The Witcher 4 má údajně velké problémy s Unreal Engine 5
Dan Vávra měl říct, že The Witcher 4 prochází vývojovým peklem. Údajně za to může nevhodně zvolený Unreal Engine 5.
Od prosince, kdy nám CD Projekt RED oficiálně představil naprosto epickým trailerem The Witcher 4, uplynulo už pár měsíců a za tu dobu jsme vám přinesli hned několik podrobností, ať už o příběhu, postavách nebo možnostech. Ty zahrnovaly i detaily o využitém Unreal Enginu 5. Zatímco hráčům se UE5 zamlouvá a rádi by jej v případě chystaných her viděli častěji, naopak někteří vývojáři se mu rádi vyhnou.
Jako například Dan Vávra, který stojí za akčním RPG Kingdom Come: Deliverance 2. Warhorse Studios se vyjádřilo, že pro vývoj zvolilo CryEngine od německé společnosti Crytek, proč nebylo pro UE5? Dan Vávra: “Pokud chcete vytvořit hru s pouští a kameny – Unreal je na to skvělý, ale engine si dlouhou dobu nedokázal poradit se stromy. Jejich technologie Nanite prostě nemůže vytvářet vegetaci.”
Jak ale všichni víme, takový Zaklínač se též odehrává v obrovském otevřeném světě, kde je plno nejrůznější vegetace, včetně bohatých lesů. Navíc se dlouhodobě říká, že UE5 není vhodný pro tento typ her. To možná CD Projekt RED poznalo také. Tvrdí se, že hra má obrovské problémy a může za to Unreal Engine 5.
Mluvil jsem s lidmi z CD Projekt RED a vím od nich, že hra je ve vývojovém pekle,
měl říct Dan Vávra. Situace ale pravděpodobně nebude až tak špatná. Šéf studia CD Projekt RED, který stojí za vývojem The Witcher 4, v nedávném rozhovoru prozradil, že jim s Unreal Engine 5 pomáhá tým přímo z Epic Games, který za enginem stojí. “Naše spolupráce je úžasná,” dodal. My pevně věříme, že má CDPR aktuálně dostatečně kvalitní tým na to, aby problémy vyřešil a nedošlo k možném odkladu nebo nedej bože restartu.
The Witcher 4 má dorazit ve verzích PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S nejdříve v roce 2027. Hlavní postavou bude Ciri, která je již zaklínačkou a vyráží za vlastním příběhem. Skvělou zprávou však je, že se na Geralta nezapomnělo a ve hře se s ním potkáme.