Top 10 her, na které jsme se těšili, ale nakonec nás zklamaly
i Zdroj: CD Projekt
Cyberpunk 2077 Novinka Top 10 her, na které jsme se těšili, ale nakonec nás zklamaly

Top 10 her, na které jsme se těšili, ale nakonec nás zklamaly

David Vondráček

David Vondráček

4
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X/S Xbox Xbox One Steam Steam

Na některé hry se zkrátka těšíme více, než na ty ostatní. O to větší je pak naše zklamání. Pro top 10 příkladů takových her nemusíme chodit zase tak daleko do minulosti.

Reklama

Denně vychází stovky her, od kterých toho moc neočekáváme. Horší to pak mají známa studia, značky, nebo projekty, které už známe a tím pádem jsou naše očekávání od hry větší. Například tvůrce legendárního Skyrimu, Bruce Nesmith například prohlásil, že ohledně nové hry The Elder Scrolls 6 jsou očekávání hráčů tak veliká, že je v podstatě nemožné je naplnit. Někdy jsou prý očekávání od her až přehnaná.  Máme pro vás Top 10 her, na které se všichni tolik těšili, až je hra po vydání velmi zklamala.

CYBERPUNK 2077 

Dnes se tato hra těší velké oblibě. Někteří ji dokonce označují za přelomovou. Její začátek však byl velmi složitý. CD Projekt dnes přiznává, že hru oznámili příliš brzy, stejně jako předčasně odhalili hlavní hvězdu hry, Keanu Reevese. Očekávání od hry byla tak vysoká, že vývojářům dokonce chodily výhrůžky. Korunu všemu nasadilo Sony, které pár týdnů před vydáním oznámilo, že konzole PS4 jejich hru nezvládne. Cyberpunk měl zkrátka velmi těžký start.

Hra tak vyšla poměrně nedodělaná, plná chyb a bugů. Hráči byli frustrovaní a dávali to dostatečně najevo. CD Projekt však usilovně pracoval a nakonec dokázal tento diamant vybrousit k takové dokonalosti, že dnes se na špatný start vzpomíná už jen s úsměvem.

CD Projekt litoval, že Keanu Reevese ukázali příliš brzy
i Zdroj: CD Projekt
CD Projekt litoval, že Keanu Reevese ukázali příliš brzy

MASS EFFECT: ANDROMEDA

Trilogie Mass Effect se těšila velké oblibě a úspěchu. O to větší očekávání provázela Andromedu, která měla po kontroverzním konci třetího dílu přinést nový příběh. Jenže Andromeda se vydala poněkud jiným směrem, pokud jde o herní zážitek. Hru srážel slabý příběh, řada technických problémů a velmi špatné animace obličejů, které se staly terčem posměchu. Není proto divu, že tento díl by fanoušci nejraději zapomněli. Studio Bioware se nyní v připravovaném pokračování chystá vzkřísit Sheparda.

Jeden z důvodů, proč hra selhala
i Zdroj: Bioware
Jeden z důvodů, proč hra selhala

STAR WARS BATTLEFRONT II

EA si po úspěchu prvního Battlefrontu slibovala od druhého dílu ještě větší úspěch. Hra sama o sobě nebyla špatná, jenže ji zcela pohřbila jedna zásadní věc, kterou si EA prosadila – mikrotransakce. Celá hra jimi byla doslova prošpikována, což ji proměnilo v pay-to-win záležitost. Nenávist a tlak hráčů byl natolik velký, že zasáhlo samotné Disney a požadovalo odstranění mikrotransakcí. EA sice následně všechno upravila, ale to už bylo pozdě. Chamtivost se zkrátka někdy nevyplácí.

mikrotransakce hru úplně potopili
i Zdroj: EA
mikrotransakce hru úplně potopili

DUKE NUKEM FOREVER

Vzpomíná si na tuhle hru ještě někdo? Duke Nukem Forever měl být velkolepým návratem legendární herní ikony. Očekávání hráčů byla obrovská, zvlášť s ohledem na roky strávené ve vývoji. O to tvrdší byl však střet s realitou. Grafika hry byla průměrná, hratelnost zastaralá a příběh nudný. Hláškující Duke navíc působil spíš nepatřičně než zábavně. Tato hra snad ani nikdy neměla vyjít – Duke si takové nešťastné vzkříšení rozhodně nezasloužil.

Tohle vzkříšení se nepovedlo
i Zdroj: Gearbox Software
Tohle vzkříšení se nepovedlo

THE ORDER: 1886

Svého času byla tato hra jednou z nejočekávanějších exkluzivit pro konzoli PS4. Měla nabídnout tehdy nejlepší možnou grafiku, strhující gameplay a filmový zážitek. Z dnešního pohledu je třeba uznat, že hra rozhodně není špatná – po vizuální stránce stále vypadá působivě. Problém však byl v tom, že hra měla převážně filmový charakter. Příběh nebyl nijak zvlášť dlouhý a souboje s bossy se omezovaly na quick time eventy. I proto hra sklouzla do průměru a plánovaná pokračování nikdy nevznikla.

Jenom grafika někdy nestačí
i Zdroj: Sony
Jenom grafika někdy nestačí

NO MAN'S SKY

Když si dnes zapnete No Man's Sky, jen těžko byste uvěřili, že to byla hra, kterou po vydání všichni kritizovali. Hra slibovala nekonečný vesmír plný planet, čekajících na prozkoumání. Místo toho však působila jako prázdný obchod – ve hře téměř nic nebylo a to, co v ní bylo, často nefungovalo. Vývojáři ale dokázali proměnit tuto původní prázdnotu v jednu z nejlepších her s otevřeným světem vůbec. Při vydání by to hádal jen málokdo.

Těžko věřit tomu, že tahle hra vypadala na začátku
i Zdroj: Hello Games
Těžko věřit tomu, že tahle hra vypadala na začátku

FALLOUT 76

Pokud Todd Howard něco umí, je to skvěle mluvit o hrách, které se nakonec ukážou jako ne až tak skvělé. Fallout 76 sliboval jedinečný multiplayerový zážitek, jaký se jen tak nevidí. Měla to být revoluční hra, o které se bude mluvit ještě dlouho. A to se skutečně splnilo – jen trochu jinak, než si Bethesda představovala. Fallout 76 byl při vydání plný chyb a bugů, které se staly terčem posměchu a námětem pro memy. Situaci nepomáhalo ani samotné studio. Některým hráčům Bethesda blokovala účty a ve hře zůstala vývojářská místnost, do které se bylo možné dostat, a která obsahovala předměty, jež běžně nebyly dostupné. Je však třeba uznat, že dnes je Fallout 76 zcela jinou hrou než při vydání.

Tajná vývojářská místnost, do které se hráči dostali
i Zdroj: Bethesda Game Studios
Tajná vývojářská místnost, do které se hráči dostali

WATCH DOGS

Ubisoft přinesl hru, která slibovala revoluci v open-world hrách. Byla dokonce o měsíc odložena, aby se vyhnula přímému střetu s tehdy velmi očekávanou hrou GTA 5, kterou Ubisoft možná chtěl i porazit. Dostávali jsme nádherné trailery, úžasnou grafiku a skvělou hratelnost – alespoň tak to vypadalo. Ubisoft sám hru tolik propagoval, že jsme tomu opravdu uvěřili. Rychle jsme však vystřízlivěli. Hratelnost se brzy začala opakovat a nudit, grafika zaostávala za dojmy z trailerů a optimalizace hry byla špatná. Není třeba dodávat, že GTA 5 se této hře ani vzdáleně nepřiblížila.

Ubisoft věřil, že tahle hra porazí GTA 5
i Zdroj: Ubisoft
Ubisoft věřil, že tahle hra porazí GTA 5

ANTHEM

Projekt studia Bioware, který shořel jako papír. Vývoj hry trval pouhých 15 měsíců, přesto se na ni hráči těšili. Otevřený svět, možnost objevovat ho s přáteli, hratelnost a souboje v exo-oblecích, to vše doplněné poutavým příběhem – takové byly sliby. Jenže tahle hra vlastně nikdy neměla šanci uspět. Vývojáři se ani ne rok před vydáním teprve dozvěděli, co vlastně budou dělat. Nebyl zkrátka čas, a hra podle toho dopadla. Dnes už si na Anthem téměř nikdo nevzpomene, kromě těch, kteří se na ni tehdy tolik těšili.

Anthem měl tolik problémů, že uspět nikdy nemohl
i Zdroj: BioWare
Anthem měl tolik problémů, že uspět nikdy nemohl

DEAD ISLAND

Zombie hra, zaměřená na survival a příběh? Přidejte k tomu jeden z nejlepších videoherních trailerů vůbec a máte hru, na kterou se těší tisíce hráčů po světě. Místo toho jsme dostali průměrnou zombie mlátičku, kterou jste si doopravdy užili, pokud jste ji hráli s kamarády. Ačkoliv hra vyloženě nepropadla, očekávání od této hry byla zkrátka jiná.

Dead Island jste si vlastně užili, pokud jste ho hráli s kamarádem
i Zdroj: Techland
Dead Island jste si vlastně užili, pokud jste ho hráli s kamarádem

 Máte vy nějakou hru, na kterou jste se hodně těšili a ve výsledku jste byli velmi zklamáni? 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama