Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws
i Zdroj: Ubisoft / Massive Entertainment
SW: Outlaws Článek Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws

Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws

Jakub Hergesell

Jakub Hergesell

Platformy PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC Xbox Xbox One

Star Wars série nabízí širokou škálu her – od klasických tunelovek přes multiplayerové tituly až po zrušený ambiciózní projekt 1313 a skvělý Outlaws s otevřeným světem.

Reklama

Jestli nějaká herní série patří mezi nejpopulárnější, pak to rozhodně bude Star Wars. A my se rozhodli vám přinést shrnující pohled na to nejpodstatnější, připomeneme vám úplné začátky, ale také pohled na komerčně úspěšné díly a bohužel, jeden velmi ambiciózní, který nakonec nikdy nevyšel. Zakončíme to chladně přijatou open-world hrou Star Wars Outlaws od studia Massive a Ubisoftu. 

Článek vznikl díky podpoře Gigabyte a NVIDIA. Děkujeme!

Schází vám FPSka? Pak mrkněte na grafickou kartu GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER WINDFORCE OC 16G se speciálním tříslotovým chladičem.

Fun fact, věděli jste, že její prostřední ventilátor se otáčí v proti směru?

Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws
i Zdroj: Gigabyte

První videohry jsme se dočkali už v roce 1983, jednalo se o příběhovou arkádu s názvem Star Wars: The Empire Strikes Back, která vyšla na několik platforem, nejúspěšnější však byla na Atari 2600 a Intellivision. V té se hráči ujali stroje Snowspeeder a bojovali proti obrovským AT-AT walkerům na planetě Hoth.

Knights of the Old Republic

Pojďme se ale přesunout ke hře, která je považována za možná tu nejlepší Star Wars, která kdy vyšla, alespoň co se týče příběhu. Star Wars: Knights of the Old Republic (KOTOR) vyšla v roce 2003 a byla původně k dispozici na platformách Xbox a PC. Později byla dostupná i na macOS, iOS, Android, a Nintendo Switch. Prodalo se zhruba 3.5 milionu kopií - brzy by však mohlo toto číslo slušně narůst. V roce 2021 byl oznámen KOTOR Remake, který dostalo na starost studio Aspyr Media. Bohužel, tvrdí se, že se vývoji příliš nedařilo a tak jej mělo převzít talentované americké studio Saber Interactive. V současné době se mluví pozastavení vývoje, nicméně vedení Saberu to odmítá a tvrdí, že se na moderním remaku stále pracuje a daří se mu dobře. 

Hra se odehrává 4 000 let před událostmi filmové ságy Star Wars a nabízí hráčům možnost rozhodovat o osudu galaxie prostřednictvím volby mezi světlou a temnou stranou Síly. Příběh sleduje cestu hlavního hrdiny, který odhaluje tajemství svého původu a bojuje proti sithskému lordovi Darth Malakovi.

Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws
i Zdroj: LucasArts

The Force Unleashed

Další velký úspěch se dostavil v roce 2008, kdy vyšla tunelovka s lineárním příběhem Star Wars: The Force Unleashed. Hráči ovládali Starkillera, tajného učně Dartha Vadera, a procházeli různými lineárními úrovněmi, kde využívali Sílu k boji proti nepřátelům. Hra získala mnoho pozitivních recenzí a dosáhla komerčního úspěchu. Podle dostupných informací se prodalo více než 7 milionů kopií napříč platformami, přičemž v recenzích si odnesla parádních 7.3 / 10.

Jedním z největších lákadel hry je její zaměření na používání Síly. Hráči mohou používat různé schopnosti Síly, jako je telekineze, blesky a síla mačkání, aby ovlivnili okolní prostředí a bojovali s nepřáteli. Hra je známá svým dramatickým a destruktivním použitím Síly, což je zábavné a uspokojivé zároveň - tohle se zkrátka neomrzí.

Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws
i Zdroj: LucasArts

Star Wars 1313

Pomalu se posuneme do roku 2012. Právě v tento rok byla během veletrhu E3 oznámena ambiciózní adventura Star Wars 1313, na kterou jistě většina hráčů ještě nezapomněla. A já osobně se vůbec nedivím. 1313 od začátku působilo jako takové Uncharted ve Star Wars světě. Na hře několik let pracovalo vývojářské studio LucasArts. 

Spousta dostupných ukázek vypadá i na dnešní dobu velmi dobře, a to po grafické stránce a speciálních efektech. Propracovaně vypadal i soubojový systém, interakce s okolím nebo destrukce prostředí. Hlavní postavou byl hráči oblíbený lovec odměn Boba Fett, o samotném příběhu jsme se toho však dodnes příliš nedozvěděli. Vývoj hry byl o rok později interně pozastaven, o naprosto nesmyslný krok se postarala společnost Disney, která v tu dobu značku Star Wars a celý LucasFilm koupila. Později se ještě objevilo několik náznaků, že by snad Disney chtělo ve vývoji pokračovat, bohužel, dodnes se tak nestalo a za tu dobu jsme se dočkali dalších her z toho světa.

Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws
i Zdroj: Lucasfilm Games

Jedi

Další velmi kvalitní příběhovou hru přineslo tvůrčí studio Respawn a vydavatelství Electronic Arts. Namysli máme akční adventury Star Wars Jedi: Fallen Order (2019) a Jedi: Survivor (2023), ve kterých jsme se ujali role mladého Jediho jménem Cal Kestis. Ten přežil rozkaz 66 (ten zněl jasně, vyhubit všechny Jedi, kteří se stavěli proti císařově vládě) a v Fallen Order Cal čelí Inkvizitorům, kteří ho pronásledují, zatímco v Survivor pokračuje v boji proti Impériu, objevuje nové spojence i nepřátele a odhaluje skrytá tajemství galaxie.

Prozatím dvoudílná série, která by měla údajně skončit trilogií, byla kritiky velmi chválena a to zejména kvůli parádnímu soubojovému systému, grafické stránce, velmi detailním modelům postav, parťákovi jménem BD-1 nebo úžasné atmosféře, kterou doprovází prvotřídní audiovizuál. Mě osobně pak zaujaly i jednotlivé světy a otevřenější lokace. 

Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws
i Zdroj: Electronic Arts

Battlefront

Battlefront, jedna z největších značek světa Star Wars. Poprvé jsme si ji mohli okusit v roce 2004, dvojku pak už v roce 2005. Oba díly přineslo Pandemic Studios a vydalo LucasArts. Hry byly chváleny za jejich rozsáhlé bitvy, široký výběr map a kvalitní hratelnost, které umožňovaly hráčům zapojit se do velkých vojenských střetů v různých epochách Star Wars. Důležitým prvkem byla i možnost hrát jak za imperiální, tak za rebelský a republikánský tým, což poskytovalo rozmanité herní zážitky. Nicméně i navzdory tomu, že hry jsou od sebe pouhý rok, byla dvojka kladně přijata díky rozšířeným funkcím oproti prvnímu dílu. Série stará více než 20 let dodnes prodala zhruba 7 milionů kopií. Ve vývoji byla později i trojka, nicméně té se hráči nakonec nedočkali, důvod se nikdo nedozvěděl, ovšem dodnes se objevují nové záběry z původního prototypu.

Star Wars Battlefront se po dlouhých letech vrátil. Na zhruba deset let si pořídilo vydavatelství Electronic Arts práva a kromě série Jedi jsme dostali další dva díly Battlefrontu. Ty znovu nabídly bitvy na velkých mapách, kde se hráči mohli navíc ujmout strojů AT-ST či AT-AT nebo známých postav, které disponují velkou silou a unikátními schopnostmi. Oba díly byly velmi kladně ohodnoceny, zejména díky prvotřídní grafice i soubojovému systému, dvojka se však neobešla bez kontroverze, zejména kvůli přehnanému systému lootboxů a mikrotransakcím. Oba díly dohromady prodaly přes 23 milionů kopií.

Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws
i Zdroj: Electronic Arts

Star Wars Outlaws

Na závěr nesmí chybět nikdo jiný než nejnovější díl série Star Wars s podtitulem Outlaws. Ten několik posledních let připravovalo studio Massive Entertainment (tvůrci The Division), které častokrát zopakovalo, že jde o první Star Wars, které nabídne otevřený svět. Hráči možná po těchto informacích očekávali typ open-worldu, jaký známe i od dalších her Ubisoftu, jako jsou Assassin's Creed, Far Cry nebo Ghost Recon. Ovšem Outlaws není doslova takto otevřený; velmi často narazíme na dlouhé pasáže, ze kterých není možné odběhnout a nastává klasická koridorní záležitost.

Později samozřejmě otevřený svět, který můžeme proběhnout pěšky či projet na vozidlech, poznáme. Skutečně se hráči mohou v roli Kay Vess a jejího parťáka Nixe pustit do hráči volitelného příběhového či vedlejšího úkolu. Postup, jak splnit quest, nechává hra na nás. 

Hráči mohou prozkoumávat různé planety, města a oblasti v galaxii Star Wars, nabízí interakci s prostředím a NPC postavami, což přispívá k živosti a dynamice herního světa. Hráči mohou reagovat na různé situace a rozhodnutí, která ovlivňují jejich postup ve hře. 

PC verze je také vylepšena o NVIDIA RTX Dynamic Illumination (RTXDI), která doplňuje herní ray-tracované odrazy, ray-tracované stíny a ray-tracované globální osvětlení a přináší vizuální efekty do světa na další úroveň.

RTXDI pak určuje nejdůležitější vzorky světla ve Star Wars Outlaws, aby vrhal fyzicky přesné stíny s paprsky. Výkon zůstává rychlý díky inovativnímu designu RTXDI a na grafické kartě GeForce RTX řady 40 je sledování paprsku ještě rychlejší díky čtvrté generaci super rychlých jader Ray Tracing každé karty. Aby efekty sledování paprsků vypadaly co nejlépe a výkon byl super rychlý v nejvyšších rozlišeních, Star Wars Outlaws také obsahuje NVIDIA DLSS 3.5.

Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws
i Zdroj: Nvidia

Star Wars Outlaws vyšlo 29. srpna na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. V závěrečných recenzích si pak odneslo v průměru slušných 7.6 / 10. 

I na závěr se sluší poděkovat partnerům Gigabyte a NVIDIA. Grafická karta GIGABYTE GeForce RTX 4070 Ti SUPER WINDFORCE OC 16G je k dispozici na Alza.cz

Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws
i Zdroj: Gigabyte
Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws
i Zdroj: Gigabyte
Star Wars série: Od koridoru, multiplayeru až do otevřeného světa Outlaws
i Zdroj: Gigabyte

 

Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem textu je redaktor našeho webu. Jedná se o nezávislý článek, který mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama