Naše dojmy z betaverze pirátského dobrodružství Skull & Bones
i Zdroj: Ubisoft Singapore
Skull & Bones Novinka Naše dojmy z betaverze pirátského dobrodružství Skull & Bones

Naše dojmy z betaverze pirátského dobrodružství Skull & Bones

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

17. 12. 2023 19:00

Dlouhé čekání je u konce. Konečně jsme měli možnost vyzkoušet si pirátské dobrodružství Skull & Bones. Jak hodnotíme hru v rámci betaverze, do které nás Ubisoft pozval?

Reklama

Tak jsme se konečně dočkali. Po mnoha pokusech dostat se do alpha či betaverze hry Skull & Bones, nás Ubisoft vybral a my si mohli několik hodin vyzkoušet. Nicméně takhle zvláštní betu jsme ještě neviděli. Ačkoliv probíhá od 15. do 18. prosince, zahrát jsme si mohli pouhých 6 hodin, proč? To se nyní nedozvíme, minimálně vám ale můžeme sepsat vše, co jsme viděli a odzkoušeli.

Skull & Bones

Úvod hry nás vzal na velkou bitevní loď, kde jsme si ihned okusili pořádnou akci. Šlo po nás několik menších lodí, se kterými jsme neměli (a jistě neměli mít) žádné problémy, prakticky ihned šly ke dnu. Horší už to bylo v případě s mnohem větší britskou lodí - i s tou jsme si poradili. Problém ale přijde náhle poté, na moři se objeví hned několik dalších britských lodí, které nás ihned pošlou ke dnu. A právě zde začíná příběh osamělého piráta, kterého jen tak tak živého vyloví na pláži.


Kotvení
Jak to bude s vystupováním z lodí? Zatím co v Black Flag jste s největší pravděpodobností hodili šipku do vody a doplavali k ostrovu, Skull and Bones vám hodí loading, a portne na ostrov. Co je lepší? Dlouho zbytečně plavat? Nebo to naopak působilo více realisticky? Názor necháme na vás.

Během průchodu na ostrovech hráči mohou čistě jen chodit a využívat emotů. Žádné plazení, skákání nebo možnost boje - vlastně ani není proč. Na ostrovech, které jsme navštívili, toho skrývaly hodně. Mohli jsme si uvařit, vzít quest, koupit vybavení apod - zkrátka některé větší ostrovy fungují jako taková “měnší města”. 

Naše dojmy z betaverze pirátského dobrodružství Skull & Bones
i Zdroj: Ubisoft Singapore

Posádka
A co nesmí chybět? Samozřejmě zpěv naší pirátské posádky, to si já osobně vždy nejvíce v Black Flag užíval! Zkrátka během cest cítíte tu živou flotilu, která navíc funguje jako takové “rádio v autě” - hlavně, aby nebylo ticho. A není to jen o zpěvu, o posádku se musíme starat a poctivě je krmit.

Povětrnostní podmínky
Na co si někteří hráči stěžují, jsou povětrnostní podmínky. Pokud opravdu fouká, loď si pomalu dělá “co chce”, není to ale naopak právě autentické? Nám se to líbí.

Skenování
Možná si ještě vzpomenete na možnost oskenování lodí. Už na dálku díky našemu dalekohledu si můžeme vyhlédnout loď, po které půjdeme. Dopředu totiž často můžeme zjistit, co zrovna převáží. Ideální ke sbírání důležitých zdrojů - ty pak následně využijeme k upgradu naší lodi. Skenovat pak můžeme také jednotlivé ostrovy nebo materiál ve vodě.

Naše dojmy z betaverze pirátského dobrodružství Skull & Bones
i Zdroj: Ubisoft

Počasí
Jestli něco opravdu musím podotknout, potom to je změna počasí. Svět ve hře je obrovský, což nám během hraní několikrát dokáže i bouře. Zatím co je jedna půlka světa pod mrakem, kde práská jeden blesk za druhým, na druhé polovině je slunečno.

Optimalizace
Stále jde o betaverzi, a ty jak je známo, jsou často problémové hlavně v případě optimalizace, kdy hráčům nepříjemně neustále dropují FPS. To ale není problém Skull and Bones. Betu jsme hráli na nastavení ULTRA na notebooku s RTX 3070Ti a 32 GB RAM a nezaznamenali jsme žádné větší FPS výkyvy - jistě nám k tomu pomohl zapnutý “performance režim”. 


Grafická stránka

Ačkoliv je Skull and Bones novou hrou a bude patřit mezi nejvíce rozpočtové, je evidentní, že její základy jsou vzhledem ke zhruba 10 letému vývoji zastaralé. Grafická stránka není bůh ví jak oslnivá, ale rozhodně není špatná. Co se týče efektů, též jsou jen velmi průměrné.

Naše dojmy z betaverze pirátského dobrodružství Skull & Bones
i Zdroj: Ubisoft

Audiovizuální stránka

Jestli musím něco pochválit, bude to audiovizuální stránka. Pirátská tematika má vždy skvělou atmosféru. Znovu pak musím podotknout zpěv posádky, ale také hudbu během hraní, která dokonale reaguje na dramatické chvilky, ale také poklidnou plavbu mořem.


Verdit k betaverzi:

Hodnotit betu je asi složité, každopádně hra má pouhých pár týdnů do vydání a my musíme upřímně říct, že Skull and Bones hrou roku 2024 rozhodně nebude. Má své chyby a očekávali jsme mnohem více, než jen multiplayerové “DLC” pro 10 let staré Assassin's Creed 4: Black Flag. Musíme pak pochválit podporu DLSS a FSR. Hra rozhodně zabaví na dlouhé hodiny! A co nás asi nejvíce zklamalo? Absolutní nemožnost vyskočit z lodi, potápět se nebo jen tak procházet ostrovy, kde budeme sbírat materiály a bojovat. Skull and Bones je krokem zpět, minimálně ve srovnání s legendárním Black Flag.

Naše dojmy z betaverze pirátského dobrodružství Skull & Bones
i Zdroj: Ubisoft

Skull & Bones vyjde v plné verzi 16. února 2024 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Bohužel již tradičně u Ubisoftu bude chybět oficiální česká lokalizace.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama