Hráli jsme na Gamescomu - John Carpenter's Toxic Commando
Před 2 lety oznámená coop hororová FPS John Carpenter´s Toxic Commando byla hratelná na Gamescomu. V článku se dozvíte, jak moc traumatizující to byl zážitek.
Během prezentace a trailerů na večerním otvíráku Gamescomu mě zaujal John Carpenter´s Toxic Commando, coop FPS se zombie pro 4 hráče. Hmmm, kde už jsem to jen viděl? Jasně, legendární Left 4 Dead má dalšího vyzyvatele. Po ne zrovna úspěšném Back 4 Blood tu je další hra, která přijímá výzvu a pokouší se sesadit starého krále coop her. Hned z fleku řeknu, že král může v klidu dřímat na svém trůně, protože tenhle vyzyvatel si rozbil hubu už na schodech před trůním sálem.
Jestli mě něco na prezentaci za zavřenými dveřmi zaujalo na první dobrou, byla to jedna věc - hned před vchodem mě doslova sestřelil jiný novinář, který z místnosti vyletěl jak dělová koule, rudý až za ušima a něco si pro sebe dosti naštvaně mumlal. Já v tu chvíli pokrčil rameny a nevěděl, co se stalo. To, že odešel vchodem, ignoroval ostatní a málem povalil asistenta mě trochu konsternovalo. Jasně, lidi, asi ho něco naštvalo. Myslel jsem si, že se mě to týkat nebude. Bohužel, v tomhle jsem se pletl.
A děláte si ze mě srandu?
Po vstupu do sálu mě už čekala rozjetá seance, kterou předchozí novinář tak spektakulárně opustil. Překvapilo mě, že u 8 počítačů stála jen čtveřice lidí. Hra byla rozjetá, boj probíhal a neaktivní hráči sloužili jako svačinka pro zombíky. Přistoupil jsem k nejbližšímu volnému PC. Hned jsem dostal pořádnou facku - hra měla zaseknuté ovládání. Nefungoval ani ovladač, ani klávesnice s myší. Musel přijít asistent a hru restartovat. Upřímně, nebyl jsem jediný, kdo měl se hrou podobný problém. Asistenti pobíhali mezi jednotlivými PC a hru různě restartovali, nebo přenastavovali. I tak se za nějakých 25 minut vystřídalo slušné množství reportérů, kteří to velice rychle vzdali a odešli. Já si řekl, že potřebuju co nejvíce dojmů, tak jsem zatnul zuby a hru zkusil. Naděje, že okolí mělo prostě smůlu a hra je ve skutečnosti dobrá, mě opustila rychleji, než by někdo stihl zařvat: Zombie!
John Carpenter´s Toxic Commando se sice těší jménu slavného režiséra, autora spousty známých filmů, ale nějak netuším, jakou spojitost s ním tato hra má. Z hratelné ukázky na mě koukal reskin Back4Blood s pár úpravami. Graficky mě hra přišla obdobná, což pochvala rozhodně není, vzhledem k věku té hry. Když se mi konečně povedlo hru začít hrát, začal jsem si v hlavě dělat poznámky, co se mi líbí a co ne. Bohužel, negativ bylo opravdu hodně. Za tu krátkou dobu se povedlo hře mě otrávit s tím, že na plnou verzi asi čekat nebudu. Hordy zombie na odstřel působí lákavě, ale tady byly tak očividně neseřízené hitboxy, že mě to praštilo přes oči po prvním vystříleném zásobníku.
Útočná puška HK416 se chovala vysloveně divně. Kopala všemi směry a střely šly vždy jinam, než jsem mířil. To samé platilo pro pistoli. I když jsem stál, mířil přes mířidla na hlavu zombie, co stála přede mnou, trefil jsem ji do kolene! A to koleno nebylo ani v záběru obrazovky! Nedělám si srandu. Mířím na hlavu, vypálím na hlavu, zombík cukne nohou a rozplácne se na zemi. Na vzdálenost cca 4 metrů. Hned na to jsem se opět propadl do země a dozor musel hru zase jednou restartovat.
Gamescom novinky přinášíme spolu s partnerem Českou spořitelnou. Získejte nové unikátní svítící karty s motivem Mafia: The Old Country. Informace jak je získat najdete na webu Level Up Your Life.
Ukazovaná mapa se odehrávala v lesích, kde bylo potřeba splnit několik klasických úkolů. Nic nového pod sluncem, bohužel, ani zábavného. Běháte po lese, brodíte se slizem a krví, do toho vám přes vysílačku někdo osvětluje děj a důvody, co vedly k apokalypse. Nemůžu se zbavit dojmu, že Back 4 Blood tohle zvládal mnohem lépe. O Left 4 Dead radši ani nemluvím.
Všeho všudy jsem takhle trpěl těch 25 minut, pak to vzdal. Společně s nějakým německým novinářem jsme se pokoušeli chvíli hrát společně a předvedli jistou parodii na cooperaci. On se potýkal se stejnými problémy, možná ve větší míře než já. Nakonec se nám podařilo dojít k dalšímu checkpointu, kde jsme hrdinně padli pod náporem zombie a vzdali to.
Tohle někdo myslí vážně?
Sice jsem neodešel naštvaně vchodem, jako předchozí novinář, ale taktéž jsem prezentaci promptně opustil. Jestli je hra, která mě na Gamescomu opravdu zklamala, bylo to John Carpenter´s Toxic Commando. Vím, co vývojáři občas dokáží vypustit do světa za zoufalý cashgrab, ale tady máme známé studio, co stojí třeba za Space Marine 2. Celá prezentace na mě působila jako nepovedené tech demo, ne hra. Zabugovanost, očividně mizerná optimalizace a podivné chování zbraní bylo asi to jediné, co mi utkvělo v paměti. Ostatní ze hry se dá shrnout jako kopírka Back4Blood s pár úpravami. Nepůsobí to zábavně, pokusy o vtipy postav jsou přinejlepším vachrlaté a z člověka vydolují maximálně smutné ušklíbnutí. Slovy toho německého novináře: Ještě že to má vyjít až v roce 2026!