Galerie 3
S.T.A.L.K.E.R. 2 – Stav po vydání patche 1.6 je výrazně lepší
i Zdroj: GSC Game World
STALKER 2 Novinka S.T.A.L.K.E.R. 2 – Stav po vydání patche 1.6 je výrazně lepší

S.T.A.L.K.E.R. 2 – Stav po vydání patche 1.6 je výrazně lepší

Ladislav Klimeš

Ladislav Klimeš

1
Platformy Windows PC

S.T.A.L.K.E.R. 2 zažil poněkud drsnější start a krizovější období, každopádně, vývojáři to nevzdávají a dodali další masivní update. Bude volání zóny opět lákavé?

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00
👉 Playlist připraven! Poslechni si všechny články zde.
Reklama

Když jsem minulý rok S.T.A.L.K.E.R. 2 – Heart of Chornobyl vzdával po nějakých 30-40 hodinách, moc jsem nevěřil, že by se hra mohla zlepšit. Naděje moc velké nebyly a každý další update hru spíš více rozbil, než aby napravil spoustu problémů.

Po nějakém čase jsem se přece jenom odhodlal a po vydání patche 1.5 dal hře další šanci. A musel přiznat, že jsem se mýlil. S oním patchem hra výrazněji prokoukla a já ji rozehrál nadšeně od znovu. Tento týden vyšel patch s označením 1.6 – Noc lovců a opět je nám naservírována hromada oprav a úprav a kupodivu, i nějaký ten nový obsah a mechaniky.

S.T.A.L.K.E.R. 2 – Stav po vydání patche 1.6 je výrazně lepší
i Zdroj: GSC Game World

Zelená noc

Asi hlavním tahákem tohoto updatu je noční vidění. Už se nemusíte spoléhat jen na baterku, ale můžete si na palici narazit regulérní noktovizor. Původně tato věc ve hře chyběla, i když předchozí díly ji obsahovaly. Nyní je zpět a dá se jednoduše koupit u většiny obchodníků. Jen cena za něj je trošku krvavější, takže na něj budete chvilku škudlit. Stojí ale za to. S touto novinkou jde ruku v ruce hned další – upravený systém střelby. V nočním vidění se dá střílet jak přes mířidla, tak i s vyosenou zbraní podle laseru. Bohužel, tohle jde jen v nočním vidění a ne kdykoliv, což je podle mě trochu škoda. Je to ale zajímavý prvek a hru to dělá opět o něco rozmanitější. Noční přestřelky mají díky noktovizorům šťávu a dost upravují boj. Nutno dodat, že noční vidění zde netaháte jen vy, ale mají ho i ostatní stalkeři. Nemáte tedy ultimátní výhodu, ale jen novou hračku do výbavy. Nesmím opomenout i novou anomálii – Fireball, za 4 hodiny hraní, co jsem ve hře od updatu nahrál, se mi ji bohužel nepodařilo najít, takže ji zmiňuji, aby se na ni nezapomnělo.

S.T.A.L.K.E.R. 2 – Stav po vydání patche 1.6 je výrazně lepší
i Zdroj: GSC Game World

O něco živější

Další a dost podstatnou součástí updatu je vylepšení herních mechanik a oprava bugů. I tady musím konstatovat, že hra opravdu prokoukla. AI se chová o něco uvěřitelněji, nezasekává se a podivné chování v podobě krytu za neexistující překážkou taky téměř vymizelo. Do toho byly upraveny životy různých potvor a další menší záležitosti, po které se S.T.A.L.K.E.R. 2 hraje opět o něco lépe. Technický stav se taktéž zlepšil a i tady musím uznat, že k lepšímu. Pořád je to Unreal Engine 5, který dělá spoustě vývojářů problémy, obzvlášť u velkých open world her, ale tady je snaha jasně vidět. Je toho sice pořád co dolaďovat, ale S.T.A.L.K.E.R. 2 už je nyní výrazně hratelnější, než byla před rokem. Jestli ale musím vypíchnout opravdu jednu věc, která mě donutila hru odložit, byl to neskutečně otravný spawn nepřátel každých 100 metrů. 

Tahle libůstka se nenacházela ve hře při vydání, ale přišla s patchem 1.2. Tehdy mi to dost otrávilo život, protože ujít 100 metrů, narazit na 5-10 nepřátel, kteří se spawnuli i 5 metrů za vašimi zády, bylo prostě k nesnesení. Nyní se nepřátelé spawnují výrazně uvěřitelněji a já nemám problém dorazit do cíle bez vystřílených nábojů. Zóna sice působí na první pohled prázdněji, ale zase uvěřitelněji. Ono procházení o samotě přidává na atmosféře více, než hromady přestřelek.

Opravdu stojí za vyzkoušení?

S.T.A.L.K.E.R. 2 udělal za necelý rok výraznější krok kupředu. Hned po vydání okouzlil atmosférou a zajímavým prostředím, ale s každou další hodinou vyplouvaly na povrch bugy, které hru nejenom u mě potopily a já ji odložil na neurčito. Nyní se hra hraje výrazně lépe a je pěkné, že krom oprav a vylaďování je do hry přidáván nový obsah, včetně nových mechanik. Možná za další rok bude hra opravdu skvělá, přesně jak si zasluhuje.

Když vidím ten posun kupředu, nemohu se zbavit dojmu, že S.T.A.L.K.E.R. 2 vyšel opravdu neuvěřitelně předčasně. První díly taky nevyšly v kdovíjak dokonalém stavu, ale dvojka byla jejich kompletní extrém. Když k tomu připočtu první dva opravdu mizerné patche, divím se, že hře zůstala nějaká komunita. Ale tak, je to S.T.A.L.K.E.R. a Zóna umí přilákat. Nyní můžu hru doporučit, minimálně verzi z Gamepassu na ozkoušení. Teď už za to opravdu stojí.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama