Pokud si koupím hru, jsem její majitel?
Tvůrce Minecraftu má na aktuální kauzu jasný názor. "Pokud koupě hry není nákup, pak pirátství není krádež," říká.
Ubisoft se v minulosti postaral o mnoho kontroverzních situací, v poslední době se však řeší především kauza, která vznikla poté, co tvůrci ukončili provoz závodů The Crew - bohužel se nejednalo pouze o online část (což se děje často a musíme to respektovat), kvůli zanedbání vývoje si hráči aktuálně nemohou zahrát ani offline verzi část. Hra zkrátka už neexistuje a hráči, kteří si hru zaplatili, mají zkrátka smůlu a musejí se smířit s tím, co “podepisují” tím, že kupují hru UBISOFTU!
Tentokrát už si hráči nenechal sypat popel na hlavu a založili petici “Stop Killing Games”, která proti těmto praktikám bojuje. “Když si koupíme hru, chceme, aby nám zůstala,” stojí v petici, která dnes má více než 1,3 milionu podpisů.
Zachraňme naše hry: Nová petice zbrojí proti neustálému připojení k internetu
Hráči podepisují petici proti vydavatelům, kteří neumožňují offline režim pro hry, které vyžadují neustálé připojení k internetu. Cílem je zajistit, aby hráči měli přístup k hrám i po ukončení online podpory.
K tomu se vyjádřil i tvůrce Minecraftu Markus “Notch” Persson, když řekl: “Pokud koupě hry není nákup, pak její pirátství není krádež.” Souhlasíte s jeho názorem?
Doufejme, že stále aktivní petice, kam denně přicházejí nové podpisy, něco změní. Hráči by jistě ocenili, kdyby online hry časem dostaly offline režim v případě, že je tvůrci nebudou chtít dál podporovat. Někteří výrobci to například řeší tím, že umožní hráčům hrát na vlastních serverech.