Vzhůru na vlny! DLC známé strategie představí masivní námořní bitvy
Hra Mount & Blade 2: Bannerlord se zřejmě konečně dočká dlouho očekávaného námořního rozšíření, které dle vývojářů přinese řadu zajímavých novinek.
Jen málokterá série strategických her si dokázala získat srdce hráčů a fanoušků svou realističností a důrazem na komplexnost, jako právě Mount & Blade z dílen nezávislého tureckého studia TaleWorlds Entertainment. Již první díl z této série se světu představil jako na první pohled nevyčnívající, avšak ve skrytu mimořádně ambiciózní a zábavný projekt, který byl vyzdvihnut ještě o úroveň výš, svým legendárním a dodnes hraným DLC s podtitulem Warband. Po dvanácti letech ticha a dlouhého čekání nám pak vývojáři představili po všech směrech propracovanější a celkově rozsáhlejší druhý díl, tentokrát spolu s číslovkou titulovaný jako Bannerlord. Komplexní svět, ohromné bitvy a takřka neomezené množství možností si pak velmi rychle našli cestu i k těm nejnáročnějším hráčům.
V TaleWorlds ovšem jak se zdá, nejsou žádní troškaři a již k začátku letošního roku jsme dočkali oznámení ohromného rozšiřujícího DLC označeného jako War Sails. Jak už název vypovídá, nepřinese nic menšího, než možnost brázdit širé moře s flotilou vlastních bitevních lodí, podobně jako tomu bylo u DLC Viking Conquest, zmiňovaného prvního dílu. I přes v květnu ohlášené odložení data vydání z letošního léta na podzim se ovšem zdá, že vývoj probíhá rámcově dle plánu a bez větších tvůrčích komplikací.
Co se pak očekávaných novinek a změn týče, vývojáři přislíbili rozšíření současné herní mapy kontinentu Calradie o národ vikingy inspirovaných Nordů a nová území na chladném severu a dalekém východu. Daleko zajímavější jsou pak veškeré chystané funkce pro samotnou mořeplavbu, které nebudou zdaleka tak jednotvárné jako v mnoha jiných strategických hrách. V potaz tak bude kupříkladu nutné brát i takové maličkosti jako jsou mořské proudy, směry větru, přítomnost bouřek a dešťů či ponor samotných plavidel.
Mimo cestování po moři má být možné i plavení se po některých řekách, kvůli čemuž byli vývojáři nuceni lehce přepracovat herní mapu tak, aby veškeré cestování bylo pohodlné a vše ostatní zůstalo zároveň co možná nejméně pozměněné. Některá města tak byla kupříkladu přesunuta blíže k pobřeží a mnohé říční mosty byly přemístěny tak, aby neznemožňovaly plavbu. Zlatým hřebem nakonec mají být masivní a rozsáhlé námořní bitvy, kde o vítězství rozhodují i ty nejmenší detaily.