Galerie 3
Gray Zone Warfare – Dojmy po patchi 3.5.0.
i Zdroj: MADFINGER Games
GZW Článek Gray Zone Warfare – Dojmy po patchi 3.5.0.

Gray Zone Warfare – Dojmy po patchi 3.5.0.

Ladislav Klimeš

Ladislav Klimeš

Platformy Windows PC

Gray Zone Warfare je stále v Early Accesu, ale vývojáři na něm pilně pracují. Poslední update navíc dost pomohl.

Reklama

Od příchodu Gray Zone Warfare do EA uběhl již nějaký čas. Hra se zatím úspěšně rozrůstá a dá se říci, že vývojáři opravdu plní to, co slíbili. Každopádně, i když je hra zajímavá, trpěla na spoustu neduhů. Seznam problémů by zabral jeden obyčejný toaletní papír a hra velice rychle ztrácela hráče. Naštěstí, vývojáři si byli tohoto vědomi, takže vydávají jeden patch za druhým a stav hry se pomalu, ale jistě, zlepšuje. Po vydání velkého patche mě napadlo se podívat, jak na tom Gray Zone Warfare, občas vtipně přezdívaný Escape from Šalingrad, vlastně je.

Gray Zone Warfare – Dojmy po patchi 3.5.0.
i Zdroj: MADFINGER Games, a.s.

Optimalizace už není sprosté slovo

Jestli mělo Gray Zone Warfare opravdový problém, byla to jeho optimalizace. Spousta hráčů si stěžovala na šílené HW nároky, problematickou stabilitu a přílišné vytížení různých komponent. U mě to osobně odnášel procesor, jak na staré, kde byla i5 9400, tak na nové, kde mám Ultra 7 265K. Procesor zde měl problém cokoliv zvládnout bez velkého zahřívání a přetížení.

Když jsem mluvil s vývojáři na Gamescomu, zavtipkoval jsem, že chvílemi to vypadá, jakoby byla optimalizace sprosté slovo. Tehdy mi bylo řečeno, že se na optimalizaci pracuje a opravdu velká porce oprav by měla přijít s patchem 3.5.0 ještě před koncem roku. Tady musím potvrdit, hra běží jednoznačně lépe na mém stroji. Co jsem tak zběžně pátral na netu, dá se říct, že zde jsou více méně všichni spokojeni.

Gray Zone Warfare screen
i Zdroj: Madfinger Games
Gray Zone Warfare screen

Dalším, byť ne tak vážným problémem, bylo občas ne zrovna hladké a přesné ovládaní. Tento problém byl taktéž vyřešen. Od updatu jsem hru testoval cca 5 hodin a musím uznat, že pohyb je opravdu lepší. Hráč se pohybuje mnohem plynuleji a přesněji. Zmizela i spousta zasekávání o různé předměty, což je jedině dobře. Většina krizových míst, kde se člověk prostě zasekl a občas tam i umřel, zmizela.

AI konečně uvěřitelná

Do vydání tohoto updatu měla AI pouze dva módy: Vesnický jouda a turbospeciál. Dalo se k nim bez problému přijít na krátkou vzdálenost a i když vás viděl, nic neudělal. Nebo vás zabil na první ránu od boku na sto metrů. Tohle byla věc, která mě opravdu iritovala a jestli si něčeho všimnete hned, bude to tohle. AI se chová uvěřitelněji, i když občas hapruje a kryje se za divnými předměty. Dá se říci, že tohle hra potřebovala asi nejvíc. Změn je opravdu spousta. Úpravou prošla balistika, zpětný ráz zbraní, animace z pohledu vlastních očí. Všeho všudy se ale vždy jedná o věci technického rázu.

Má cenu dávat nyní šanci?

Pokud máte Gray Zone Warfare koupený, ale měli jste s ním technické potíže, zkuste ho nyní. Je na něm ještě hodně práce, ale obsahu je dostatek, takže na dost hodin zabaví. Kupodivu mě hru baví hrát i jako samotář a pokud nedělám vysloveně vylomeniny, nemám problém se popasovat s většinou úkolů.

Co se týče dalšího velkého patche 4.0, byl bych trochu opatrný s tím, kdy vyjde. Po takto masivním odladění technické stránky budou vývojáři potřebovat čas na odladění novinek, kterých má být po obsahové stránce hodně. Z rozhovoru na Gamescomu to vyznělo, že se chystají masivní změny úkolů a spousta nového obsahu. Tento patch se zaměří na příběh a rozšíření univerza. Dost se na něj těším. Jen jeho příchod nečekám tento rok.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama