Arma 4 je ve vývoji už 12 let
i Zdroj: Bohemia Interactive
Arma 4 Novinka Arma 4 je ve vývoji už 12 let

Arma 4 je ve vývoji už 12 let

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S

Marek Španěl z Bohemia Interactive se vyjádřil nejen k vývoji Arma 4. V rozhovoru prozradil i detaily, které sahají až do roku 2000, kdy vydali hru Mrazík.

Reklama

Pokud si dobře vzpomínáme, první zmínka o možném pokračování série Arma se objevila v roce 2018, kdy studio Bohemia Interactive oficiálně oznámilo, že aktuálně pracuje na Enfusion Enginu, který využijí hry v budoucnu, a dodalo, že další Arma bude, ale musíme si ještě chvíli počkat.

Uběhlo pár let a mezi tím vyšla menší odbočka Arma Reforger, která je údajně jen takovým předskokanem Arma 4. Arma 4 nakonec oznámena byla až v roce 2024 v rámci oslav 25. výročí Bohemia Interactive. Bohužel bez větších detailů, do této chvíle víme pouze datum vydání, hra má vyjít v průběhu roku 2027.

Něco málo však nyní prozradil Marek Španěl v rozhovoru pro Seznam Zprávy. Uvedl například, že Arma 4 vzniká prakticky od vydání Arma 3 (2013), což se rovná zhruba 12 letům, a to ještě nějaké ty roky přibydou. 

Navíc si tvůrci od vydání Arma 4 hodně slibují: “Na distribuční platformě Steam se naše studio nachází momentálně v prodejích v prvních třicítce světa. Věřím, že nás Arma 4 dostane do Top 20. Pracujeme na ní v podstatě od vydání trojky, tedy od roku 2013. Vyvíjeli jsme přes deset let vlastní herní technologii v českém herním enginu Enfusion a nyní jsme se v tomto kontextu konečně dostali do fáze, kde jsme chtěli být. Na této technologii hru postavíme,” řekl pro SZ Marek Španěl.

Rozhovor ale zavzpomínal i na úplné začátky. Kde to všechno začalo? První hrou Bohemky byla plošinovka Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce. Říkáte, že jste o ní ještě neslyšeli? Není divu, jakmile se řekne Bohemia Interactive, většina hráčů si vybaví taktické akční tituly jako Operace Flashpoint, Arma nebo DAYZ. Na samém začátku ale stála zmíněná plošinovka, která byla herní adaptací známé a oblíbené pohádky Mrazík. 

Arma 4 je ve vývoji už 12 let
i Zdroj: Bohemia Interactive

Před vydáním Pohádky o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce se studio nacházelo v krizi, protože jsme neměli peníze a neviděli ani pomyslné světlo na konci tunelu,” vzpomíná Španěl. Nicméně velký úspěch se dostavil až s vydáním hry Operace Flashpoint, která už byla globálním hitem, jenž proslavil české studio.

Celý rozhovor najdete ZDE.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama