Call of Duty: Black Ops 6: Dojmy z MP - katastrofa se překvapivě nekoná
Beta multiplayeru Call of Duty: Black Ops 6 moc optimismu nevyvolala. Každopádně plná verze opravila pár problémů a kupodivu překvapila. Příjemně i nepříjemně.
Když jsem hrál Betu Black Ops 6, byl jsem jednoznačně zklamán z toho, co nabízela. Nešlo o mapy, nebo zbraně. Hru trápila absence balancu a přepálená rychlost. Proto jsem k plné verzi přistupoval s jistou opatrností. Párkrát se mi u Call of Duty stalo, že Beta hru spíš znechutila a plná verze pak příjemně překvapila.
Nejinak je tomu i u Black Ops 6, kdy plná verze je jednoznačně lepší, než Beta. Po betě se ve spoustě lidí zvedla vlna nevole kvůli určitým změnám a vývojáři na to zapracovali. Což je jedna z těch lepších věcí. Kdybych měl Black Ops 6 nějak zkráceně popsat, bylo by to asi následující: Prostě další COD. Nic víc, nic míň.
Trochu obšírněji se dá říct, že tu máme nové Black Ops s pár vylepšeními, pár zhoršeními a několika nápady, které přinejlepším zůstali na půli cesty. Kdo čeká něco extra jiného, bude opravdu zklamán. Call of Duty je prostě moloch, který se moc nemění. Ani menší reboot v roce 2019 nezměnil tolik, aby si staří hráči nepřišli na své.
Takže tu máme klasicky novou kampaň, multiplayer dělící se na klasiku a zombíky. Kampaň jsem prošel a byl to opravdu halucinogenní trip. Jako každý, kdo prošel kampaň, jsem se vrhnul do multiplayeru a ten opravdu nepřekvapil.
Tak jsme našli balanc… teda, částečně
Jestli bylo něco, co mě na Betě vytáčelo k nepříčetnosti, byla to totální absence balancu zbraní. Minimálně 2X za hru se mi stávalo, že jsem k někomu přišel zezadu, poslal mu z útočné pušky 3-4 rány do hlavy a on se v klidu otočil a ránou z odstřelovačky do nohy mě sejmul.
Hra se díky tomu stala zoufalým bojem proti pobíhajícím šaškům se sniperkami, kteří vypínali jednoho hráče za druhým a ostatní zbraně si proti nim i neškrtli. V plné verzi se mi to naštěstí nestalo ani jednou. Pokud narazíte na odstřelovačku zepředu, je po vás, ale nikdo se už nestihne otočit a zabít vás.
Jedině dobře, normální hráč si zahraje a pozéři s odstřelovačkou to nemají tak jednoduché.
Fazole očividně došly
Další věcí, která mě vytáčela, byl nový systém pohybu. Na papíře a v kampani vypadal dobře, v multiplayeru proti živým hráčům už tolik ne. Spousta hráčů pobíhá po bojišti jako smyslů zbavení a zkouší onen nový systém. A hráč, který se pohybuje pomaleji a trošku taktizuje má kupodivu dost velké šance tyto příslušníky fazolové brigády lovit ve velkém.
Celý ten pohybový systém měl původně evokovat filmy typu Matrix, nebo John Wick, ale ve finále to působí jako hromada panáků naplněných héliem. Je fakt zábavné pozorovat, jak dva hráči, kteří se pohybují normálně, nesprintují a taktizují, dokáží s přehledem potahat celé kolo a likvidovat nepřátele po desítkách.
Musím říct, že vše, co mě na betě štvalo, je v plné verzi zmírněno na minimum. Díky tomu máme k dispozici vcelku slušnou MP střílečku, která možná pobaví i normální hráče a ne jen absolutní Call of Duty fanatiky.
Solidní zombáci se vracejí
Kupodivu jsem ve výsledku s MP Black Ops 6 spokojen. To platí jak pro klasiku, tak pro zombíky, kteří jsou víc oldschool, než bych očekával. Letos se nejedná o jednu velkou mapu, ale vývojáři se vrátili ke klasice. Tedy menší mapa s možností evakuace po určitém počtu kol.
Pryč je ne zrovna povedený open world, který byl jen nepovedenou kopírkou nepříliš dobré DMZ z MW2 (2022). Tady se vše vrátilo do starých kolejí a popravdě, já se u zombíků bavil asi nejvíc. Obě zatím dostupné mapy jsou zajímavé a mají svůj styl. Je na nich co objevovat a zombíci s přibývajícími koly dokáží opravdu potrápit. S trochu kooperující partou jsou zombíci po kampani asi to nejlepší, co může Black Ops 6 nabídnout. Aspoň při tom není tak očividný hlavní problém hry…
Každoroční dávka toxicity, letos dvojitá dávka!
Jestli má letošní Black Ops 6 hlavní problém, je jen jeden. A ten bohužel nenapraví žádný patch, ani změna konceptu. Hlavním problémem primárně MP hry je bohužel… její komunita. To, že hráči COD všeobecně nejsou zrovna myšlenkoví titáni, bylo potvrzeno nedávným výzkumem. Ne, že by rozumný člověk na to potřeboval výzkum. Komunita okolo jakéhokoliv Call of Duty je legendární svoji toxicitou a hloupostí. Ostatně, komentářová sekce pod předchozím článkem o hráčích COD dost vypovídá…
Popravdě, za 10 hodin MP jsem nezažil jediné (!!!) kolo, kde by nebyl někdo uječený, nenadával, nebo hystericky neoslavoval každého zabitého protivníka. Nebo nenadával všem do cheaterů a podobně. To, že je hra pár dní po vydání prolezlá cheatery už asi ani nikoho nepřekvapí. Paradoxně se dají poznat snadno – odstřelovačka a pobíhání po mapě jako absolutní kašpar.
Dalším problémem je, že v týmovějších módech typu domination, nebo hardpoint má očividně většina hráčů pochopit, že body se mají obsazovat, ne kempit různě okolo. 2X za sebou se mi stalo následující: Na mapě jsou 3 body, bod B je uprostřed. Oba dva týmy se zakempily okolo B a ani jeden nebyl schopen bod obsadit. Takhle to zní dobře, ale ve hře to taková legrace nebyla. Bylo to trapné, protože v momentě, kdy jeden tým obsadil bod B, druhý se ani nepokusil ho získat. Hráči prostě pobíhali a stříleli všude možně. Ale aby obsadili bod, to ne.
Tým, který má na své straně jednoho hráče s trochu použitelným mozkem obvykle rychle vyhraje. Je smutné, že jsem za celou tu dobu v MP zažil asi 3-4 hry, kdy se sešly vyrovnané skupinky a hra díky tomu byla zábavná.
Osobně se fakt nedivím člověku, který u předchozího článku napsal, že hru vzdal po 1 zápase. Jestli byl podobný, jako ten můj, tak se divím, že to vydržel až do konce. První kolo ve hře byla výše popsaná událost s dobýváním. V zápase jsem měl nejvíc zabití a nejvyšší skóre, ale i tak jsme nevyhráli. Proč? Protože jsem byl jediný, kdo se ten bod pokusil obsadit. Zbytek týmu se rozprchl po mapě a nedělal nic. Byla z nich akorát nekompetentní lovná zvěř pro nepřítele. Sám jsem měl problém hru nevypnout a na místě neodinstalovat. Druhé naštěstí bylo lepší a pak to bylo tak nějak na střídačku.
Suma sumárum… do Game passu dobrý.
Co se týče HW nároků a stability, hra běžela na mém PC lépe, než loňské MW3 a nebyly problémy s připojením. Bugy byly opravdu minimální, aspoň já na nějaký extrémní problém nenarazil. Grafika ujde, ale není to nic extrémně světoborného. Opět, vypadá trošku lépe než MW3.
Ve finále je Black Ops 6 docela obtížné hodnotit. Proč? V jádru solidní střílečka je totálně rozbita neschopnou komunitou, která dokáže probít hroší kůži jako padesátikalibr. Byly momenty, kdy jsem se bavil, ale převládaly momenty, kdy jsem totálně kroutil očima. Zážitek z boje se smrskne na otravu a tiché modlení, ať příští zápas dostanete schopnější tým.
Jestli chcete nové COD ozkoušet, je v Game passu. To je asi jeho největší plus. Můžete si hru zkusit a nevypláznout za ni přemrštěné dva litry. Takovou hodnotu hra nemá. Kampaň je krátká, ale fajn, zombíci na pár hodin zabaví a klasický MP je opravdu loterie. Těm, kteří hru budou zkoušet přeju štěstí na hráče. Bude potřeba.
PS na závěr: Před mnoha lety jeden youtuber nahrál tuto píseň, i po těch letech je aktuální..