23 let Devil May Cry, ale nový díl stále v nedohlednu
i Zdroj: Capcom
Devil May Cry 5 Článek 23 let Devil May Cry, ale nový díl stále v nedohlednu

23 let Devil May Cry, ale nový díl stále v nedohlednu

Jakub Dohnanský

Jakub Dohnanský

5. 2. 2024 11:00

Po delší odmlce, kde probíráme zapomenuté herní série, jsme zase zpátky. Přemýšlel jsem, jakou sérii si připomenout a nakonec budu podvádět. Kde je další Devil May Cry?

Reklama

Abych vysvětlil to podvádění. V této rubrice řešíme vždy hry, které mají aspoň dva díly, a nový díl nevyšel, nebo nebyl oznámený déle než pět let. Proto je občas opravdu těžké najít zajímavou sérii, která by byla fajn si připomenout. Ale k věci. Podvádění, které mám na mysli teď spočívá v tom, že poslední díl Devil May Cry 5 vyšel 8. března 2019. Takže ještě to úplně pět let není. Rozhodně se k tomu už blížíme a proto jsem se rozhodl přivřít má očka a nakonec se této Hack&Slash rubačce podívat na zoubek.

Jak vlastně Devil May Cry vzniklo?

Je to celkem zajímavá historka. V Capcomu se totiž vyvíjelo zrovna Resident Evil 4, které měl na starosti režisér Hideki Kamiya. Ten původně chtěl pro čtvrtý díl udělat zásadní změny a místo hry o záchraně prezidentovi dcery se začala formovat akční rubačka. Když to viděl otec série Shinji Mikami, hned zakročil a domluvil Hidekimu, aby sérii Resident Evil takto neměnil. Hideki se ovšem tohohle nápadu nechtěl vzdát. Opustil vývoj Resident Evil 4, přejmenoval hlavní postavu na Dante a celou hru nazval Devil May Cry.

Je zajímavé kolik her ve skutečnosti vzniklo díky takovéto náhodě, nebo kolik her, které dneska máme rádi ve skutečnosti měly být úplně něco jiného. Stejný případ platí i pro sérii Assassin's Creed. Ta měla původně být nový Princ z Persie. Nebo se dá říct i Rabbits od Ubisoftu. Ti měli původně být zloduši v novém Raymanovi. To tak nakonec i bylo, ovšem Ubisoft ve finále zabil Raymana a drží se Rabbits úplně stejně jako s Princem a sérií Assassin's Creed.

Co se stalo se sérií: Rayman?
i Zdroj: Ubisoft

Co se stalo se sérií: Rayman?

Opět neděle, opět záhada co se vlastně děje v herním studiu. Dneska máme na programu velice známou sérii Rayman od ještě…

8. 10. 2023 14:00

Devil May Cry (2001)

23 let Devil May Cry, ale nový díl stále v nedohlednu
i Zdroj: Capcom

Je teplý srpen v roce 2001 a vychází konečně první díl Hack&Slash rubačky Devil May Cry. Hra překvapuje svým grafickým zpracováním, stylizací, ale především svojí hratelností.

Hrajeme za lovce démonů Danteho, který je vtáhnut do konfliktu s démonickým Impériem. Celou zápletku Vám tady vyprávět úplně nebudeme, ale hnací motor celého příběhu je klasicky pomsta. Hra má dost, po Japonsku, přehnaných scén, kterým se západní země nejednu pousmějí, ne-li opravdu zasmějí.

Ale čím je teda tahle rubačka jiná než ostatní? Systém na hodnocení boje, kterému se říká “Stylish”. Spočívá v tom, že hra Vám bude hodnotit jak vlastně dobře bojujete. Když totiž budete na všechno používat jeden a ten samý útok, moc skóre nečekejte. Pokud však dokážete útoky kombinovat a experimentovat se vším, hra Vám to dá dostatečně najevo, že jste prostě dobří. Hodnocení je vidět neustále na pravé straně obrazovky, takže průběh boje máte neustále hodnocený v reálném čase.

Což se dostáváme k další složce této hry a to jsou různá komba. Samotné útoky nejsou nic úžasného, ale když se Vám podaří všechno krásně zkombinovat, tak vaši nepřátelé nebudou mít skoro ani šanci se jakkoliv pohnout. Když člověk dokáže ovládnout celý soubojový systém, tak různé souboje nabírají na adrenalinu a vizuálního uspokojení na straně hráče.

Pocit uspokojení však nedostanou jen naše oči při pohledu na útoky na naše nepřátele, ale i uši díky hudbě od Tetsuya Shibata a Masami Ueda. Hudba zde hrála taky dost velkou roli, protože podporovala celkovou atmosféru hry, napětí a akci, kdy se nám do uší dostávaly tóny směsicí žánrů jako je Rock, či elektronické hudby v gotickém stylu.

Díky tomuhle všemu si hra prakticky ihned našla fanoušky a druhý díl na sebe nenechal dlouho čekat.

Devil May Cry 2 (2003)

23 let Devil May Cry, ale nový díl stále v nedohlednu
i Zdroj: Capcom

Je rok 2003. Druhé Half-Life se za chvíli stane terčem masivního úniku a právě vychází druhý díl Danteho příběhu.

I když ne tak úplně. Tentokrát budeme moct hrát za dva charaktery, Luciu a Danteho. Každý z nich má jiný pohled na situace, které se stanou v příběhu, ale hlavně jiný styl hratelnosti.

Pointa hry je stále stejná, stále chceme získat co nejlepší komba. Dokonce i vývojáři se rozhodli nám na to dát víc prostoru. To znamená, že oproti prvnímu dílu máme daleko více akce, než příběhu. Pro někoho by to bylo asi skvělé, ovšem samozřejmě, že ne každý hráč toto přijal. 

Levely byly najednou více otevřenější, větší, ale taky i prázdnější a bez života. A to nejhorší byl fakt, že soubojový systém byl opravdu hodně ulehčen. Udělat cokoliv bylo najednou opravdu strašně jednoduché.

Druhý díl rozhodně není úplně špatná hra, ale horší než její předchůdce. I tak hra slavila dostatečný úspěch, aby vůbec série pokračovala dále.

Devil May Cry 3: Dante's Awakening (2005)

23 let Devil May Cry, ale nový díl stále v nedohlednu
i Zdroj: Capcom

Ta pokračuje o další dva roky později se třetím dílem, který vypráví Danteho konflikt s jeho bratrem Vergilem ještě před prvním dílem. 

Hra se povedla. Vývojáři změnili vše, co ve druhém díle fanouškům vadilo a tak je hra náročnější, soubojový systém byl vylepšený, tím pádem i opět obtížnější, akční sekvence už byly krásně úměrné těm příběhovým. Příběh tentokrát byl však daleko temnější než doposud.

V soubojovém systému jsme tentokrát měli i více zbraní, tím pádem i více možností jak kombinovat útoky.

Rozhodně si vývojáři napravili reputaci po trošku horším druhým díle.

Devil May Cry 4 (2008)

23 let Devil May Cry, ale nový díl stále v nedohlednu
i Zdroj: Capcom

Tři roky uběhly jako voda a přichází už čtvrtý díl.

Ten vše posouvá na novou úroveň, ať už graficky, či hratelností. Je nám představena nová postava Nero, který bude bojovat po boku Danteho. Mezi nimi můžete libovolně přepínat a tak to vytváří skvělou dynamiku v soubojích.

Soubojový systém zůstal stejný. Naprosto spousty kombinací útoků, rychlá odezva a samozřejmě uspokojující systém hodnocení soubojů a skvělá hudba. Dá se říci, že celkově je série na svém vrcholu.

Dmc: Devil May Cry (2013)

23 let Devil May Cry, ale nový díl stále v nedohlednu
i Zdroj: Ninja Theory

Na další díl jsme museli počkat dlouhých pět let. Ovšem tento díl s předložkou "Dmc" je však trochu jiné kafe.

Nutně to teď nemyslím pozitivně, ani negativně. Ale tento díl je mimo hlavní příběh, který znáte z předchozích dílů. Je to alternativní příběh, který se děje ve svým univerzu. Ani na něm nepracoval Capcom, ale vývojáři ze studia Ninja Theory, kteří mají na starosti například velice očekávané Senua's Saga: Hellblade 2

Opět hrajeme za Danteho, ovšem teď je daleko mladší a teprve poznává všechny svoje schopnosti. Zjišťuje historii svojí rodiny a snaží se porazit démona Munduse, který mu zabil matku. Ano zápletka není sice nějak skvělá. Dá se říci, že to je jenom takové to vteřinové lepidlo, aby všechno co děláte mělo nějaký důvod, kontext. A taky, že to funguje

Tento díl je daleko více metalovější a temnější, kdy je Vám vaše bojové hodnocení zařváno pěkně metalovým řevem do uší jakmile dosáhnete v souboji S hodnocení a výš. Klasická přehnanost zůstává a hloupý teenagerský humor taktéž.

Soubojový systém byl naopak zjednodušen od předchozích dílů, ale i tak mu hloubka úplně nechybí.

Celkově byla hra přijata kladně, ale díru do světa, či nastavení vyšší laťky pro sérii neudělala.

Devil May Cry 5 (2019)

23 let Devil May Cry, ale nový díl stále v nedohlednu
i Zdroj: Capcom

Za chvíli tomu bude už pět let co vyšel pátý díl této Hack&Slash rubačky. Od té doby ticho po pěšině.

V pátém díle se vracíme k postavám jako je ikonický Dante, stále novější Nero a taky novou postavu se jménem V. Příběh sice nebyl nic tak úžasného, ale opět, stačil jako lepidlo k tomu proč vlastně děláme to co děláme.

Hra byla přijata velice kladně ať už opět díky soubojovému systému, příběhu, nebo i grafikou. Pátý díl využívá RE Engine, který Capcom používá na hry ze série Resident Evil, tudíž grafika a všechny efekty na obrazovce jsou opravdu radost pohledět.

Soubojový systém je hodně změněný a hlavně daleko víc propracovanější než kdykoliv před tím, už jenom kvůli tomu, že můžeme hrát celkově za tři charaktery a každý má nějaký svůj styl hratelnosti.

Jako další věc opět naprosto úžasná hudba, která opět kombinovala prvky Rocku a elektronické hudby, přesněji Dubstepu, která opět podporovala akčnost celé hry.

Souhrn

Sérii Devil May Cry musíme nechat její odkaz. Vždyť to byla jedna z prvních Hack&Slash her, od které se inspirovalo spoustu dalších studií, která nám přinesla spousty dalších takových skvělých her. Ačkoliv jsem každou hru nepopsal úplně do detailu, tak je nutno říci, že jejich základ apod. zůstal nezměněný, tudíž neustále psát dokola to samé nemá smysl. Proto jsme si řekli pouze ty opravdu důležité body. 

Kdy bude další díl?

To se dá těžko říct. Capcom se teď soustředí hlavně na Resident Evil sérii, takže je možný, že třeba první oznámení dostaneme až někdy za 3 až 4 roky. Kdo ví, třeba se na tuhle sérii zapomene. Možné je všechno, ale my se rozhodně na nový díl těšíme jako malé děti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama