Vývojáři ILL přiznali inspiraci u Resident Evil a Half-Life
Proč zrovna název ILL? Venku jsou nové podrobnosti a několik záběrů ze hry, tentokrát nic brutálního, ale čistě náhled na lokace, které navštívíme.
Když studio Team Clout v roce 2021 oznámilo horor ILL, častokrát se objevovaly informace, že hra vypadá podezřele až moc dobře a někteří projekt označili za velký podvod, navíc šlo o vývojářský tým, který neměl prakticky žádnou minulost.
My jsme i tak projekt sledovali dál a v průběhu let o něm informovali, skutečně nás zajímalo, jestli ambiciózní survival bude skutečný a jak nakonec bude vypadat - popravdě jsme předpokládali, že pokud skutečně vyjde, bude silně downgradován. Jenže opak byl pravdou, ILL se objevilo během Summer Game Festu 2025, kde ukázalo naprosto špičkové gameplay záběry!
Uběhl více než měsíc a dvojice současných tvůrců se k projektu ILL vyjádřila. Na oficiálním blogu PlayStationu například přiznali, že čerpali inspiraci u známých sérií jako Resident Evil, Silent Hill a Half-Life 2.
Nicméně co se týče monster, nutno říct, že takovou fyziku rozkladu těl tu asi ještě nikdo nenabídl. Useknuté končetiny, ustřelení kusu těla nebo hlavy - v ILL naprosto běžná věc a klíčová vlastnost, navíc ve spojení s velmi realistickými animacemi. S těmi mělo Clout Teamu pomoct ruské studio Mundfish, které stojí za Atomic Heart.
Proč zrovna název ILL?
Opravdu jsme chtěli krátký, úchvatný název, který po napsání vypadá jako logo. Slovo představuje něco hrozného, něco nemocného, něco prokletého. Také odkazuje na monstra – více teď nebudeme prozrazovat.
ILL má vyjít v průběhu letošního roku na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S, přesné datum bude brzy oznámeno. Níže ještě přikládáme novou galerii.