Clair Obscur by v korporátu neprošel, tvrdí šéf studia
Kandidát na hru roku. Nečekaný hit. Clair Obscur: Expedition 33 sbírá samou chválu. Ale taky hra, co by u velkých značek neprošla, řekl šéf studia.
Guillaume Broche, šéf studia a kreativní ředitel celého projektu, který několik let pracoval pro Xbox a Ubisoft. Právě druhý jmenovaný korporát opustil, aby si v roce 2020 založil vlastní studio Sandfall Interactive. A tenhle tah se mu nyní vrátil i z ůroky. Clair Obscur: Expedition 33 už prodal přes dva miliony kopií a je jedním z horkých kandidátů na hru roku. On sám pak prohlásil, že v Ubisoftu jeho nápad neměl šanci projít.
Guillaume Broche přiznal, že nový, originální projekt je ve velké společnosti skoro nemožné prosadit, pokud nemáte dostatečný vliv. Obecně prý už musíte být osvědčený a v hierarchii společnosti hodně vysoko. Jinak prý nemáte ani prakticky šanci svůj projekt vůbec předložit. Takový projekt by vznikal dlouho a on zkrátka čekat nechtěl. Hodlal si to udělat po svém a správně. Broche se zmínil i o velmi zajímavém ale důležitém prvku, který prý velkým studiům většinou chybí. Dnes na jedné velké hře pracuje hned několik týmů po celém světě, kteří si ale příliš neznají a moc spolu nekomunikují. Výhodou malých indie týmů je naopak to, že se všichni dobře znají. Atmosféra přátelství a dobrých vztahů se pak na kvalitě hry odráží víc, než by si někdo mohl myslet.
Clair Obscur: Expedition 33 se stal hitem, který za 12 dní prodal přes 2 miliony kopií. Guillaume Broche tedy rozhodně svého odvážného rozhodnutí nemusí litovat.