Project Shadowglass: Nostalgické ohlédnutí k počátkům žánru
i Zdroj: Starhelm Studios
Novinka Project Shadowglass: Nostalgické ohlédnutí k počátkům žánru

Project Shadowglass: Nostalgické ohlédnutí k počátkům žánru

Dominick Tomanec

Dominick Tomanec

Platformy Windows PC

Ve vývoji je nový nezávislý fantasy titul Project Shadowglass, výrazně inspirovaný žánrovými klasikami osmdesátých a devadesátých let.

Reklama

Nezávislá vývojářská scéna nás již dlouho utvrzuje v myšlence, že k získání si srdcí hráčů z celého světa, je častěji než mohutný rozpočet či přepálené grafické efekty zapotřebí správná myšlenka a dostatečná dávka osobitého kouzla. Přeci jen, takové legendy jako Undertale, Hollow Knight či Minecraft jsou toho zářným důkazem. Co když se ale vývojář rozhodne umocnit svou cestu za úspěchem trochou nostalgie?

Právě na tuto otázku může být ideální odpovědí připravovaný fantasy titul Project Shadowglass z područí nezávislého vývojáře Starhelm Studios. Ten se již několik dní úspěšně prezentuje prostřednictvím sociální sítě Instagram, přičemž dává fanouškům vzpomenout na to nejlepší z titulů minulého století, nejen skrze nostalgii vzbuzující grafický design, ale i očividnou lásku ke klasikám žánru.

Ve hře se jakožto hráč ujmeme role zloděje, plnícího rozličné, více či méně složité zakázky od záhadného anonymního zdroje, bažícího po artefaktech ze všech koutů království. Nic ale není zadarmo a nejen úspěch každé jedné mise, ale i samotný náš život bude záviset na přesném plánování každého detailu, nákupu adekvátní výbavy a samozřejmě také na vrtkavé štěstěně.

Project Shadowglass se již, jak je z jeho popisu patrné, nepokrytě inspiruje klenotem konce devadesátých let – Thief: The Dark Project, ze kterého si bere nejen nekompromisní obtížnost, ale také důraz na temnou a tíživou atmosféru středověkého světa. To je navíc doplněno o fantastický vizuál, ve kterém mohou mnozí vidět kupříkladu první dva díly legendární RPG série The Elder Scrolls a který sám vývojář popisuje jako 3D pixel art.

Třešničkou na dortu má pak být masivní otevřený svět, žijící vlastním životem a plně podřízený vlastním zákonům. Právě to je důležité zmínit, jelikož má mít každá naše akce dalekosáhlé důsledky, které nás mohou pronásledovat napříč městy a vesnicemi, od šlechticů a rytířů, až po sedláky a chudinu. Nejsme ovšem žádným nesmrtelným bojovníkem a právě dobrá pověst může být často tím, co nás ochrání před všudypřítomnými po zuby ozbrojenými strážnými.

Jak již bylo výše řečeno, titul je v přípravě teprve několik málo dní a jen těžko říci, kdy se dočkáme jakýchkoliv informací o možném datu vydání. Již nyní však jistě mnozí fanoušci projektu hoří nedočkavostí, a s nadšením vyhlíží jakékoliv další informace od vývojáře projektu.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama