Galerie 4
Battlefield 6 – dojmy z druhého víkendu Open Bety
i Zdroj: Battlefield Studios
BF 6 Článek Battlefield 6 – dojmy z druhého víkendu Open Bety

Battlefield 6 – dojmy z druhého víkendu Open Bety

Ladislav Klimeš

Ladislav Klimeš

2
Platformy Windows PC

Open Beta Battlefieldu 6 probíhá druhým víkendem. Vývojáři provedli několik změn a my už můžeme tušit, jak bude nový Battlefield vypadat při vydání.

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00
👉 Playlist připraven! Poslechni si všechny články zde.
Reklama

Minulý víkend jsem na betu Battlefield 6 neměl tolik času, kolik bych si přál. Dojmy z ní byly ale veskrze pozitivní, aspoň co se týče zpracování. Tento víkend jsem měl více času, takže jsem si mohl více všímat i různých neduhů, které betu trápí. A nutno dodat, že jich není zrovna málo. 

Battlefield 6 – dojmy z druhého víkendu Open Bety
i Zdroj: Battlefield Studios

Tavíme PC

Mám nový PC, na kterém jsem hru testoval a musím říct, že i přes základní nízké nároky se jedná od dost náročný titul. Na Core i7, 64GB ram a 5070 12gb hra jela slušně na nejvyšší možné detaily. Každopádně všiml jsem si, že hra je dosti náročná na procesor a mít na procesoru 70 stupňů po 10 minutách hraní se mi moc nepozdávalo. Takže jsem šel s detaily dolů a vyhodil všechny možné efekty. Kupodivu jsem si nevšiml nějakých extra rozdílů. Hra vypadá pořád parádně.

Kdysi se mi povedlo usmažit 2060 grafiku a od té doby si teploty v PC bedlivě hlídám. Důvod proč to tu zmiňuju, je trochu jiný. Obvykle mi ve hrách jde do vysokých teplot grafická karta a její větráky jedou na maximum. Tady je to naopak, grafika nepřekročila 59 stupňů, což vzhledem k přepálenému vytížení procesoru působí divně. Je pravda, že jsem hrál hru v těch nejhorších vedrech, což taky mohlo mít slušný vliv.

Co se týče vytížení, je tu další věc, co mě praštila přes oči. Na malých mapách jede hra trochu hůř, než na velkých. Je to zejména množstvím objektů na obrazovce. A opět to tahá procesor. Osobně doufám, že se tohle nevybalancované vytížení bude do vydání ještě vyladěno. Předchozí odstavce jsou čistě můj dojem a pokud má někdo jiné zkušenosti, neberu mu je.

Battlefield 6 – dojmy z druhého víkendu Open Bety
i Zdroj: Battlefield Studios

Víc bugů, víc Betafield

Čím déle jsem hru hrál, tím více jsem měl možnost si všimnout věcí, které mi první víkend unikly. Ano, myslím tím bugy. Ano, vím že je to beta, takže je jen vypíchnu a nebudu nějak extrémně kritizovat. Všeobecně Battlefield 6 trpí na nejnovější mapě spoustou grafických glitchů, které jsou na ostatních mapách, jen ne v takovém množství. Co jsem tak koukal na videa, byl jsem očividně ještě šťastlivec, protože některé hráče postihly mnohem horší problémy. Dalším, výraznějším problémem jsou kolize objektů. Zejména na mapě Kings Battery se mi pravidelně stávalo, že při přeskakování plotu mě to vystřelilo doslova do nebes. Úspěšně jsem takhle nepřeskočil plot, ale i ulici a barák za ní. Pohyb postav je na arkádu celkem uvěřitelný, pohybujete se obvykle uvěřitelně, ale když se mi tohle stalo po 3 na 3 různých místech, měl jsem pocit, že ovládám balonek plynu po fazolích. Naštěstí se to stává jen na této mapě, což je jedině dobře a do launche to bude asi odstraněno. 

Jestli je bug, který mě během bety opravdu vytáčel, bylo to blbnutí spawnovací obrazovky. Když jste umřeli, chtěli se spawnout, stalo se, že obrazovka přestala reagovat na stisknutí mezerníku. Museli jste myší kliknout na tlačítko deploy a to občas taky nefungovalo. Stávalo se tedy, že jsem třeba 20 vteřin čekal, než se hra uvolila a spawnula mě. Obvykle následovalo spawnutí úplně někde jinde, než jsem chtěl. Tohle byl asi můj nejvážnější problém s celou hrou. Na další problémy jsem nenarazil, nebo si jich nevšiml v tom všem bojovém bordelu.

 

Battlefield 6 – dojmy z druhého víkendu Open Bety
i Zdroj: Battlefield Studios

Opravdu se vrací Battlefield

Battlefield 6 v betě ukázal, že je opravdu v dobré startovní kondici. Potřebuje ještě vyladit pár much a budeme tu mít důstojného nástupce Battlefield 4. Hra už je nyní v lepším stavu, než byl Battlefield 2042 rok po vydání. Což sice nemusí znít jako něco extra, ale za mě je to výrazný posun.

Druhý víkend byla hráčům nabídnuta možnost vyzkoušet si i různé úpravy hratelnosti, zejména zamknutí specifických zbraní pro určité třídy. Tahle možnost byla v Battlefield 4 zpracována velmi dobře, zejména proto, že krom specifických zbraní bylo i několik skupin, které mohla používat každá třída. Třeba karabiny, nebo DMR. Spousta hráčů tuto možnost využívá, ale osobně bych si přál mít v plné verzi možnost volby. Myslím tím servery s odemknutými zbraněmi a servery se zamknutými. Ať si každý hráč vybere.

Zatím možnosti úprav hratelnosti nejsou moc velké, ale jestli se to projeví do plné hry, bude to jedině dobře. Nyní fakt záleží, jestli EA bude komunitě naslouchat a hlavně, jak ji bude naslouchat. Battlefield se vždy odlišoval od COD jinou hratelností, postavené na týmovém duchu. Teď, když do hry lezou hojně hráči COD, je možné, že jim EA bude naslouchat a hra díky tomu půjde do háje. Ostatně, Battlefield 6 je nyní v tak dobrém stavu a vypadá tak dobře, že lidé už jen očekávají, jak ho EA zničí.

Což by byla jednoznačně škoda, protože já byl k Battlefieldu 6 hodně skeptický a nevěřil, že by mohl být dobrý. První hodiny mě však přesvědčily o opaku. Hra opravdu může být skvělá, nebo při nejlepším, velmi dobrá. Netroufám si odhadovat, jak to nakonec dopadne, každopádně Beta mi dala dost optimismu, abych Battlefield 6 vyhlížel s očekáváním. Na předobjednávku to fakt není, ale na koupi na vánoce asi ano. Battlefield 6 je ve spoustě věcech závan starých časů a já jsem za ně rád. 


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama