Přiznání Ubisoftu. Slabé prodeje Star Wars Outlaws je zaskočil
Měla to být trefa do černého. Hra ze světa Star Wars měla přece přilákat miliony hráčů. Mělo se zkrátka jednat o jasný hit. Jenže se Ubisoft šeredně přepočítal a hit to nebyl.
Ubisoft si od hry Star Wars Outlaws sliboval skutečně hodně. Nová hra podle známé, byť poslední dobou těžce zkoušené licence, zasazená do otevřeného světa, zněla jako splněný sen. A nutno říct, že hra skutečně není žádný propadák, ale na druhou stranu to také není žádný trhák, jak si Ubisoft myslel.
Hra za měsíc prodala „jen" milion kopií, což se Ubisoftu, konkrétně jeho šéfovi Yvesi Guillemotovi, vůbec nelíbilo. Pro AAA hru, od které si všichni hodně slibovali, je to hodně málo. Jen pro srovnání: poslední Assassin's Creed Mirage prodal za první tři měsíce více než pět milionů kopií a Assassin's Creed Odyssey prodal více než milion kopií za jediný týden. Star Wars Outlaws se zkrátka nepovedl a selhání prodejů je podle všeho tak výrazné, že Ubisoft zpanikařil.
I to je ostatně jeden z důvodů, proč byl nový Assassin's Creed Shadows odložen až na příští rok. Vývojáři využijí čas k opravě bugů, změní některé části Yasukeho příběhu a způsob, jakým je ve hře vykreslen. Opravy se dočkají také chybné prvky v architektuře, které byly hojně kritizovány, zejména v Japonsku. Ubisoft dokonce přizval odborníky z oblasti historie později, než je u projektu tohoto rozsahu obvyklé. Změní se i celkové fungování týmů, které spolu nekomunikovaly, a některé věci se zkrátka ošidily, aby se stíhaly stanovené termíny. V tuto chvíli hra není připravena k vydání, vývojáři totiž upravují některé herní mechanismy a prvky, což zabere čas. Ostatně část vývojářů usilovala o odklad již dříve, ale centrála Ubisoftu je ignorovala, až dosud.
Ubisoft si zkrátka spočítal, že neúspěch Star Wars Outlaws si už nemůže dovolit zopakovat. Všechno zlé je, zdá se, k něčemu dobré.