Galerie 3
Arma: Reforger – dojmy z příjemného kampaňového překvapení
i Zdroj: Bohemia Interactive
Arma Reforger Článek Arma: Reforger – dojmy z příjemného kampaňového překvapení

Arma: Reforger – dojmy z příjemného kampaňového překvapení

Ladislav Klimeš

Ladislav Klimeš

Platformy Windows PC

Arma: Reforger se stále propaguje jako MP testovací platforma, ale poslední update do ní přidal i tolik vyžadovaný singleplayer. Krátká kampaň potěší většinu fandů.

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00
👉 Playlist připraven! Poslechni si všechny články zde.
Reklama

Pokud máte jako já odehrány tisíce hodin v různých dílech Army, zajisté jste pokukovali i po novém Reforgeru. Já byl k tomuto projektu z počátku docela skeptický, protože se jednalo čistě o multiplayer odnož, která zasazením vypadala zajímavě, ale nelákala mě počáteční obsahová poušť a absence jakéhokoliv singleplayer zážitku.

Hra je stále v Early Accesu a postupně se vyvíjí. Už v ní mám něco nahráno, ale jelikož stále aktivně hraji s jednou komunitou třetí díl, nevidím důvod se do hry hlouběji nořit. Když byla oznámen staronový ostrov Kolgujev, známý z prapůvodní Operace Flashpoint, pokrčil jsem rameny. Když prasklo, že na něm bude odehrávat krátká příběhová kampaň, velmi volně navazující na původní Operaci Flashpoint, zbystřil jsem. Mělo se jednat jen o krátkou kampaň, která opět slouží jako test nového enginu a postupů. Teď, když je kampaň venku, můžu říct: Test se povedl na jedna mínus.

Arma: Reforger – dojmy z příjemného kampaňového překvapení
i Zdroj: Bohemia Interactive

Ach ta nostalgie…

Pokud je vám okolo třiceti a víc, určitě vám neunikla velká bomba v podobě původního Flashpointa, ze kterého se postupem času vyvinula série Arma. Dodnes aktivně hraný třetí díl má už jednu dekádu na krku a čtvrtý díl stále nikde. Na jednu stranu je to dobře, protože engine Army 3 už v té době byl těžce zastaralý a nový engine Enfusion není ještě tak dobře odladěný a všechny mouchy nejsou vychytané. Zde se dá docela vtipně podotknout, že Reforger je po technické stránce v lepším stavu, než trojka rok po vydání. Hra samotná je perfektně odladěná, ale prázdná a obsah přibývá jen pomalu. Komunita se snaží a poslední update v tom jen pomůže. Zejména ona kampaň vyburcovala ke zvýšené pozornosti.

Kampaň s názvem Operace Omega se skládá z pěti misí a hned od začátku sází tak trochu na nostalgii, atmosféru studené války a roku 89. Jak už bylo řečeno, velmi volně navazuje na stařičký Flashpoint. Kolgujev je opět v rukou Rusů a US Army je hodlá odtamtud vykopat. Zase. Vy sloužíte jako předvoj, který má Rusům odříznout komunikaci a připravit půdu pro plnohodnotnou invazi.

Jak už to tak ale bývá, situace se hned od začátku pokazí a nic nejde podle plánu. Příběh je opravdu prostý, ale slušně provedený a musím ocenit, že jsem se za těch cca 5 hodinek nenudil. Každá mise je odlišná a krom té první, můžete si vybrat vybavení a bod, kde budete začínat. To vás vybízí k experimentům, zkoušení různých postupů. Na žádné velké bugy jsem nenarazil, což je dobře, protože mírná frustrace se dostavila z jiného důvodu.

Arma: Reforger – dojmy z příjemného kampaňového překvapení
i Zdroj: Bohemia Interactive

Haló, tady rok 2000!

Se zpracováním kampaně jsem spokojený, až na jednu drobnou vadu na kráse. Teda, on to je spíš pořádný beďar uprostřed čela. Jestli mě něco opravdu vytočilo do otáček rotoru vrtulníku, bylo to zjištění, že během misí nejde ukládat. Zabijou vás a opakujete celou misi znovu. Tohle je z prominutím 25 let stará věc, která už tehdy spoustu hráčů štvala. Mise jsou sice krátké, okolo 30 minut, ale i tak zabití při ústupu po 20 minutách pečlivého opatrného postupu naštve. Dost to sice přidává na atmosféře, ale opakovat po 6 jednu pasáž je prostě opruz. Tohle je asi moje největší výtka ke kampani.

Naděje do budoucna?

Operace Omega sází na realismus, atmosféru a promyšlené mise. Je sice krátká, ale zábavná, až na onen problém s ukládáním. Nutí hráče uvažovat, plánovat a přizpůsobovat se situaci. Kampaň Arma: Reforger není nic dokonalého, ale je to krásný příslib do budoucna. Autoři ukázali, že pořád umí udělat slušný singleplayer zážitek. Osobně doufám, že takových kampaní a příběhů přibyde. Ať už od fanoušků, nebo přímo od vývojářů.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama