Jak šel vývoj Redfall: Na veřejnost se dostaly detaily ze zákulisí
Několik bývalých tvůrců se vyjádřilo k problémovému vývoji Redfall. Prozradili například, že doufali ve zrušení hry už po dvou letech od zahájení, k tomu ale nedošlo, další zajímavosti v článku.
Je to zhruba měsíc, co vyšlo problémové a v recenzích propadlé Redfall od studia Arkane Austin. V recenzích si celosvětově odneslo v průměru pouhých 5.4 / 10, což jasně značí, že o problémech museli vědět už samotní vývojáři, když hru označili za hotovou a vydali ji - jako první velkou exkluzivitu Xboxu letošního roku. Proč ji ale vydávali, když byla v takovém stavu? Podle starších zpráv ji zkrátka už vydat museli, vývoj trval dlouho a vedení chtělo vývojáře vidět u dalšího projektu. Vše ale mohlo vypadat úplně jinak, pojďme společně nakouknout do zákulisí, detaily ohledně zpackaného vývoje prozradilo několik anonymních ex-vývojářů z Arkane.
Redfall odstartovalo vývoj v roce 2018, původní nápad byl takový, že Arkane připraví příběhovou hru pro jednoho hráče - přesně tak, jak jsme byli zvyklí například v případě Prey nebo jejich kolegů Dishonored či Deathloop. Každopádně vedení společnosti si poručilo live-service hru pro více hráčů, s tím ale v Arkane Austin neměli zkušenosti a malý počet zkušených vývojářů (jen něco kolem 100 lidí). Vývoj měl prý problémy už od začátku, když se však dozvěděli o chystané akvizici Microsoftu, který v roce 2020 koupil společnost ZeniMax Media, doufali, že hra bude restartována a předělána do singleplayeru či úplně zrušena. K tomu bohužel nedošlo a ze studia začali masivně odcházet vývojáři, načež se vedení nedařilo nabírat nové, podle všeho společnost ZeniMax nabízela pod průměrné mzdy.
Redfall nakonec vyšlo a bohužel pro Xbox, dopadlo katastrofálně. Za finální verzi se dokonce omluvil i sám boss Xboxu Phil Spencer. Arkane i Phil Spencer slíbili vylepšení Redfall a dlouhou podporu hry.