Obchody nově začnou upozorňovat, že nekupujete hru, ale pouze licenci
i Zdroj: Spite.cz / Vygenerováno AI Deepai
Novinka Obchody nově začnou upozorňovat, že nekupujete hru, ale pouze licenci

Obchody nově začnou upozorňovat, že nekupujete hru, ale pouze licenci

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X/S Xbox Xbox One

Koupíte si hru, která ale brzy přijde o podporu, a tím zábava končí. Peníze zpět nedostanete. Nový zákon v USA nařizuje, aby obchody uváděly, zda kupujete pouze licenci.

Reklama

V dnešní době tu máme spoustu oblíbených videoher, které jsou však doslova závislé na online připojení. Své by o tom mohlo říct například nedávno “zrušené/vypnuté” The Crew od studia Ubisoft. The Crew byly závody, které ovšem za celou dobu existence nedostaly offline režim a tak po ukončení podpory bylo oznámeno, že se do hry již nepodíváme. Naprosto ukázkový příklad toho, když hráči nekupují videohru, která jim zůstane napořád, ale pouze dočasnou licenci, tzn., že si hru “půjčujeme, dokud se o ní tvůrci starají.” 

Na Ubisoft se valí žaloba, hráči nesouhlasí s vypnutím hry The Crew
i Zdroj: Ubisoft

Na Ubisoft se valí žaloba, hráči nesouhlasí s vypnutím hry The Crew

Oblíbený streamer chystá žalobu a je připravený bojovat u soudu. Nelíbí se mu, že Ubisoft letos vypne servery hry The Crew, čímž ji udělá absolutně nehratelnou.

Změna zákonu

A to by se mělo od roku 2025 změnit. Nový kalifornský zákon "AB 2426", který v úterý podepsal guvernér Gavin Newsom, dává jasně za úkol herním obchodům uvádět, zdali hráč kupuje hru nebo pouze licenci. Jestliže vás zajímá, jaké z dnešních oblíbených her to jsou, tak například Destiny 2, Fortnite, Sea of Thieves, Diablo 4, Overwatch 2 nebo The Division 2. I když jsme vyjmenovali několik free-to-play her, jsou v nich mikro-transakce, do kterých mohli hráči dát i tisíce korun, a ty jim samozřejmě pak už nikdo nevrátí.

Týkat by se to mělo všech obchodů působících v Kaliforinii, tedy PlayStationu, Xboxu, Steamu, Ubisoft Storu nebo Nintendu. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama