoušel jinou hru, kde mě to rovnou hodilo do hry bez jakéhokoliv upozornění, oceňuji tuto možnost dvojnásobně. Hra se dá v klidu nastavit a až budete připraveni, otevře vám své širé moře.

Nejprve vás čeká krátký tutoriál, který vás provede základy boje a zároveň uvede do jednoduchého příběhu. Premisa je jednoduchá – jste pirátský kapitán doprovázející jiného. Vaše lodě se navzájem ztratily z dohledu a do toho vás napadla Britská flotila. Po krátkém, ale nemilosrdném střetu vaše loď skončí na dně a váš hrdina na kusu dřeva u lodi vašeho kolegy. 

Tutoriálová lokace sama o sobě není špatná. Začínáte s malým, téměř nepoužitelným člunem a jediné, co musíte udělat, je přežít a najít cestu do velkého pirátského přístavu. Když hrajete sami, je to fajn, jenže během bety se mi už v původní lokaci stalo, že kolemjdoucí hráč mě zval do skupiny. A když jsem nepřijal, začal do mě najíždět a všemožně otravovat. Stát se to s jedním, tak to nezmiňuju, ale v tutoriálové lokaci se takhle chovali asi tři hráči současně.

Kdyby v úvodní lokaci nebyli hráči, asi bych měl pozitivnější dojmy. Celá lokace není velká, ale naučí vás ty nejnutnější základy. Můžete si perfektně osahat ovládání a hru samotnou. 

Skull & Bones - Připlouvají dojmy z Open Bety pirátské katastrofy
i Zdroj: Ubisoft

Vyplouváme na moře

Po opuštění první lokace se před vámi hra otevře v celé své kráse. To, že hra je jakýsi mix mezi MNO a single dobrodružstvím jsem věděl. Hra vás do spolupráce s jinými hráči netlačí, což je jedině dobře. 

Vše je postavené na jednoduché premise – prostě jste pirát a musíte se dostat na vrchol potravního řetězce. Nebude to tak tvrdé, jako mnou oblíbená série Gothic, nebo Risen, ale i tak to bude fuška. Navíc, dosti zdlouhavá. Nebude z vás nejlepší pirát všech dob za pár hodin, což je na jednu stranu dobře, ale na druhou stranu pomalý grind může spoustu hráčů odradit.

Skull and Bones
i Zdroj: Ubisoft
Skull and Bones

Plníte základní typy questů – dones tolik toho, potop tolik lodí jedné frakce, prostě klasické MNO, během kterého se odvíjí jednoduchý příběh. Jasně, tuhle hru kvůli příběhu hrát nikdo nebude, ale větší propracovanost by mu neškodila. Byl by to fajn motivátor pokračovat dále. 

První přeháňka

Na problémy hry narazíte celkem brzo. Z každého lana na vás vysloveně řve, že autoři měli dobrý základ, ale absolutně nevěděli, co si s ním počít. Pozemní pasáže a návštěvy přístavu jsou nudné, bez boje a v podstatě nemáte důvod si měnit vzhled své postavy. 

Navíc, pozemní lokace nejsou dobře optimalizovány. I během bitev za bouře s poskakujícími rybami moje grafická karta (3060 RTX 12gb ram) neměla takový problém, jako s klidně stojícím davem na břehu. Tady nezbývá než doufat, že autoři na optimalizaci ještě zapracují. Hra jinak v pohodě šlapala na vysoké detaily bez jediného zádrhelu.

Skulls and Bones
i Zdroj: Ubisoft
Skulls and Bones

Bouře přichází

Z počátku jsem si říkal, že Skull & Bones bude přes pár výhrad velmi dobrá hra. Že i přes všechny ty problémy si po betě řeknu: Tohle musím mít! Bohužel, nestalo se tak. Důvod je jednoduchý. S každým dalším questem jsem si čím dál víc uvědomoval, že mě hra přestává bavit. 

Vše je postavené na solidním základu, jenže velmi rychle se dostaví stereotyp. Vylepšování současné lodi, získávání nové, plus úpravy vašeho kapitána. To vše je sice promyšlené, zabalené do hezkého grafického kabátku, ale hráč rychle přijde o motivaci v tom pokračovat. Hra postrádá jakoukoliv esenci zábavnosti. Skull & Bones totiž postrádá takový herní X-Factor, který vás nutí hrát dál. Tady se nekoná: Ještě jeden quest a jdu spát. Zde to je spíš, ten quest dodělám zítra, když bude nálada. Je tu spousta možností, jak se profilovat, co dělat. Bohužel, většina prvků nemá nějakou extra hloubku a velmi rychle se dostanete na dno. Vše se tak zvrhne v neskutečný grind a opakování stejných postupů. Hra díky tomu připomíná některé F2P tituly, třeba War Thunder. 

Klesnutí na dno

Ve finále se nedostavil ani jeden z očekávaných efektů. Žádné wow, to musím mít, ani žádné, panebože, to je ale blbost. Moje osobní dojmy ze hry jsou někde na půli cesty. Rozpačitě se drbu za uchem a nedokážu si tipnout, jak to s hrou ve finále dopadne. Na jednu stranu tu máme nádherné námořní bitvy, které se ale rychle okoukají. Zajímavé prostředí, dostatečně detailní, aby ho člověk aspoň pár hodin zkoumal. Než ho to omrzí. K tomu je potřeba připočíst absolutně nesmyslnou a zbytečnou pozemní část hry. Skull & Bones dokáže zabavit a to docela dobře. Hra dokáže chytnout na prvních 5-6 hodin, což je na tuhle hru zoufale málo. 

Pod tou načančanou, neskutečně okouzlující slupkou se neskrývá nic jiného, než prázdná, repetitivní skořápka. Je to hra od Ubisoftu, takže se člověk nemůže ani moc divit. Ti už dělají jen jeden typ her dlouhá léta a jen mění prostředí a skiny. Skull & Bones není výjimka.

Nejhorší na téhle hře je její cena. Být to F2P, nebo titul za 30, maximálně 40 Euro, byl bych smířlivější. Cena AAA titulu poměru náklady/zábava fakt neodpovídá. Za pár měsíců ve slevě si hru asi klidně koupím, pokud do té doby neumře. Za plnou cenu se to však opravdu nevyplatí. Zde je moc okatě vidět, jak Ubisoft chce získat aspoň nějakou kačku z téměř 200 milionového rozpočtu.

Skull and Bones
i Zdroj: Ubisoft
Skull and Bones

Skull & Bones

Ve finále Skull & Bones se dá přirovnat k předražené přístavní společnici. Užijete si, na první pohled je vše super, ale velmi rychle se dostaví pachuť. Pachuť z toho, že jste si mohli užít jinde a výrazně levněji.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama