Ubisoft představuje NEO NPC Project, jde o nový druh NPC poháněný AI
i Zdroj: Ubisoft Toronto
Novinka Ubisoft představuje NEO NPC Project, jde o nový druh NPC poháněný AI

Ubisoft představuje NEO NPC Project, jde o nový druh NPC poháněný AI

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

20. 3. 2024 09:00

Francouzský gigant Ubisoft před několika hodinami představil NEO NPC Project, díky kterému budeme moct komunikovat s NPC postavami ve hře v reálném čase.

Reklama

Umělé inteligenci se věnujeme poměrně často a asi nemusíme opakovat, co všechno dnes dokáže. Ať chceme nebo ne, bude součástí našich životů a bude všude kolem nás, ať už jde o počítače nebo snad jen “obyčejné” spotřebiče u nás doma. 

AI stále častěji využívají také herní studia, například nedávná studie ukázala, že umělou inteligenci využívá během vývoje hned 62 % vývojářských studií. Mezi ty patří například franouczský gigant Ubisoft, který se tím dlouhodobě netají. Už začátkem minulého roku Ubisoft potvrdil, že jim AI pomůže zejména v případě NPC postav.

Před několika hodinami došlo na oficiální oznámení projektu, který Ubisoft pojmenoval jako NEO NPC. Ano, skutečně jde o NPC, které by měla řídit umělá inteligence, ale trošku jinak, než asi tušíte. NEO NPC postavy by s námi měly umět mluvit v reálném čase, něco o sobě říct, poradit nám co dál apod. Vše vzniká ve spolupráci se společností Nvidia, která pracuje s technologiemi Audio2Face a Inworld's Large Language Model ve zkratce (ILLM).

Project NEO NPC je pouze prototyp a před implementací do hry je stále dlouhá cesta. Konečným cílem je zachovat jej jako flexibilní nástroj, stejně užitečný pro menší projekty Ubisoftu, jako by mohl být pro AAA. „Nepotřebujete být AAA vývojářem, abyste mohli tuto technologii využít a nabídnout svým hráčům nový zážitek,“ říká Picard.

Ubisoft představuje NEO NPC Project, jde o nový druh NPC poháněný AI
i Zdroj: Ubisoft

Na místě jsou další mantinely; tým má spoustu filtrů, které zachytí toxicitu a nevhodné vstupy například ze strany hráče. „Rozlišovali jsme mezi hráčem, který si znepřáteluje NPC a uráží je, takže můžeme správně určit, co je toxické,“ říká Malet. Model je poté vytvořen tak, aby reagoval na uvedenou toxicitu: již nebude spolupracovat.” Stojí v oficiálním vyjádření.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama