Tvůrci Alan Wake 2 tvrdí, že optimalizovat hru pro Xbox Series S byl problém
Alan Wake 2 si na ultra zahrajete jen na opravdu výkonném hardwaru, prozradil Thomas Puha z Remedy. Potvrdil pak problémovou optimalizaci pro Series S a řekl, že chystaný režim výkonu funguje skvěle. Díky němu si PS5 a Series X hráči vychutnají hru s téměř stabilními 60 snímky za sekundu.
Alan Wake 2 je téměř za dveřmi. Vyjde po menším odkladu 27. října pro PC a aktuální generaci konzolí PlayStation a Xbox. Proč se ale tvůrci hry nezaměřili ještě i na starší generaci PlayStation 4 a Xbox One? Odpověď je jednoduchá - hardware by to zkrátka nezvládl. Thomas Puha z Remedy v rozhovoru prozradil, že problém byl dokonce i s optimalizací na hardwarově slabší konzoli Xbox Series S, “byla to trvá práce, zajistit na Series S stabilních 30FPS”. Něco podobného se řešilo už v minulosti, když někteří vývojáři tvrdili, jak Series S brzdí vývoj her. Proč se tedy stále hry optimalizují i na tuto platformu? Pravděpodobně za to může počet prodaných kusů.
U řady S je procesor téměř stejný jako u řady X, není v nich žádný velký rozdíl. Grafika je problém, ta opravdu je. Mít méně paměti je docela velký problém.
Nechal se slyšet Thomas. V rozhovoru pak dodal, jak to bude se snímky za sekundu. Co se týče PC verze, tady není o čem se bavit, bude prakticky bez omezení. Jak to ale bude v případě konzolí?
- PC: bez omezení
- PS5: 30FPS (s režimem výkonu až 60FPS)
- Series X: 30FPS (s režimem výkonu až 60FPS)
- Series S: pouze s 30FPS
Jak Remedy slíbilo, prakticky od začátku cílilo na pouhých 30FPS, nakonec ale rozhodli ve zpracování režimu výkonu, díky kterému si hru na PS5 a Series X vychutnáme i na téměř stabilních 60FPS.