První dojmy ze severské hororové hry Nowhere
i Zdroj: Midnight Forge LTD
Nowhere Novinka První dojmy ze severské hororové hry Nowhere

První dojmy ze severské hororové hry Nowhere

David Vondráček

David Vondráček

Platformy Windows PC Steam Steam

Mysteriózní hororovka, která na první pohled vypadá velmi zajímavě. Má určitě potenciál být dobrou hororovou hrou, ovšem ke skutečnému klenotu to má zatím pořádně daleko.

Reklama

Demo ze hry Nowhere, které jsme pro vás vyzkoušeli, bude dostupné veřejnosti již 15. srpna. My jsme ho ale v předběžném přístupu vyzkoušeli o pár dnů dříve. Rádi bychom se tedy s vámi podělili o naše prvotní dojmy, které jsou poněkud rozpačité. Asi se sluší říct, že verze, kterou jsme hráli, byla 0.0.18, takže šlo o víceméně rozdělanou verzi dema.

Vítejte na severu

Vaším úkolem ve hře Nowhere je najít čtveřici lidí, která se záhadně ztratila. Tuto záhadu však nevyřešíte, protože celá oblast, ač je poměrně velká, je dost omezená a nepustí vás mimo prostor dema. Vše bylo také poměrně dobře udělané. Atmosféra, stromy, zříceniny i jednotlivé chatky byly hezky zpracované. Nowhere vám na začátku vysvětlí, jak vše funguje, ačkoliv některé věci ještě tak úplně nefungovaly.

Nowhere
i Zdroj: Midnight Forge LTD
Nowhere

Dopisy a fotky

Po celé oblasti bylo poměrně dost dopisů a fotografií. Ty vám alespoň nastíní, co se kolem vlastně děje. Četby si tedy v Nowhere užijete poměrně dost. Je jen škoda, že ostatní věci už tak dobře viditelné nejsou, takže se snadno může stát, že minete nějaký předmět, kterého si prostě nevšimnete. Některé předměty se pak opakují, takže se mi i stalo, že jsem v lese třikrát našel jeden a ten samý meč. Peklo jsem pak zažil u jedné z hádanek, kde do misek musíte dát jeden z předmětů. I když jsem předmět do jedné z misek dal, v inventáři mi zůstal. Sám inventář je pak dost nepřehledný.

Nebezpečí bez nebezpečí

Jak jsem pochopil, když celým lesem projede zvuk rohu a vše kolem vás zčervená, začnou se po mapě objevovat příšerky, které vás budou chtít zabít. To v mém případě nehrozilo. Příšerky se sice objevily, ale jen stály na místě a bylo jim všechno fuk. Alespoň jsem si ty fešáky mohl prohlédnout hezky zblízka :) Celý rudý efekt pak neměl dlouhého trvání, ovšem líbila se mi ta představa, že chodíte po lese, hledáte stopy a přitom nikdy nevíte, kdy zase uslyšíte roh, po kterém se budete muset připravit na útěk.

Jejda, já jsem propadl

Že je hra ještě nedodělaná, jsem poznal nejen podle špatně položených textur, ale i faktu, že jsem místy propadával do země. V oblasti kostela je pak jedna oblast, kde jsem propadával neustále a nemohl jsem se tam díky tomu dostat. Naštěstí hra má funkci, že pokud se vám tohle stane, stačí jít do menu a pomocí jednoho tlačítka vás hra zase přesune o pár metrů dál.

Velký potenciál, ale také výzva

Je těžké Nowhere nějak hodnotit, protože spousta věcí je jednoduše nedodělaných. Líbilo se mi prostředí a několik mechanik. Žádný videoherní klenot se tu nerýsuje, ale mohla by to být dobrá hororová hra. Vývojáři ale před sebou mají ještě velmi dlouhou cestu. Některé věci nefungují a daleko víc jich ještě není dotaženo do konce. Tohle všechno se ale vzhledem k předběžnému přístupu dá pochopit. Pokud tedy vývojáři vše zvládnou, můžeme dostat skvělou hororovou hru.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama