Budování na dně moře. Blíží se vydání ambiciózní strategie
Chystaná strategická hra Seabed Settlers nám má představit budování podvodních kolonií v postapokalyptickém světě.
V dnešní době je dá se říci takřka nemožným úkolem vytvořit originální a přitom přívětivou strategickou hru, která po prvních několika minutách neodradí hráče přílišnou obtížností či komplexitou. S překvapivým a zároveň velmi nápaditým řešením ovšem přišlo nepříliš známé holandské studio Tense Games, které nás se svou chystanou hrou Seabed Settlers vezme namísto tradičního středověku či vzdálené budoucnosti na hlubokomořské dno.
Nová strategie se nám jen před několika málo dny představila v novém traileru, z něhož již na první pohled srší nejen pohlcující atmosféra, ale také inspirace tím nejlepším, co nám za posledních dvacet let žánr představil. Nejokatější jsou pak dle všeho vlivy klasické budovatelské strategie Caesar 3 z konce minulého století, ze které si Seabed Settlers propůjčuje důraz na postupný rozvoj a vylepšování vodních kolonií. Pozornému oku pak neunikne ani lehká shoda s relativně nedávným Frostpunkem a to především ve vytrvalé nutnosti udržet populaci při životě s dostatkem zásob, tepla a dýchatelného kyslíku.
Hlavní premisou hry a jakýmsi příběhovým odůvodněním oné lokace na mořském dně je někdejší jaderná válka, která přeživší pozemské obyvatele přinutila k přestěhování se na jediné možné místo. Naším úkolem, jakožto hráčů, je pak budování a rozvoj postupně rostoucí a sílící civilizace, k čemuž již tradičně patří sběr zdrojů, příprava mořského dna na nezbytnou výstavbu nových částí kolonie, výroba energie a samozřejmě neustálá starost o blaho svého lidu. K tomu všemu pak patří i postupně složitější a komplexnější systémy, jako budování ekonomiky, tvorba ideálních potravinových řetězců, ale i výstavba škol a dělení prací mezi obyvatele.
Zatím ovšem není známo, zda bude hra dostupná pouze na PC, či i na některé herní konzole. Předběžné datum vydání je ovšem stanoveno na 1. čtvrtletí následujícího roku.