Výsledky testů PlayStation 5 Pro: Jak si poradí s novými hrami?
Experti na hardware detailně rozebrali trailer na PlayStation 5 Pro a přinesli výsledky. Jak si povedou hry Alan Wake 2 nebo Assassin's Creed: Shadows?
Upozorňujeme, že výsledky testů, které se objevily na zahraničních fórech, nemusejí souhlasit s výsledky po vydání konzole či zmiňovaných her. Zdá se, že Digital Foundry detailně rozebrali jediný dostupný trailer, kde jsou všechny tyto hry vyobrazeny a neměli k dispozici samotnou konzoli.
Na Redditu se před několika hodinami objevil příspěvek, jehož autor přinesl výsledky testů, které údajně pocházejí od hardwarových expertů z Digital Foundry. Ti detailně prošli dostupný trailer, kde se objevilo několik exkluzivních titulů PlayStationu, ale také třetích stran, jako například Alan Wake 2, Assassin's Creed: Shadows, který teprve vyjde nebo The Last of Us Part 2.
Pokud se výsledky zakládají na pravdě, potom skutečně více her dostane navýšení FPS. Níže už přehled.
Alan Wake 2 nabízí dva režimy zobrazení – 864p při 60 snímcích za sekundu a 1260p při 30 snímcích za sekundu, což odpovídá režimům na základní verzi PS5. Předpokládá se, že hra využívá techniku PSSR, nikoli FSR, na základní PS5. Režim s 60 snímky za sekundu zahrnuje odrazy s využitím SSR (Screen Space Reflections), zatímco v režimu s 30 snímky za sekundu by mohla být použita ray-tracingová technologie (RT).
Dragon's Dogma 2 se zdá běžet při 60 snímcích za sekundu a pravděpodobně využívá technologii PSSR (Projected Screen Space Reflections). Assassin's Creed: Shadows vypadá, že běží v rozlišení 864p při 60 snímcích za sekundu.
The Last of Us Part 2 běží ve vnitřním rozlišení 1440p při 60 snímcích za sekundu v režimu PS5 Pro, což je stejné jako u výkonového režimu na PS5. Díky technologii PSSR (Projected Screen Space Reflections) je však kvalita obrazu vylepšená.
Ratchet & Clank: Rift Apart běží ve vnitřním rozlišení mezi 1440p a 1800p (přibližně jako režim kvality na PS5 při 40 snímcích za sekundu) při 60 snímcích za sekundu v režimu PS5 Pro, se stejným nastavením jako u výkonového režimu na PS5. Pomocí technologie PSSR (Projected Screen Space Reflections) je obraz následně zvýšen na 4K.
Horizon: Forbidden West nevypadá, že by běžel ve 4K rozlišení. Předpokládá se, že hra nepoužívá technologii PSSR, ale těžko to přesně určit. Mohlo by se jednat o 4K checkerboard rendering, ale opět je těžké to potvrdit. Při porovnání PS5 a PS5 Pro má Pro verze vyšší úroveň detailů.
Hogwarts Legacy: Ray-tracing odrazy vypadají lépe na PS5 Pro, ale na pozadí je patrný určitý vizuální šum. Stíny s ray tracingem mohou být kombinovány s SSR (Screen Space Reflections), ale vypadají jako zlepšení oproti základní PS5. Záběry běží při 30 snímcích za sekundu, ale předpokládá se, že hra bude mít také režim s 60 snímky za sekundu, stejně jako základní PS5.
Gran Turismo 7: Ray tracing odrazy ve hře se zdají být ve čtvrtinovém rozlišení (1080p). Hra má také režim 8K. Ve záběrech z PS5 Pro je nižší rozlišení (1188p), pravděpodobně s využitím PSSR pro zvýšení na 4K, zatímco základní hra bez ray tracing odrazů běží v nativním 4K. Ray-tracing vypadá lépe než ve Forza Motorsport.
Konzole PlayStation 5 Pro si bude možné předobjednat již 24. září 2024, prodej pak odstartuje 7. listopadu 2024 v ceně 20 290 Kč.