Gray Zone Warfare – dojmy po nočním updatu
i Zdroj: MADFINGER Games, a.s.
GZW Článek Gray Zone Warfare – dojmy po nočním updatu

Gray Zone Warfare – dojmy po nočním updatu

Ladislav Klimeš

Ladislav Klimeš

Platformy Windows PC

Gray Zone Warfare je v early accessu už několik měsíců a nyní přichází první velký update, který přináší spoustu novinek. Stojí ale za to?

Reklama

Gray Zone Warfare krátce po vydání strhnul slušnou lavinu zájmu, který ale začal postupně vyprchávat. Hra již v první verzi měla dost co nabídnout, jenže špatná optimalizace a technické problémy spoustu lidí odradily. Já patřil mezi ty, co u hry prožili zhruba deset hodin a pak se rozhodli vyčkat na update. 

Minulý týden vyšel první velký update, který do hry přidává boj v noci a střídání noci a dne. Upřímně, byl jsem zvědavý, jak tento zabiják Tarkova povede.

Dobrý den, optimalizace letí komínem

Brněnští Madfinger Games už na začátku ukázali, že mají vizi a potenciál ji splnit. Na hře byla vidět spousta práce a bohužel, ještě spousta nedodělků. Nicméně, hra měla solidně našlápnuto a já se na update těšil. Takže si dokážete představit moje naštvání z toho, co následovalo. 

Hned po stažená updatu jsem se pustil do hry… a zůstal naštvaně zírat. Nemám sice nejlepší PC, ale to, co se dělo bylo něco neuvěřitelného. Ze stabilních 40-60 fps před updatem jsem měl v nejlepších chvílích sotva 20. A to když se hodně zadařilo. Počítač se při tom málem uvařil. Do prvního hotfixu byla hra pro mě absolutně nehratelná. Sice zmizely problémy se servery, nahradila je ale totální neoptimalizace. První hodinu jsem se marně snažil hru zprovoznit, aby se na ní daly napsat jakékoliv dojmy, které by nebyly plné nadávek a fórů na Brno.

Naštěstí, druhý den vyšel hotfix, který jako zázrakem, vrátil optimalizaci do původních kolejí. Následovalo ještě pár hotfixů a s každým hra jela lépe a lépe. Takže moje původní rozhořčení pomalu vychladlo a já se mohl opět ponořit do nebezpečné džungle.

Gray Zone Warfare – dojmy po nočním updatu
i Zdroj: MADFINGER Games

Nějak nám tu zhasli

Příchod nočních operací znamená jediné – velkou proměnu bojiště. Je dost velký rozdíl mezi prosluněnou džunglí a džunglí v noci. Tohle se autorům povedlo perfektně. Už v prvních verzích si hra dokázala udržet dosti zajímavou atmosféru, do které se dalo plně ponořit bez jakéhokoliv problému.

To se daří i tentokrát a to na jedničku. Pořád tu máme MNO extrakční FPS se solidním jádrem, zábavnou střelbou a nutností aspoň trochu využívat mozek. Autoři si dali práci se začátečními questy, provedly wipe, takže začínáte opět od nuly. To mi osobně nevadí, ostatně, jsem zvyklý z Tarkova. Každopádně hra po updatu a hotfixech jede lépe a musím uznat, že i pohyb se trochu zlepšil. Nezadrhávám o předměty, nebo neumírám na teleportaci do stěny. 

Všeobecně hra prokoukla, myslím po technické stránce. Pořád je sice zabugovaná, ale jeden z problémů zmizel. Tudíž musím uznat, že hra ne na dobré cestě. To, že bude ještě dlouhá, je jiná věc

Gray Zone Warfare – dojmy po nočním updatu
i Zdroj: Madfinger Games

AI se trochu změnila… a začala podvádět

U první verze jsem si stěžoval, že AI má jen dva módy. Supervoják a superblbec. Autoři sice AI poladili, bohužel mám pocit, že její neschopnost maskují zvýšenými počty a tím, že prostě podvádí. Za 4 hodiny testování se mi 3X stala následující situace: Vyčistím dům místnost po místnosti. Blízké okolí taktéž čisté. Najednou se za mnou (!!!) zjeví protivník a vypne mě na první ránu.

Když se to stalo poprvé, řekl jsem si, že jsem ho přehlédl. Napodruhé mě to zarazilo a na potřetí naštvalo. U třetího případu jsem jasně viděl spojitost mezi všemi případy. Pokaždé to bylo v noci, okolo mě žádný spojenec a byl jsem mimo základnu pár hodin. Prostě čím déle operujete, tím je větší pravděpodobnost, že se toto stane. Jestli je to náhoda, nebo úmysl autorů, netuším. Každopádně AI pořád šíleně hapruje. Momenty, kdy po vás vypálí 2 zásobníky z pušky a ani vás neškrábne z pěti metrů se konstantně střídají s těmi, kdy vás trefí na 50 metrů do hlavy z pistole na první ránu. AI bude ještě problém téhle hry a bude trvat dlouho, než se ji povede vyladit, aby takhle nekolísala. 

Gray Zone Warfare – dojmy po nočním updatu
i Zdroj: Madfinger Games

Noc se přikrádá, dobrá akce začíná?

Po několika hodinách testování updatu musím říci, že se vývojářům povedl. Na stabilní jádro hry nabalili další vrstvu obsahu, která v určitých mezích funguje. Noční akce jsou zábavné, atmosférické a přidávají docela dost možností. Obsahu samotného taky něco málo přibylo, hlavně NVG a podobné předměty, které zapadají do tématiky updatu. Všiml jsem si malých úprav questů, takže staré návody již moc nefungují. Což ale není škoda, aspoň je vidět, že autoři opravují i dávno přidaný obsah. Problémem jsou pořád bugy ve slušném množství a šílená AI. 

Update musím pochválit, hra se vyvíjí a řekl bych, že jí to jde. I přes všechny problémy tu vidím potenciál na velmi dobrou a zábavnou záležitost. Popravdě, od vydání Gray Zone Warfare jsem se do Tarkova nevrátil. I když mi jeho prostředí vyhovuje více, GZW nabízí i ve svém stavu lepší porci zábavy. Zejména proto, že si nemusím platit za COOP režim bez lidských nepřátel. Jako náhrada za umírající Tarkov hra slouží na jedna mínus. 


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama