Galerie 4
Hráli jsme na Gamescomu - CrisisX: mobilní zombie survival
i Zdroj: HK HERO ENTERTAINMENT CO., LIMITED
Článek Hráli jsme na Gamescomu - CrisisX: mobilní zombie survival

Hráli jsme na Gamescomu - CrisisX: mobilní zombie survival

Ladislav Klimeš

Ladislav Klimeš

Platformy Windows PC

Nedávno oznámená survival akce CrisisX byla na Gamescomu dostupná v hratelné verzi. Rovnou jsme zjistili, jestli se jedná o fake, nebo skutečnou hru.

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00
👉 Playlist připraven! Poslechni si všechny články zde.
Reklama

CrisisX byla v podstatě první hra, kterou jsem na Gamescomu hrál. S kolegou Jakubem jsme bloudili ráno po výstavišti, zjišťovali, co kde je a zaujal nás dosti velký prostor vyhrazený pro tento titul. Nebylo to 5 počítačů, ale minimálně 15. Vývojáři si očividně věřili a hodlali hru co nejvíce zpropagovat. S Jakubem jsme si jen vyměnili pohled a řekli si: No, tak to jdem zkusit!

Potěšující bylo, že v době, kdy jsme přišli, hru ještě skoro nikdo nehrál. Takže jsme měli k dispozici dva počítače vedle sebe. Mohli jsme si tak rovnou vyměňovat dojmy ze stejné pasáže. To, že jsme se shodli na spoustě věcí a místy dost kroutili hlavama, byla věc druhá.

CrisisX
i Zdroj: HK HERO ENTERTAINMENT CO., LIMITED
CrisisX

Vypadá to… mobilně

V hratelné ukázce nám bylo umožněno vytvořit si postavu dle svého vkusu. Nabídka úprav byla více než slušná, takže charakteroví maniaci se zde jednoznačně vyblbnou. Po krátkém intru se charakter probudil na pláži a už to jelo. Od prvního momentu je jasné, že hra nepřináší nic nového a ani se o to nesnaží. Prostě popadnete příhodně válející se pušku a jdete za dobrodružstvím. Dokonce vás při tom doprovází i pes, který není jen nebojovým mazlíčkem, ale jeho zuby dokáží likvidovat zombie. Máte tu postavu s nějakým cílem, survival prvky, otevřený svět a spoustu zombíků. Je pěkné, že hra vám prvky dávkuje postupně a nevychrlí je na vás v jednom momentě. Co už tak dobré není, je to, že všechno působí jako předělaná mobilní hra. 

Ovládání hry sice na první pohled fungovalo, ale při delším hraní jste si začali všímat spousty nedodělků. Kuba měl tu neskutečnou smůlu, že se několikrát dostal do animace, zatímco na něj útočil zombík. To vyústilo v moment, kdy se mu na obrazovce odehrávala animace a do toho se ozývalo hekání napadené postavy. Dále jsme oba měli problém zabít zombíka zavřeného v kleci. Naše pokusy zabít komíhajícího zombíka zavřeného na jednom místě lukem z malé vzdálenosti se zvrhly v neskutečnou komedii, kdy jsme oba kroutili hlavou. Mříže podle všeho vypadaly volně, mířidla nám ukazovaly jistý zásah, ale po vypuštění šípu se šíp rozbil o neviditelnou zeď. Bylo tedy jasné, že hit box model mříží není synchronizovaný s tím zobrazovaným.

CrisisX
i Zdroj: HK HERO ENTERTAINMENT CO., LIMITED
CrisisX

Další dost vtipnou epizodkou byla bitka s monstrózním zombíkem. Ten se vynořil zpoza horizontu, šel k vám pomalu a házel po vás kameny. Kolegovi se stalo, že mu letící kámen změnil za letu dráhu. Stačilo, aby uskočil do strany. Já z počátku uskakoval, ale jakmile se obrzomboň přiblížil, spustil se skritp, kdy vás každý kámen zasáhl. Tohle CrisisX teda opravdu nevychytalo. Od této chvíle se hra čím dál více přesouvala do open world a krom zvětšování dostupné hrací plochy se zvětšoval i počet bugů, na které se nám podařilo narazit. 

Někdy i doslova. Objíždění stromů autem z blízka se těžce nevyplatilo, protože i zde nebyly synchronizované modely. Auto se tedy zastavilo na místě o neviditelný strom.  Po pár minutách se ze společného hraní stala jízda, kdy jsme si navzájem radili, kde je jaký bug, či problémové místo.  Pak se mi povedlo propadnout zemí a musel přijít asistent a hru kompletně restartovat. Upřímně, tohle byla moje první hra na Gamescomu a upřímně jsem nečekal, že někdo bude propagovat něco tak zabugovaného a nedotaženého. 

Má to potenciál?

Moje řádky asi nyní zní, že CrisisX je šíleně špatná hra. Kupodivu ne. Po nějaké chvíli jsme se s Kubou koukli na hodinky a zjistili, že hrajeme 45 minut. Okolní počítače se mezitím zaplnili a my raději zvedly svá ctěná pozadí a šli o hru dále. Nakonec jsme se shodli na tom, že jako ukázka hry, které zbývá ještě rok, dva ve vývoji, to bylo dobré. Mapa je obrovská, survival prvky, stavba vlastní základny i ten poněkud nevyladěný boj nás bavil. Základna a její stavba je promyšlená a kupodivu mě bavila. Máte tu svůj dům, boudu pro psa, místo pro koně a další. Vše se samozřejmě vylepšuje na mnoho různých způsobů. Na to musíte prozkoumávat svět a získávat správné suroviny. 


Hráli jsme na Gamescomu - CrisisX: mobilní zombie survival
i Zdroj: Spite.cz

Gamescom novinky přinášíme spolu s partnerem Českou spořitelnou. Získejte nové unikátní svítící karty s motivem Mafia: The Old Country. Informace jak je získat najdete na webu Level Up Your Life.


Sice je hra prezentována jako hororová, ale my se u ní absolutně nebáli. Naopak zejména mě potěšila pohodová country atmosféra, vcelku líbivá krajina a průzkum prostředí bych taky nepovažoval za vysloveně otravný. Bohužel, hra vypadá a chová se jako něco portnutého z mobilu. Svůj původ se sice snaží zamaskovat, ale těžce se jí to nedaří. Další dost velkou obavu vyvolává platební model. Je to hra z Číny, proto mám dojem, že hra bude od začátku F2P s brutálním P2W modelem, který odradí většinu hráčů. To ohledně F2P je můj tip, nic víc. 

Ve finále se na CrisisX opatrně těším. Je to naděje na zajímavou zombie prokrastinačku, u které se dá zabavit. Jak to ale dopadne, je dost ve hvězdách. Hratelná ukázka sice trochu navnadila, ale ne natolik, abych chtěl víc. Když k tomu připočtu to, že hra je srovnávána s legendárním fiaskem jménem The Day Before a mě osobně stylem UI a grafikou připomínala Game of Thrones: Kingsroad, je opatrnost na místě zcela oprávněně. Osobně doufám, že se to povede, ale moc tomu nevěřím.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama