Původně vznikaly 3 verze The Day Before, bývalí tvůrci navíc mluví o šikaně
The Day Before, to je kapitola sama o sobě. Několik bývalých vývojářů se vyjádřilo ke komplikovanému vývoji a šikaně. Hra zkrátka byla předurčena ke zkáze.
Vzpomínáte ještě na rok 2021, kdy se světu představil extrémně ambiciózní, až podezřelý titul The Day Before? Hráčskou komunitu doslova šokoval svoji realistickou grafickou stránkou, perfektními animacemi a atmosférou. Celkově hra působila jako takový mix The Division a The Last of Us, což zní dokonale, co myslíte? V podobném duchu pak vyšly další trailery a nejrůznější teasery.
První průšvih přišel s debutovými gameplay záběry. Hra se absolutně nerovnala tomu, co studio Fntastic prezentovalo, nicméně většina hráčů to brala jako takovou alpha verzi, která se může do vydání razantně změnit. Uplynula však nějaká doba a The Day Before po pár odkladech a kontroverzí vyšlo v předběžném přístupu na Steamu.
The Day Before jako jeden obří podvod
Bohužel se ihned první den ukázalo, že The Day Before je velkým podvodem, především na hráče. V žádném případě se totiž nejednalo o MMORPG survival hru, nýbrž silně ořezanou extrakční střílečku, které chyběly nejzákladnější mechaniky. Hra byla doslova složena z veřejně dostupných assetů, což však vedení studia Fntastic několikrát popřelo - důkazy jsou ale jednoznačné.
Po obrovské nespokojenosti hráčů došlo na masivní refundaci a extrémně záporné recenze, což hru definitivně pohřbilo. Jen pár dnů po vydání pak studio Fntastic oznámilo, že došly finance na další vývoj - všemu bylo konec a Fntastic se rozpadlo. Koncem ledna pak došlo na vypnutí serverů.
Uběhl nějaký čas a několik bývalých vývojářů, kteří pracovali pod Fntastic, se k The Day Before vyjádřili. V první řadě nutno podotknout, že na začátku údajně vznikaly hned tři různé verze The Day Before, což znamená tři různé týmy. “Doslova jsme dostali příkaz okopírovat oblíbené mechaniky z jiných her,” říká jeden z nich. Další pak dodává, “velmi často jsme museli pracovat minimálně 16 hodin denně. Někteří dokonce dostávali pokuty, pokud vedení nebylo spokojené s odvedenou prací. Spousta lidí pak byla nechutně vyhozena i za nejmenší chyby."
Vypadá to, že pracovat pod vedením, které vedlo Fntastic, nebyla žádná hitparáda. Snad se lidé poučí a v budoucnu se na ničem dalším nepodílí - teď si ale trochu protiřečím, původní tvůrci totiž mají pracovat na další hře.
Porovnání
Níže už se můžete mrknout na porovnání, co Fntastic prezentovalo, a co ve finále nabídlo. Doslova nebe a dudy.